لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :4 دقيقه

معرفی و بررسی خودروی MVM X22

 

ام وی ام X22 (MVM X22) همان چری تیگو 3X محصو مدیران خودرو است که در ایران با نام ام وی ام X22 شناخته می‌شود. این خودرو که نسخه اسپرت‌تر چری تیگو ۳ (MVM X33 S) است اولین بار سال ۱۳۹۵ وارد بازار ایران شد و بلافاصله با فروشی بالا تبدیل به یک خودروی محبوب شد. به دلیل همین محبوبیت است که در این مقاله به بررسی ام وی ام X33 پرداخته‌ایم تا علاقمندان با آگاهی کامل درباره قسمت‌های مختلف این خودرو تصمیم به خریدن یا نخریدن آن بگیرند.

 

 

طراحی MVM X22

ام وی ام ایکس ۲۲ با داشتن چراغ‌هایی بزرگ و جلوپنجره شش ضلعی ظاهر خشنی دارد و استفاده از پلاستیک در قسمت مرکزی جلوی خودرو کمی طراحی آن را به سمت کراس‌اورهای اسپرت برده است. بسیاری از خودروهای چینی این کلاس لاستیک‌های کوچک دارند اما MVM X22 از این نظر مشکلی ندارد و رینگ و لاستیک آن با اندازه بدنه خودرو همخوانی دارد. قسمت انتهایی بدنه شبیه به خودروهای هاچبک طراحی شده است. فضای زیاد اطراف چرخ‌ها و همینطور استفاده از پلاستیک سیاه‌رنگ در لبه‌های خودرو ظاهری قدرتمند به این خودرو بخشیده است. آینه‌های ام وی ام X22 بسیار بزرگ‌تر از خودروهای مشابه آن است که این باعث اشراف بیشتر راننده روی مسیر و ترافیک اطراف می‌شود. قسمت پشتی این خودرو از نظر طراحی منحصر به فرد است و طراحی نسبتا مینیمالی دارد و طراحی چراغ‌های آن طوری است که در شب به جذابیت بدنه افزوده می‌شود. یک اسپویلر در قسمت انتهایی ظاهری اسپرت‌تر برای X22 مدیران خودرو فراهم  کرده است. در مجموع و در کلاس اقتصادی ام وی ام X22 طراحی ظاهری این خودرو منحصر به فردتر از رقیبان است.

 

 

 

 

طراحی داخلی ام وی ام X22

برخلاف بسیاری از خودروهای موجود در بازار، ام وی ام X22 در طراحی و ساخت داخل کابین از مواد با کیفیت استفاده کرده است. استفاده از قسمت‌های رنگی در گوشه و کنار داخل اتاق MVM X22 باعث شده داخل کابین از یکنواختی بیرون بیاید و ظاهری جذاب داشته باشد. در قسمت میانی از یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی استفاده شده که علاوه بر سیستم صوتی و تصویری، مجهز به دوربین عقب، بلوتوث و قابلیت اتصال به تلفن همراه دارد. کیفیت حساسیت صفحه لمسی این نمایشگر چندان بالا نیست و باید هنگام لمس صفحه کمی به آن فشار آورده شود. در مجموع طراحی داخلی ام وی ام X22 جذاب است و طراحی ساده و در عین حال شیکی دارد و برخلاف خیلی از خودروهای موجود در بازار شلوغ و شلخته نیست. شاید  بتوان گفت یکی از معدود مشکلات این خودرو در داخل کابین سر و صدای زیاد موتور ام وی ام X22 است.

 

 

یکی از ایراداتی که مصرف‌کنندگان به ام وی ام X22 دارد کم جا بودن فضای عقب است که ممکن است برای افرادی که قد بلندتری دارد کمی ناخوشایند باشند، هرچند کیفیت طراحی و جنس صندلی‌ها بالاست و در تجربه سواری سرنشینان موثر است. X22 پنجره‌هایی بزرگ دارد که باعث می‌شوند فضای داخلی کابین دلباز به نظر برسد. طراحی داخلی این خودرو از بسیاری از خودروهای رقیب بهتر است و مواد استفاده شده در آن نیز در مقایسه با رقبا کیفیت بیشتری دارند.

 

 

 

مشخصات فنی ام وی ام X22

این خودرو با داشتن یک موتور چهار سیلندر با حجم ۱۴۹۷ سی‌سی می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو با جعبه دنده دستی ۱۷۰ کیلومتر و با دنده اتوماتیک ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. درست است که این موتور توان چندانی ندارد اما از سوی دیگر با مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ تا ۶.۱ (بسته به نوع جعبه دنده) یک خودروی کم‌مصرف مناسب برای ترددهای روزمره است. این موتور نه چندان قدرتمند باعث شده است که شتاب ام وی ام ‌X22 بالا نباشد و در شرایطی که خودرو به نیروی بیشتری نیاز دارد می‌تواند ناامید کننده به نظر برسد. کاربران از عملکرد ترمزهای این خودرو رضایت زیادی داشته‌اند، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز باعث می‌شوند MVM X22 در هر سرعتی رام و مهار شده و در اختیار راننده باشد. سیستم تعلیق این خودرو هم عملکرد خوبی دارد و تکان‌های کابین و فراز و نشیب‌های جاده را به خوبی مهار می‌کند تا سرنشینان تجربه سواری نرم و راحتی داشته باشند.

 

 

 

 

 

جمع‌بندی: MVM X22 بخریم یا نه؟

در مجموع می‌توان ام وی ام X22 را خودرویی مطمئن و مناسب برای رانندگی در شهر دانست که برای یک خانواده علاقمند به شاسی‌بلند و کراس‌اور گزینه خوبی محسوب می‌شود. البته باید این نکته را در نظر گرفت که نباید انتظار زیادی از یک کراس‌اور چینی اقتصادی داشت و طبیعی است که این خودرو اصلا با کراس‌اورهای سطح بالای جهانی قابل مقایسه نیست. اما در بازار ایران و در میان شاسی‌بلندهای موجود (به خصوص در میان کراس‌اورهای چینی) با توجه به قیمت نه چندان بالای این خودرو (بسته به تیپ و مدل خودرو) که بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلیون است گزینه مناسبی برای علاقمندان به این کلاس از خودروها محسوب می‌شود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین