لطفا منتظر بمانید...

نسخه جدید پانامرا معرفی شد

نسل اول پورشه پانامرا با کد اتاق 970 در سیزدهمین نمایشگاه شانگ‌های در آوریل سال 2009 رونمایی شد. سپس در سال 2013 زیر تیغ جراحان پورشه رفت تا تغییراتی در ظاهر آن ایجاد کنند. سرانجام در آوریل سال 2016 نمایشگاه برلین میزبان نسل دوم این خودرو با کد اتاق 971 شد. در واقع پورشه پانامرا ترکیب عملکرد یک خودروی اسپرت در قالب یک خودروی لوکس و راحت است. پانامرا به خوبی توانسته بخش قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرد. بخصوص آنکه تنوع نسخه و آپشن همانند دیگر مدل‌های تولیدی پورشه باعث افزایش مشتری برای پانامرا شده است.

شرکت پورشه در طراحی بیرونی این نسل از پانامرا از ظاهر یکی از موفق‌ترین خوردوهای خود یعنی 911 استفاده کرده است. طراحی داخل پانامرا جدید واقعا یکی از بی ­نظیرترین طراحی‌های حال حاضر دنیاست. در واقع می ­توان گفت که داخل پانامرا کابین یک هواپیمای پیشرفته است. نسل دوم پانامرا دارای 2 مدل پایه ­ی توربو و 4S است. همچنین مدل­ های هیبرید Turbo S و GTS نیز در آینده به این نسخه اضافه خواهد شد. پانامرای توربو دارای یک پیشرانه 4 لیتری V8 است که 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مدل 4S این خودرو نیز دارای یک پیشرانه 2.9 لیتری‌V6 است که دارای 440 اسب بخار قدرت است. هر دو خودرو مجهز به یک گیبرکس 8 سرعته ­ی PDK هستند. در ساخت بدنه پانامرا از آلیاژ آلومینوم استفاده شده است که نباید انتظار کاهش وزن زیادی از این پانامرا داشته باشیم.

فضای عقب این خودرو به لطف طراحی جدید کمی بزرگتر شده است. ارتفاع سقف این خودرو هم 0.8 اینچ نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده است. شاید رقبای این خودرو نسبت به پانامرا فضای عقب بهتری برای سرنشینان خود نسبت به پانامرا داشته باشند اما طراحی کابین  بی نظیر این خودرو نسبت به رقبا این مشکل را حل خواهد کرد. این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 12اینچ است که به شما امکان دسترسی به تنظیمات و امکانات رفاهی این خودرو را می ­دهد. کنسول وسط این خودرو نیز از آن مدل دلهره آور پر کلید نسل قبل تبدیل به یک صفحه سیاه و سفید لمسی شده است که زیبایی خاصی به داخل کابین پانامرا بخشیده است. شما از کنسول وسط می توانید سیستم رانندگی سیستم تعلیق و کنترل کشش این خودرو را تنظیم کنید.

پورشه در این نسل پانامرا از سیستم InnoDrive استفاده کرده. این سیستم یک نوع از کروز کنترل است که سرعت شما را تنظیم می‌کند. به این طریق که 2 مایل جلوتر جاده را توسط نقشه بازبینی می‌کند و سرعت شما را نسبت به ترافیکی در جلوی شما قرار دارد تنظیم می‌کند. این سیستم در نوع خود یکی از بی ­نظیر‌ترین سیستم‌های استفاده شده در خودرو است که عملکرد قابل قبولی دارد. در واقع InnoDrive الهام گرفته شده از سیستم رانندگی اتوماتیک تسلا است با این تفاوت که این سیستم توانایی هدایت خودکار خودرو را ندارد.

قیمتی که پورشه برای پانامرا در نظر گرفته است در مدل توربو معادل 147.950$ و در مدل 4S 100.950$ است. پانامرا در بازار جهانی رقیب هایی همچون مرسدس ­بنزCLS  با قیمت پایه ­ی 67.825$ ب ­ام­ و سری6 گرن کوپه با قیمت پایه ­ی 80.495$ و آئودی A7 با قیمت پایه ­ی 69.225$ را دارد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین