لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :5 دقيقه

آیا سایپا کوییک اتوماتیک پلاس ارزش خرید دارد؟ | بررسی به همراه تصاویر و ویدیو

 

خیلی‌ها امیدوار بودند که با بهبود روابط ایران با کشورهای اروپایی و همکاری‌های بین خودروسازان ایرانی با شرکت‌هایی مثل رنو، تحولی در صنعت خودروی کشور رخ دهد. اما کوییک اتوماتیک پلاس ثابت می‌کند که هنوز هم به منوال سابق، خودروسازان ایرانی با تکیه بر انحصارشان در بازار به تولید خودروهای بی‌کیفیت مشغولند. در این مقاله به بررسی کوییک اتوماتیک پلاس سایپا خواهیم پرداخت و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی خواهیم کرد.

 

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

 

طراحی ظاهری خودروی کوییک

سایپا کوییک که پس از خودروی ساینا صورت گرفته است عملا نسخه هاچ‌بک همین خودرو است. ظاهر این خودرو اگرچه غیرقابل تحمل نیست اما تعریفی هم ندارد و می‌توان طراحی و ظاهر آن را به معنای واقعی کلمه متوسط ارزیابی کرد. سایپا تلاش کرده است که در طراحی این خودرو، آن را به کراس‌اورهای شاسی بلند شبیه کند. نمای جانبی سایپا کوییک نیز شبیه به تیبا ۲ یا تیبا هاچ‌بک است. سایپا تلاش کرده است با استفاده از زه‌پلاستیکی و سپرهای حجیم ابعاد این خودرو را بزرگ‌تر از آن‌چه هست نشان دهد. قسمت عقبی این خودرو نیز شباهت زیادی به چراغ‌های عقب بی ام و دارد.

به ویدیوی زیر برای آشنایی با بیشتر با خودروی سایپا کوییک رجوع کنید:

 

 

 

طراحی داخلی

کابین سایپا کوییک پلاس اتوماتیک عملا نسخه ارتقا داده شده کابین ساینا است. هرچند طراحی داخل کابین کوییک متفاوت‌تر، به روزتر و جذاب‌تر از محصولات قدیمی‌تر سایپا است ام مواد اولیه استفاده شده در ساخت داخل کابین کیفیت بسیار پایینی دارند. استفاده زیاد از پلاستیک فشرده بی‌کیفیت باعث می‌شود داخل کابین سر و صدای زیادی داشته باشد. کنسول میانی داشبورد و دستگیره‌ها و قسمت‌هایی از تریم خودرو بدون هیچ دلیل مشخصی رمز رنگ هستند و هیچ هماهنگی با سایر طراحی‌های خودرو ندارند. از نقاط مثبت سایپا کوییک پلاس این است که کابین نسبتا جاداری دارد و قسمت بار و صندوق آن نیز برای استفاده یک خانواده کوچک مناسب است.

 

سایپا کوییک

سایپا کوییک

 

 

امکانات مختلف کوییک

شاید مهم‌ترین نقطه قوت کوییک پلاس اتوماتیک تنوع آپشن‌ها و امکاناتی است که سایپا برای این خودرو در نظر گرفته است. سوئیچ تاشو، ریموت کنترل، نمایشگر دمای محیط خارج از خودرو، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیمات برقی، آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلویی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم صوتی با قابلیت پخش رادیو و CD مجهز به ۴ بلندگوی جداگانه، سنسور کمکی دنده عقب و سیستم هشدار نبستن کمربند ایمنی بخشی از امکاناتی است که در تیپ پایه خودروی کوییک در نظر گرفته شده است. تیپ فول کوییک تجهیزات بیشتری دارد که می‌توان از میان آن‌ها به گیربکس اتوماتیک CVT، سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار سرقت و فرمان برقی اشاره کرد.

 

سایپا کوییک

نسخه فول آپشن خودروی کوییک، کوییک پلاس اتوماتیک است که علاوه بر امکانات ذکر شده، مجهز به سیستم نمایش فشار باد تایرها، امکان ورود و استارت خودرو بدون کلید و سوییچ، سیستم صوتی با نمایشگر لمسی و سیستم ناوبری و مسیریابی ماهواره‌ای است. دوربین دنده عقب و امکان اتصال گوشی هوشمند به خودرو از طریق بلوتوث نیز از جمله امکانات رفاهی این نسخه از ماشین کوییک است. این ویژگی‌ها که در کشورهای توسعه یافته امکانات پایه محسوب می‌شوند، برای سایپا نقش امکانات لوکس را دارند.پ

 

 

مشخصات فنی سایپا کوییک پلاس اتوماتیک

سایپا در زمینه فنی هم هیچ خلاقیت خاصی به خرج نداده و موتور سایپا کوییک پلاس همان موتوری است که تیبا، تیبا ۲ و ساینا هم از آن استفاده شده است. موتور ضعیفی که تنها ۸۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن ۱۲۸ نیوتن‌متر است. در سایپا پلاس از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده شده است. با داشتن چنین موتوری سایپا کوییک شتاب خوبی ندارد و استفاده از گیربکس CVT نیز نه تنها کمکی به نیرو و شتاب این خودرو نکرده است بلکه از شتاب می‌کاهد. کوییک پلاس به علت عایق‌بندی نامناسب و استفاده از مواد نامرغوب در طراحی بدنه (چه بیرون و چه درون) خودروی بسیار پر سر و صدایی است و نباید از آن انتظار رانندگی نرم در سکوت داشت. برخی از دارندگان کوییک می‌گویند که این خودرو مشکل شتاب‌گیری ناخواسته دارد و گاز خودرو ناگهان قفل شده و خودرو شتاب می‌گیرد. اتفاقی که برای چند برند مطرح اروپایی افتاد و آن‌ها مجبور به پس گرفتن خودروهای خود و پرداخت غرامت شدند اما در ایران از این خبرها نیست. تخمین زده می‌شود که مصرف سوخت ترکیبی واقعی سایپا کوییک ۹.۵ تا ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد که برای خودرویی با این ابعاد فاجعه محسوب می‌شود.

 

 

 

سایپا کوییک اتوماتیک پلاس بخریم یا نه؟ | قیمت سایپا کوییک پلاس

اگر تجربه رانندگی با تیبا یا ساینا را داشته باشید، عملا رانندگی با کوییک را هم تجربه کرده‌اید و این خودرو هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارد. با توجه به قیمت سایپا کوییک پلاس که چیزی حدود ۶۰ میلیون تومان است خرید این ماشین توصیه منطقی نیست چرا که با همین بودجه می‌توان تندر اتوماتیک و یا رنو ساندرو کار کرده خرید که هر دو کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایپا کوییک دارند. همچنین بد نیست آن‌هایی که به دنبال خرید کوییک اتوماتیک پلاس هستند بدانند برخی از قطعات یدکی این خودرو در بازار به سادگی پیدا نمی‌شوند و ممکن است برای تهیه آن‌ها به زحمت بیفتند.

 

برای دست یابی به قیمت روز وسایل نقلیه اعم از خودرو، موتور و ماشین سنگین به سایت رکاب بخش قیمت روز مراجعه نمایید.

رکاب بزرگترین مرجع خرید و فروش وسایل نقلیه می باشد.

 

در ادامه به باقی تصاویر سایپا کوییک توجه فرمایید:

 

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

سایپا کوییک

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین