لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :7 دقيقه

معرفی جدیدترین نیسان جوک 2018

شرکت نیسان با معرفی خودروی نیسان قشقایی نشان داد که مهارت خاصی در تولید خودروی هاچ بک شبیه به SUV دارد. به دلیل محبوبیت بالای این خودرو، شرکت نیسان تصمیم گرفت تا از همین نوع طراحی در خودروی دیگر خود با نام نیسان جوک نیز استفاده نماید. در طراحی خودروی نیسان جوک از طراحی خودروی کانسپت Qazana الهام گرفته شده که این نسخه ی کانسپت در سال 2009 در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو رونمایی شد.

طراحی نیسان جوک

امروز خودروهای کوچکتر و ارزان تر بیشتر مورد توجه جوانان قرار می گیرد و خودروی نیسان جوک نیز دقیقا با همین هدف تولید شده است. نکته ی جالب در مورد این خودرو مربوط به طراحی ظاهری آن بوده که نسبت به خودروهای کراس اوور و SUV کنونی کمی نامتعارف و عجیب به نظر می رسد. در واقع طراحی نیسان جوک بیشتر شبیه نسخه های کانسپت بوده و شباهت کمتری به نسخه های تولیدی دارد. البته لازم به ذکر است که خودروی نیسان جوک اولین خودرویی نیست که به صورت غیر عادی شبیه نسخه ی کانسپت خود بوده و قبل از آن نیز خودروهایی نظیر آئودی TT و پژو RCZ همین سبک طراحی را داشته اند.

در خودروی نیسان جوک، چراغ هایی که شبیه به چراغ های مه شکن هستند. در واقع چراغ های اصلی نیسان جوک می باشند که در طراحی آن ها از چراغ های کمکی خودروهای رالی الهام گرفته شده است. در نیسان جوک چراغ هایی که شبیه به چراغ های اصلی هستند در واقع چراغ های راهنما و کناری هستند.

قسمت پایین بدنه ی نیسان جوک ، تحت تاثیر انحنای قسمت بالای چرخ ها قرار گرفته که همین امر سبب می شود تا نیسان جوک کوچکتر از آن چیزی که واقعا بوده، به نظر برسد. شرکت نیسان در قسمت عقب از چراغ های بومرنگ – شکل استفاده کرده است که در طراحی آن ها به نظر می رسد نشانه های از چراغ های قسمت عقب خودروی نیسان 370Z وجود دارد.

طراحی داخل کابین خودرو نیسان جوک نیز بسیار عجیب و غریب است. در قسمت جلو از دو صفحه نمایش استفاده شده که به نوعی از داشبورد خودرو جدا شده اند و یکی از آن ها دور موتور و دیگری کیلومتر شمار را نشان می دهند. در مرکز نیز از یک کنسول مرکزی گرد استفاده شده است که به رنگ نقره ای است.

طراحی داخلی و تجهیزات نیسان جوک

تیپ Visia، ابتدایی ترین تیپ خودروی نیسان جوک بوده که دارای 6 ایربگ، چرخ های 16 اینچی آلومینیومی، چراغ های DRL از نوع LED، سیستم تهویه ی هوا، شیشه های تمام برقی و سیستم هدایت حساس به سرعت است. در تیپ Acenta امکاناتی نظیر بلوتوث، پورت USB، چرخ های آلومینیومی 17 اینچی، چراغ های مه شکن جلو، سیستم کروز کنترل، سیستم ورود بدون نیاز به سوئیچ (Keyless)، سیستم اطلاعاتی N-Connecta مجهز به صفحه نمایش 5.8 اینچی دارای سیستم مکان یابی ماهواره ای، دوربین عقب و چراغ ها و برف پاک کن اتوماتیک می باشد.

برترین تیپ خودروی نیسان جوک ، تیپ Tekna بوده که مجهز به تکنولوژی های Safety Shield نیسان می باشد. این پکیج تکنولوژی شامل سیستم مشاهده ی نقاط کور، سیستم هشدار دهنده ی خروج از لاین حرکتی و دوربین مشاهده ی اطراف خودرو است. در این تیپ همچنین از روکش چرمی برای تمامی صندلی ها استفاده می شود و صندلی های ردیف اول مجهز به گرمکن هستند.

البته شرکت نیسان یک نسخه ی دیگر با نام Nismo RS  نیز برای نیسان جوک در نظر گرفته که بیشتر شامل امکاناتی در جهت بهبود ظاهر خودرو و اسپرت نمودن آن است. البته این نسخه مجهز به سیستم ترمز بهبود یافته و سیستم تعلیق اسپرت نیز هست.

در مجموع با توجه به کیفیت ساخت کابین و مواد اولیه ی استفاده شده در آن می توان اظهار کرد که خودروی نیسان جوک یک خودروی گران قیمت نیست. اگرچه کیفیت ساخت کابین در حد و اندازه های یک خودروی مدرن و لوکس نیست اما شرکت نیسان به خوبی توانسته با بکار بردن برخی از امکانات و تجهیزات این نقطه ضعف را پوشش دهد.

خودروی نیسان جوک برای 4 سرنشین بالغ و قد بلند مناسب و جادار بوده اما در صورتی که سه سرنشین بخواهند در قسمت عقب قرار بگیرند با کمی مشکل روبرو خواهند شد. ارتفاع قرارگیری سیستم هدایت و صندلی های این خودرو به گونه ای بوده که باعث می شود تا راننده خود را مسلط بر جاده تلقی کند و دید خوبی نسبت به جاده و مسیر پیش رو داشته باشد.

موتور و سیستم قدرت نیسان جوک

شرکت نیسان سه نوع موتور بنزینی و یک نوع موتور دیزلی برای این خودرو در نظر گرفته است. ابتدایی ترین موتور بنزینی استفاده شده در خودروی نیسان جوک ، موتور 1.2 لیتری توربو می باشد. بعد از آن، موتور 1.6 لیتری معمولی قرار دارد و قدرتمند ترین موتور بنزینی در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع 1.6 لیتری توربو می باشد. موتور دیزلی بکار رفته در این خودرو نیز از نوع 1.5 لیتری می باشد که توسط شرکت رنو طراحی و تولید شده است. همچنین نسخه ی Nismo RS نیسان جوک نیز مجهز به یک موتور قدرتمند بوده که توانایی تولید قدرتی در حدود 200 اسب بخار را دارد.

خودروی نیسان جوک دارای سه حالت رانندگی Normal، Sport و Eco بوده که انتخاب هر یکی از این حالت ها باعث می شود تا سایر بخش های خودرو متناسب با آن حالت تنظیم شوند. حالت Sport این خودرو معمولا بیشترین کاربرد را دارد و همانگونه که از نام آن پیداست، باعث می شود تا میزان قدرت بیشتری در دسترس راننده باشد. در حالت Normal، میزان قدرت قابل دسترس به حالت عادی باز می گردد و برای رانندگی در مسیرهای صاف مناسب است. در حالت Eco، احتراق صورت گرفته در سیلندرها کنترل می شود و همین امر سبب می گردد تا میزان مصرف سوخت در این حالت کاهش یابد.

برای اینکه خودروی با ارتفاع بلندی نظیر نیسان جوک بتواند هندلینگ خوب و قابل اتکایی داشته باشد، باید سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای طراحی شود که کمی سفت باشد تا در حین دور زدن پایداری خودرو به خوبی حفظ شود. خودروی نیسان جوک مجهز به سیستم تعلیق ESP بوده که چرخش چرخ های این خودرو را کنترل می کند. این سیستم در بسیاری از شرایط از جمله در سر پیچ ها به کمک رانندگان می آید و با تنظیم چرخش چرخ ها مانع از لغزش قسمت عقب و یا جلوی خودرو می شود. علاوه بر این سیستم، سیستم هدایت دقیق و تیز این خودرو نیز باعث می شود تا رانندگان حداکثر لذت را از رانندگی با این خودرو ببرند. بدین تریب رانندگان هیچگاه کندی موجود در هندلینگ خودروهای SUV را در این خودرو تجربه نخواهند کرد. البته سیستم الکترونیکی بکار رفته در فرمان این خودرو در برخی مواقع عملکرد چندان مناسبی ندارد و در بعضی شرایط حرکت دادن آن نیاز به قدرت بیشتری دارد. این مشکل در حالت رانندگی Sport بیشتر قابل لمس می باشد و عادت کردن به آن کمی زمان بر است.

اصلی ترین رقیبان خودروی نیسان جوک در بازارهای جهانی، خودروهایی نظیر آئودی A1 و آلفا رومئو Mito می باشد که در مقایسه ی امکانات این خودرو با آئودی A1، کاملا روشن است که امکانات ارائه شده در خودروی نیسان به مراتب بهتر و با کیفیت تر از امکانات خودروی آئودی می باشد.

قیمت محصولات نیسان در ایران

در این بخش به بررسی قیمت محصولات نیسان در ایران خواهیم پرداخت. شرکت نیسان در ایران اخیرا با دو محصول به صورت جدی فعالیت دارد که از جمله محصولات نیسان در ایران می توان به نیسان جوک و نیسان ایکس تریل اشاره کرد. در ادامه به بررسی قیمت خرید و فروش نیسان جوک و قیمت خرید و فروش نیسان ایکس تریل خواهیم پرداخت.

قیمت محصولات نیسان در ایران – قیمت صفر

  • قیمت نیسان جوک اسکای پک مدل 2017 ---- قیمت نمایندگی 191 میلیون و قیمت بازار 207 میلیون تومان
  • قیمت نیسان جوک پلاتینیوم مدل 2017 ---- قیمت نمایندگی 194 میلیون و قیمت بازار 201 میلیون تومان
  • قیمت نیسان جوک اسپرت مدل 2017 ---- قیمت نمایندگی 260 میلیون و قیمت بازار 277 میلیون تومان
  • قیمت نیسان ایکس تریل مدل 2017 ---- قیمت نمایندگی 298 میلیون و قیمت بازار 365 میلیون تومان
  • قیمت نیسان ایکس تریل مدل 2018 ---- قیمت نمایندگی 349 میلیون تومان و قیمت بازار حدودا 400 میلیون تومان.

 

 

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین