لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :7 دقيقه

با 100 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

 

با افزایش قیمت خودرو در کشورمان عرصه بر تولیدکنندگان داخلی تنگ و رقابت به شرکت‌های آسیای شرقی واگذار شده است. این کمپانی‌ها با محصولات متنوع خود در کلاس سدان، هاچ بک، کراس اوور توانسته‌اند نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنند.

باید اعتراف کرد که خرید خودروهایی با قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان کاری سخت به نظر می‌رسد. این رنج قیمت با وجود اینکه رقمی قابل توجه به نظر می‌رسد تقریبا مرزی میان خودروهای میان‌رده و اقتصادی با امکانات محدود و طراحی های پرنقص، و خودروهای خوش استیل و محبوب محسوب می‌شود.

100 میلیون تومان که زمانی آرزوها و رویاهای بسیاری از طرفداران خودرو را برآورده می کرد ولی اکنون باید توقع پایین‌تری از ارزش این بودجه و خودروهای قابل دسترسی داشت. با ورود خودروسازان چینی به بازار هنوز بعضی از معیارها مثل ظاهر جذاب و رانندگی و عملکرد مناسب قابل دسترس هستند، با این حال باید قید بعضی از امکانات و آپشن‌ها و مشخصات فنی را زد.

در این مقاله پیشنهاداتمان را برای خرید خودروی های بازه قیمت 100 میلیونی آورده‌ایم، امیدواریم که مطالعه این مقاله به شما کمک کند با آگاهی بیشتری خودروی مورد نظر خود را انتخاب و برای خرید اقدام کنید.

 

دنا پلاس توربو

112 میلیون تومان

 

دنا پلاس توربو

 

دنا پلاس توربو جدیدترین محصول شرکت ایران‌خودرو است که در واقع نمونه ارتقا یافته‌ دنا پلاس محسوب می‌شود که از یک پیشرانه توربوشارژ قدرتمند بهره می‌برد. با نگاه به ظاهر این خودرو همچنان با یک سدان سایز متوسط مواجه هستیم که از لحاظ طراحی ظاهری، تفاوت چندانی دنا پلاس نداشته و شرکت ایران‌خودرو تنها به افزودن یک نوار LED در چراغ‌های جلو و تغییر طرح و سایز رینگ‌های خودرو بسنده کرده است.

 

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

 

نقطه عطف دنا پلاس توربو، موتور توربوشارژی است که درون آن جا گرفته است. این موتور در واقع همان EF7 است که در محصولاتی همچون سمند LX، دنا معمولی و دنا پلاس نیز مورد استفاده قرار گرفته بود اما اکنون سعی شده از طریق اضافه کردن توربوشارژ و اینتر کولر به پیشرانه EF7، راندمان و قدرت بیشتری برای آن فراهم شود. حداکثر توان تولیدی موتور دنا توربو پلاس، 150 اسب بخار و گشتاور خروجی آن 215 نیوتن متر است. حداکثر سرعت این خودرو نیز به طبق اعلام ایران خودرو، 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن بصورت 7.33 لیتر در هر صد کیلومتر است.

 

دنا پلاس توربو

 

این خودرو در مقایسه با سایر اعضای خانواده دنا از امکانات و تجهیزات و قدرت بالاتری برخوردار است. البته نواقصی همچون پلتفرم قدیمی، مصرف و استهلاک بالای موتور و فقدان آپشن‌هایی نظیر گیربکس اتوماتیک و سیستم استارت کی‌لس باعث می شود این خودرو با توجه به قیمت آن بهترین گزینه نباشد.

 

 

 

ساندرو استپ وی

113 – 130 میلیون تومان (بسته به نوع دنده)

 

ساندرو استپ وی

 

ساندرو استپ وی به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به رنو ساندرو معمولی دارد البته عرض و ارتفاع آن کمی بیشتر شده است. همچنین به لحاظ نمای ظاهری نیز استپ وی با تغییراتی در رنگ بندی سپرها و دور گلگیرها، فلاپ نقره‌‌ای رنگ در زیر سپر جلو و جلوپنجره و رکاب و دستگیره های کرومی نسبت به ساندروی معمولی زیباتر جلوه می‌کند. استپ وی بر روی پلتفرم تندر 90 ساخته شده که به لحاظ ایمنی وضعیت مناسبی دارد.

 

ساندرو استپ وی

ساندرو استپ وی

 

 

ساندرو استپ وی در ایران در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. موتور مدل دستی ساندرو استپ وی K4M A6 بنزینی خطی است و برای مدل اتوماتیک موتور K4M C6 بنزینی خطی در نظر گرفته شده است. حجم این موتورها 1598 سی سی است و قادرند حداکثر 105 اسب بخار توان و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید کنند. این قدرت در مدل دستی توسط سیستم انتقال قدرت 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد و در نسخه اتوماتیک انتقال قدرت توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

در زمینه مصرف سوخت نیز مدل دستی با 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر از وضعیت بهتری برخوردار است و در مقابل مدل اتوماتیک نیز در هر صد کیلومتر 8 لیتر سوخت مصرف می‌کند. سطح استاندارد آلایندگی دو خودرو نیز EURO 4 است.

 

ساندرو استپ وی

 

در نهایت می‌توان گفت رنو ساندرو استپ وی همان ساندرو هاچ بک است که بدون تغییرات اساسی تنها کمی بلند قامت‌تر شده و از یک هاچ بک به یک کراس‌اوور کوچک تبدیل شده است. ساندرو استپ وی یک خودروی کامپکت شهری با ابعاد مناسب برای ترافیک‌های شهری و مصرف سوختی مناسب و معقول است. با این وصف نباید از چنین خودرویی انتظار عملکرد آفرود داشته باشید. در بین رقبای اصلی ساندرو استپ وی نیز می‌توان به لیفان ایکس 50 اشاره کرد که به لحاظ فنی، طبقه‌بندی و قیمت در یک رده قرار دارند. با این حال لیفان از طراحی و آپشن های به‌روزتری برخوردار است. در مقابل، استپ وی از پلتفرم و قلب تپنده تندر 90 بهره برده است.

 

 

ام وی ام X22

108 – 130 میلیون تومان (بسته به مدل)

 

ام وی ام X22

 

ام وی ام X22 (MVM X22) همان چری تیگو 3X محصول مدیران خودرو است که در ایران با نام ام وی ام X22 شناخته می‌شود.

این خودرو که نسخه اسپرت‌تر چری تیگو ۳ (MVM X3 S) است اولین بار سال ۱۳۹۵ وارد بازار ایران شد و بلافاصله با فروشی بالا تبدیل به یک خودروی محبوب شد.

 

ام وی ام  X22

ام وی ام X22

 

ام وی ام X22 با داشتن یک موتور چهار سیلندر با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو با جعبه دنده دستی ۱۷۰ کیلومتر و با دنده اتوماتیک ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. درست است که این موتور توان چندانی ندارد اما از سوی دیگر با مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ تا ۶.۱ (بسته به نوع جعبه دنده) یک خودروی کم‌مصرف مناسب برای ترددهای روزمره است.

 

ام وی ام X22

 

در مجموع می‌توان ام وی ام X22 را خودرویی مطمئن و مناسب برای رانندگی در شهر دانست که برای یک خانواده علاقمند به شاسی‌بلند و کراس‌اور گزینه خوبی محسوب می‌شود. البته باید این نکته را در نظر گرفت که نباید انتظار زیادی از یک کراس‌اور چینی اقتصادی داشت و طبیعی است که این خودرو اصلا با کراس‌اورهای سطح بالای جهانی قابل مقایسه نیست.

 

همچنین بخوانید:  معرفی و بررسی خودروی MVM X22

 

جیلی GC6

96 میلیون تومان

 

جیلی GC6

 

جیلی GC6 نیوفیس (Newface) که یک نسخه فیس‌لیفت شده از خودروی جیلی GC6 است مدتی است در بازار ایران هم به فروش می‌رسد. شرکت جیلی سعی کرده است اختلاف کیفیت میان این خودرو و دیگر خودروهای شرکت جیلی مثل امگرند را کاهش دهد که باعث شده جیلی GC6 نیوفیس تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی خود داشته است.

 

جیلی GC6

جیلی GC6

 

جیلی GC6 از یک موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۱۰۵ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت نیز توسط یک گیربکس ۵ ساعته اتوماتیک کوپل به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گیربکس این خودرو توسط شرکت JATCO ژاپن طراحی و تولید شده است.

 

جیلی GC6

 

از نظر ایمنی بدنه، نسخه قدیمی جیلی GC6 توانسته است از شرکت چینی CNCAP ۵ ستاره دریافت کند و این خودرو نیز مشابه مدل قبلی از نظر ایمنی امتیاز خوبی دریافت می‌کند هرچند جای خالی سیستم‌هایی مثل کنترل پایداری و کیسه‌های هوای جانبی در این خودرو حس می‌شود.

 

 

در نهایت باید بدانید که شرکت بم خودرو تولید و مونتاژ محصول جیلی را به عهده دارد و در زمینه خدمات پس از فروش قدرتمند ضعف های زیادی دارد که از بزرگ‌ترین معایب این مجموعه محسوب می‌شود.

 

این چند خودروهایی که به آن ها پرداخته گزینه های مناسب تری نسبت به باقی خودروها در بازه 100 میلیون تومانی هستند. در صورتی که قصد اطلاع از قیمت روز خودورها را دارید به بخش قیمت روز خودرو در سایت رکاب مراجعه کنید. آگهی های خودروهای کارکرده را نیز می توانید از بخش جستجوی آگهی مشاهده کنید.

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین