لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :8 دقيقه

خودروهای رضوانی | معرفی کامل به همراه نقد و بررسی

 

در این مقاله به معرفی شرکت رضوانی و نقد وبررسی تمام خودروهای این شرکت می پردازیم.

 

رضوانی موتوز یک شرکت طراح و تولید کننده ی خودروهای سوپر اسپرت است که در ایالت کالیفرنیا فعالیت می کند. بنیان­گذار و سازنده این شرکت یک کارآفرین ایرانی-آمریکایی به نام فریس رضوانی است که خود از طراحان خودروی سوپر اسپرت ونسر سارت بوده و با شرکت های آستون مارتین و فراری همکاری داشته است.

این شرکت با معرفی خودروی بیست (Beast) به شهرت رسید که در ادامه مقاله به معرفی و بررسی مدل های مختلف آن می پردازیم.

 

با گذشت فقط چند ماه از تاسیس شرکت رضوانی موتورز در سال 2014، این شرکت عرضه خودروهای فوق العاده پر قدرت خود را آغاز کرد. طراح اصلی خودروهای رضوانی سمیر سادیخوف طراح معروف روسی است که در طراحی خودروهای شرکت فراری و آستون مارتین را دست داشته است.

 

بیست (Beast)

این خودرو در ژوئن سال 2014 عرضه شد و در یک کلام می توان آن را سرعت مطلق دانست. این خودروی ساخت کالیفرنیای آمریکا در واقع بر اساس خودروی انگلیسی آریل اتم ساخته شده است از شاسی یکسانی در این مدل استفاده شده است ولی بهبودی در این شاسی انجام شده است که سختی آن را بیشتر از حد استاندارد کرده است.

 

رضوانی بیست

 

رضوانی بیست

 

 

در زیر ویدیوی معرفی بیست رضوانی قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم این ویدیوی جذاب را از دست ندهید.

 

 

خودروی بیست از پنل های کربنی زیادی استفاده می کند تا قدرت آریل اتم را حفظ کند و در عین حال هنگام درگ نیروی دان فورس را کاهش دهد. شرکت رضوانی موتورز در ساخت قالب چراغ های جلو و عقب به همراه آینه های این خودرو از چاپ سه بعدی کرده است. به علاوه شیشه ی جلوی خودرو نیز اختیاری است.

 

رضوانی بیست

رضوانی بیست

 

شرکت رضوانی موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر آریل اتم را برداشته و توسط یک توربو و سوپرشارژر روترکس میل لنگ محور آن را تقویت کرده است. بیست مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی و موتور هوندا در عقب با توان 500 اسب بخار است. خودروی بیست 750 کیلوگرم وزن دارد و زمان رسیدن آن از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت 2.7 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت این خودرو نیز 265 کیلومتر بر ساعت است.

 

رضوانی بیست

 

بیست رضوانی هیچ گونه دستیار رانندگی الکترونیکی وجود ندارد، زیرا فریس رضوانی مدیر عامل شرکت معتقد است که باید به رانندگان احساس صحیح و کاملتری از جاده و سرعت هنگام رانندگی منتقل کنیم.

قیمت این خودرو نیز 165 هزار دلار انتخاب شده است و به دلیل دست ساز بودن خودرو نیز باید 2-3 ماه برای تحویل آن صبر کنید.

 

رضوانی بیست

 

بیست X (Beast X)

 

رضوانی بیست X

 

 بیست ایکس مانند نمونه قبلی بیست از شاسی آریل اتم و موتور مسابقه ای هوندا بهره می برد ولی هدف آن سبقت گرفتن و نابود کردن هرچیزی است که در ترک مسابقه باشد. قدرت بالا و وزن کم به این خودرو توانایی خوبی در انجام این عمل می دهد. موتور بیست ایکس 2.4 لیتر، 4 سیلندر و ساخت هونداست که برخلاف مدل بیست قادر به تولید 700 اسب بخار توان است. دلیل افزایش توان را باید در توربو شارژرهای بورگ وارنر، پیستون و دریچه های ریختگری شده و تجهیزات بهبوده یافته درون موتور است.

 

رضوانی بیست X

 

 

با این که بیست ایکس  90 کیلوگرم از مدل قبلی سنگین تر است، به دلیل افزایش توان موتور قادر است سرعت صفر تا صد را در 2.5 ثانیه بدست آورد که 0.2 ثانیه کمتر از مدل قبلی است. در مورد ارتقای گیربکس شش سرعته ی این خودرو نیز اطلاعاتی در دست نیست.

 

رضوانی بیست X

 

دلیل تفاوت اصلی این خودرو با باقی خودروهای مسابقه ای ظاهر آن است که بسیار شبیه خودروهای اسپرت است. طراحی این خودرو نه تنها بر خشونت و قدرت اسم خودرو (هیولا) تاکید دارد، بلکه عملکرد آئرودینامیک مناسبی نیز دارد. طراحی بیست ایکس کمی خشن تر از مدل قبلی انجام شده است خطوط با قله و زاویه های شارپ و تیز طراحی شده اند، به علاوه خروجی های جدید هوای اصطکاک هوا را در سرعت بالا به شدت کاهش می دهند.

 

رضوانی بیست X

 

 

بیست آلفا (Beast Alpha)

 

رضوانی بیست آلفا

 

با اینکه در ظاهر بیست آلفا به باقی خودروهای بیست شباهت دارد ولی چند تفاوت عمده با آنها دارد. اولا، مدل آلفا مجهز به یک سقف تارگاست. این سقف قابل جدا شدن است که به خودرو جلوه ی یک رودستر (خودروهای جاده ای) زیبا می دهد و با نصب آن صاحب یک کوپه ی راحت و آئرودینامیک تر می شوید. ثانیا، بیست آلفا عوض شاسی آریل اتم که در مدل های قبلی بکار می رفت از شاسی برگفته از لوتوس بهره می برد. ثالثا، موتور خودرو عوض سوپرشارژ، توربوشارژ گردیده است. سرانجام نیز استفاده از درب­های "ساید وایند (بازشو از پهلو)" در این خودروست که کاملا جدید است و در خودروی دیگر مشابه ندارد.

 

رضوانی بیست آلفا

رضوانی بیست آلفا

 

ویدیوی تبلیغاتی بیست آلفا. پیشنهاد می کنیم این ویدیوی جذاب را از دست ندهید.

 

 

تغییرات خاصی نیز در بیست آلفا انجام شده است تا آن را در بین باقی خودروهای بیست، خاص جلوه دهد. از جمله آنها می توان به سقف تارگا، شیشه جلوی ضخیمتر، ستون میانی کشیده تر و طراحی جدید عقب خودرو اشاره کرد. در نمای جانبی نیز به جز سقف و آینه های تغییر یافته، تغییر دیگری مشاهده نمی شود.

 

رضوانی بیست آلفا

 

موتور 2.4 لیتری مسابقه ای هوندا این خودرو توانایی تولید 500 اسب بخار توان را داراست. به علاوه در زمان 3.2 ثانیه خودرو را از حالت سکوت به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. سرعت حداکثر بیست آلفا نیز 281.6 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

بیست آلفا X (Beast Alpha X)

 

رضوانی بیست آلفا X

 

این خودرو را در واقع می توان مدل کوپه ی خودرو بیست ایکس دانست که از همان موتور کاسورت 14 توربوشارژ 2.5 لیتری بهره می برد اما فقط  525 اسب بخار توان تولید می کند. طراحی این خودرو نیز مشابه بیست آلفاست. وزن این خودرو مشابه با بیست و بیست ایکس 750 کیلوگرم است و از سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دستی بهره می برد.

 

رضوانی بیست آلفا X

رضوانی بیست آلفا X

 

بیست آلفا X بلک برد (Beast Alpha X Blackbird)

بیست آلفا ایکس بلک برد Blackbird توسط سمیر سادیخوف طراحی معروف روسی تانک رضوانی، فراری Xezri طراحی شده است. در طراحی این خودرو  نیز از فیبرکربن استفاده شده است تا وزن خودرو به حداقل برسد.

 

رضوانی بیست آلفا X بلک برد

رضوانی بیست آلفا X بلک برد

 

موتور میانی این خودرو، 2.5 لیتری با چهار سیلندر است که کمی برای خودروی سوپراسپرت معمول با موتور میانی توربو V8 نوآوری به حساب می آید. این موتور 700 اسب بخار توان تولید می کند که برای چنین موتور کوچکی بسیار بزرگ است و 300 اسب بخار از مدل بیست آلفا و 100 اسب بخار از مدل بیست آلفا ایکس بیشتر است. بیست آلفا ایکس بلک برد توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در 2.9 ثانیه را دارد. هنوز سرعت حداکثر این خودرو اعلام نشده است ولی با توجه به مشخصات فنی آن، حدود 322 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود.

 

رضوانی بیست آلفا X بلک بردپ

رضوانی بیست آلفا X بلک برد

رضوانی بیست آلفا X بلک برد

 

تانک (TANK)

 

رضوانی تانک

 

شرکت رضوانی پس از درخشش در دنیای خودروهای سوپر اسپرت مسابقه ای با اقدامی جسورانه به عرصه خودروهای شاسی بلند وارد شد و از اولین محصولش در این حوزه (تانک) در نوامبر 2017 رونمایی کرد.

ویدیوی تبلیغاتی تانک رضوانی. پیشنهاد می کنیم ویدیوی این شاسی بلند خارق العاده را از دست ندهید.

 

 

تانک رضوانی با الهام از خودروهای نظامی طراحی شده است. به همین دلیل تجهیزاتی مانند حسگر گرمایی FLIR، دید در شب استاندارد، نمایشگر HUD راننده، نورپردازی آف رود LED و بدنه ی اختیاری بالیستیک را درون خود جای داده است. با این حال در اصل یک جیپ رنگلر است. البته رضوانی موتورز تلاش زیادی برای تغییر فضای درونی رنگلر کرده است.

 

رضوانی تانک

رضوانی تانک

 

 

 

تانک رضوانی به یک موتور 6.4 لیتری، V8 مجهز است که قدرت 500 اسب بخاری را تامین می کند.

در طراحی ظاهری خودرو به شیوه ای عمل شده است که اقتدار یک تانک نظامی را به نمایش بگذارد. در جلو از یک ضربه گیر تمام عرض با چراغ های LED، گریل X شکل و چراغ جلوی باریک استفاده شده است. سپر های عضلانی به همراه لاستیکهای بزرگ و درب های برآمده باعث می شوند سقف تانک خیلی کوتاه به نظر بیاید. تنها قسمت یادآور جیپ رنگلر هم در تانک رضوانی شیشه های جلوی آن است.

با وجود اینکه طراحی ظاهری تانک کاملا منحصر به فرد است، نمای درونی آن اینگونه نیست. پس باز کردن درب های تانک که به حالت سوساید باز می شوند به درون خودرو وارد می شویم و صندلیها را مشاهده می کنیم که با چرم جدید و لوگوی رضوانی دوخته در قسمت سر طراحی شده اند. داشبورد نیز دارای یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه ی بزرگتری نسبت به رنگلر جیپ است.

 

رضوانی تانک

 

کنسول میانی تانک دارای دسته دنده ی متدوالی برای سیستم انتقال قدرت اتوماتیک و دسته ای فعال کردن موقت برای سیستم 4WD است. این خودرو ظرفیت جا دادن 5 نفر را دارد و در صورت نیاز به فضای بیشتر صندلی های ردیف دوم قابل تا شدن هستند.

 

رضوانی تانک

رضوانی تانک

 

ساعت های رضوانی

شرکت رضوانی به تولید ساعت های مچی نیز روی آورده است که به دلیل خارج از موضوع بودن آنها به مقاله به آنها پرداخته نشده است.

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین