لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :10 دقيقه

بررسی دو خودرو هیوندای اکسنت و هیوندای النترا | مشخصات دو خودرو هیوندا و قیمت هیوندا در ایران

در این مقاله به بررسی دو خودرو هیوندای اکسنت و هیوندای النترا پرداخته خواهد شد و در پایان به بررسی قیمت هیوندا، کرمان موتور هیوندای و نمایندگی هیوندا در تهران نیز خواهیم پرداخت.

 

بررسی خودرو هیوندای اکسنت (Accent)

 اگرچه خودروی هیوندای اکسنت ارزان‌ترین خودروی کلاس خود نیست و حتی جادارترین خودرو در کلاس خود هم محسوب نمی‌‌شود اما برای کسانی که به دنبال یک خودروی کم‌مصرف و به اصطلاح اقتصادی هستند، خودروی هیوندای اکسنت گزینه‌ی کاملا مناسبی تلقی می‌شود. کمپانی هیوندا تغییراتی را در مدل 2018 هیوندای اکسنت اعمال کرده که قطعا مشتریان بیشتری به خود جذب خواهد کرد.

خودروی هیوندای اکسنت را از نظر طراحی می‌توان به عنوان نسخه‌ی کوچکتر خودروی هیوندای النترا معرفی کرد. کمپانی هیوندا در مدل جدید هیوندای اکسنت، از گریل‌های شش ضلعی استفاده کرده تازیبایی خاصی به قسمت جلوی این خودرو ببخشد. همچنین در مدل جدید از چراغ‌های اصلی تمام LED استفاده شده که لبه های آن ها با کروم تزیین شده‌اند. کمپانی هیوندا، تنها نسخه‌ی صندوق‌دار هیوندای اکسنت را تولید خواهد کرد و خبری از نسخه‌ی هاچ‌بک این خودرو نخواهد بود.

طراحی خودرو هیوندای اکسنت

در طراحی خودروی هیوندای اکسنت به جادار بودن داخل کابین و هم صندوق آن توجه ویژه‌ای شده طوری که در صورت نیاز می‌توان با تا کردن صندلی‌های عقب، فضای بیشتری برای حمل بار فراهم کرد. برترین تیپ خودروی هیوندای اکسنت ، تیپ Limited آن بوده که قیمت فروش آن در حدود 3900 دلار گرانتر از نسخه‌ی پایه هیوندای اکسنت SE است. از جمله تجهیزات و امکانات تیپ Limited هیوندای اکسنت می توان به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی با قابلیت سازگاری با نرم افزارهای Apple CarPlay و Android Auto، صندلی‌های ردیف اول مجهز به گرمکن، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و ورود بدون نیاز به سوئیچ اشاره کرد. گفتنی است که در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت خودروی هیوندای اکسنت بوده‌ایم و اگرچه مواد اولیه استفاده شده در داخل کابین هیوندای اکسنت از کیفیت بالاتری برخوردار هستند اما این افزایش قیمت می‌تواند باعث کاهش مشتریان این خودرو در مقایسه با رقیبانی نظیر هوندا سیویک و یا فولکس واگن گلف شود. این خودروها، علاوه بر قیمت پایین‌تر، کابین جادارتری نیز دارند.

 هیوندای اکسنت و هیوندای النترا

موتور و سیستم قدرت هیوندای اکسنت

خودروی هیوندای اکسنت مجهز به موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر است که در تیپ های هیوندای اکسنت SEL و هیوندای اکسنت Limited به صورت پایه به یک جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی اتوماتیک متصل شده است. البته مشتریان در صورت درخواست می توانند در هیوندای اکسنت نسخه‌ی SE نیز از این جعبه دنده استفاده نمایند اما به صورت پایه کمپانی هیوندا برای هیوندای اکسنت نسخه ی SE یک جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی در نظر گرفته است. موتور این خودرو توانایی تولید 130 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 rpm را دارد و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز به 119 پوند فوت در دور موتور 4850 rpm می رسد. اگرچه استفاده از جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک باعث نرم‌تر شدن و راحت‌تر شدن رانندگی با این خودرو شده اما همزمان شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 1.4 ثانیه کندتر شده است، این یعنی هیوندای اکسنت قادر است در 8.9 ثانیه از صفر به صد کیلومتر برسد. حداکثر سرعت خودروی هیوندای اکسنت هم 192 کیلومتر در ساعت است.

کمپانی هیوندا برای جبران ضعف عملکرد سیستم قدرت در تیپ Limited هیوندای اکسنت، از چرخ های 17 اینچی استفاده کرده که موجب می شود تا شتاب رو به جلو و شتاب کاهشی این تیپ تقویت شود. تنها ایراد این چرخ‌های بزرگتر این است که راحتی کمتری نسبت به چرخ‌های کوچکتر دارند. در سایر تیپ‌های خودروی هیوندای اکسنت از چرخ های 15 اینچی استفاده شده است.

هیوندای اکسنت و هیوندای النترا 

 

هیوندای النترا GT :

خودروی هیوندا i30 چندین سال است که در کلاس خودروهای هاچ‌بک کامپکت (کوچک) با خودروهایی نظیر فولکس واگن گلف رقابت می کند. کمپانی هیوندا تا همین اواخر هیوندای النترا را برای فروش به کشور آمریکا صادر نکرده بود اما حالا این خودرو با نام هیوندای النترا GT وارد این کشور شده است. خودروی هیوندای النترا GT که از طراحی جذاب و زیبایی برخوردار است بر اساس خودروی هیوندا i30 طراحی شده است به همین دلیل می‌توان گفت که هیوندای النترا GT در مقایسه با هیوندای النترا صندوق‌دار از نظر ظاهری و طراحی داخل کابین متفاوت است.

در قسمت جلوی این خودرو از گریل مختص کمپانی هیوندا استفاده شده است. کاپوت قسمت جلو به سمت پایین متمایل بوده و چراغ‌های قسمت جلو متشکل از سه لامپ دایره ای شکل هستند. چراغ‌های مه‌شکن این خودرو نیز به صورت عمودی در قسمت کناری سپر جلو قرار گرفته‌اند و از نوع LED هستند.

همانطور که در تصویر هیوندای النترا GT مشخص است، طول این خودرو نسبت به نسخه‌ی هیوندای النترا صندوق‌دار حدودا 9 اینچ کوتاه تر است. طول محور تا محور این خودرو نیز حدود 2 اینچ نسبت به نسخه‌ی سدان کوتاه‌تر شده است. کناره‌های خودرو از انحناهای زیبایی برخوردار است. این انحنا از کنار چراغ های جلو آغاز شده و تا کناره های چراغ های قسمت عقب ادامه می‌یابد.

در قسمت عقب هیوندای النترا GT از یک شیشه‌ی پهن استفاده شده و طراحی این قسمت، کمی پیچیده تر از قسمت جلو به نظر می رسد. چراغ های عقب این خودرو دارای زاویه‌های تندی دارند. چراغ ترمز عقب نیز در مرکز اسپویلر این خودرو قرار گرفته است و دوربین قسمت عقب خودرو هم در زیر لوگوی هیوندا "H"  قرار گرفته است.

 هیوندای اکسنت و هیوندای النترا

طراحی داخلی هیوندای النترا GT

در طراحی داخل اتاق ماشین از صندلی‌های فوق‌العاده راحتی با روکش چرمی استفاده شده که دارای حفره‌های مخصوص تهویه هستند. داشبورد هیوندای النترا GT با ارتفاع پایین طراحی شده و مجهز به یک صفحه نمایش تبلت مانند است. اکثر بخش‌های داخل کابین از موادی با جنس نرم تولید شده و سیستم هدایت (فرمان) این خودرو با چرم پوشانده شده است.

علیرغم اینکه نام هیوندای النترا GT شبیه خودروهای اسپرت است اما این خودرو چندان ویژگی‌های یک خودروی اسپرت را ندارد. سیستم تعلیق قسمت عقب هیوندای النترا GT در مسیرهای ناهموار عملکرد نسبتا ضعیفی دارد، این در واقع مشکلی است که اکثر خودروهای در خودروهای فشرده با آن روبرو هستند.

خودروی هیوندای النترا GT مجهز به پیشرانه‌ی 2.0 لیتری بنزینی بوده که توانایی تولید 161 اسب بخار قدرت و 150 پوند فوت گشتاور را دارد. یک جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی  اتوماتیک به این پیشرانه متصل شده که وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های  خودرو را بر عهده دارد.

کمپانی هیوندا یک نسخه ی  دیگر نیز با نام Sport برای خودروی هیوندای النترا GT در نظر گرفته که این نسخه به موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت خروجی 201 اسب بخار قدرت و گشتاور تولیدی 195 پوند فوت مجهز است. جعبه دنده‌ی استفاده شده در این نسخه از نوع 6 سرعته‌ی دستی است. البته کمپانی هیوندا، یک جعبه دنده‌ی اتوماتیک از نوع دو کلاچه نیز به صورت اختیاری برای این خودرو در نظر گرفته است.

صندوق عقب این خودرو ظرفیتی به حجم 24.9 فوت مکعب دارد که در صورت تا شدن صندلی های ردیف عقب، این ظرفیت تا حجم 55.1 فوت مکعب قابل افزایش است.

 هیوندای اکسنت و هیوندای النترا

رقیبان اصلی هیوندای النترا GT

خودروهایی نظیر فولکس واگن گلف، فورد فوکوس هاچ بک و هوندا سیویک هاچ‌بک را می‌توان اصلی ترین رقبای هیوندای النترا GT دانست. اساسی‌ترین هدف کمپانی هیوندا از معرفی خودروی هیوندای النترا GT در کشور آمریکا، رقابت با خودروی فولکس واگن است. به همین منظور این خودرو در بازار آمریکا با 1500 دلار تخفیف به فروش می رسد و قیمت فروش آن از 17.850 دلار آغاز می شود. این در حالی است که قیمت فروش خودروی فولکس واگن گلف در آمریکا از 20.910 دلار آغاز می‌شود. البته خودروی فولکس واگن گلف از هندلینگ بهتری برخوردار است و موتور 1.8 لیتری آن نسبت به خودروی هیوندای النترا GT قدرتمند‌تر است. همچنین نسخه‌ی GTI خودروی گلف در مقایسه با نسخه ی Sport خودروی الانترا GT قدرت بیشتری تولید می‌کند.

خودروی فورد فوکوس هاچ‌بک رقیب دیگر خودروی الانترا GT در بازارهای فروش جهانی به خصوص بازار آمریکا است. خودروی فورد فوکوس دارای طراحی آینده‌نگرانه‌ای است که تجربه‌ی کمپانی فورد در این زمینه را نشان می‌دهد. موتور پایه‌ی در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع 2.0 لیتری بوده و قدرت و گشتار تولیدی آن مشابه نسخه‌ی پایه‌ی خودروی هیوندای النترا GT است. پیشرانه‌ی 2.0 لیتری توربو که در تیپ ST خودروی فورد فوکوس مورد استفاده قرار می‌گیرد توانایی تولید 252 اسب بخار قدرت را دارد. نسخه‌ی RS قدرتمند‌ترین تیپ خودروی فورد فوکوس است که مجهز به پیشرانه ی 2.3 لیتری است و توانایی تولید 350 اسب بخار قدرت را دارد.

طراحی اخیر خودروی هوندا سیویک هاچ‌بک مشتریان زیادی را جذب این خودرو کرده است. این خودرو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو بوده که در نسخه‌ی پایه توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت را دارد. این پیشرانه در تیپ Sport قادر به تولید 180 اسب بخار قدرت است. البته خودروی هوندا سیویک دارای تیپ دیگری به نام Type R نیز هست که قدرتمند ترین تیپ این خودرو محسوب می شود و توانایی تولید 306 اسب بخار قدرت را دارد.

 هیوندای اکسنت و هیوندای النترا

قیمت هیوندا در ایران سال 1397

در این بخش به بررسی آخرین قیمت هیوندا در بازار خرید و فروش خودرو در ایران خواهیم پرداخت. تمامی این قیمت ها به‌روزترین قیمت‌های سال 97 بوده و به تومان هستند.  

  • قیمت هیوندا I20 جدید ---- قیمت نمایندگی برابر با 115.000.000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 129.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا اکسنت ---- قیمت نمایندگی برابر با 114.900.000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 130.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا التنرا 2.0 مونتاژ ---- قیمت نمایندگی برابر با 147.900.000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 189.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا النترا 2.0 ---- قیمت نمایندگی برابر با 204.500.000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 230.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا سوناتا LF ---- قیمت نمایندگی برابر با 243,984,000تومان و قیمت هیوندا در بازار 300.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا توسان TL---- قیمت نمایندگی برابر با 278,000,000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 335.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا سانتافه DM ---- قیمت نمایندگی برابر با 335,000,000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 375.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا I20 جدید ---- قیمت نمایندگی برابر با 115,000,000 تومان و قیمت هیوندا در بازار تاکنون اعلام نشده است.
  • قیمت هیوندا سانتافه. فول اتوپارک---- قیمت نمایندگی برابر با 287.292.000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 420.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا توسان 2017 فول + اتوپارک ---- قیمت نمایندگی برابر با 250.416.000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 330.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا سوناتا 2017 هیبرید + GLS ---- قیمت نمایندگی برابر با 221,000,000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 307.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا سوناتا 2018 هیبرید GL ---- قیمت نمایندگی برابر با 363,900,000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 290.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا سوناتا 2018 هیبرید GLS ---- قیمت نمایندگی برابر با 257.900.000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 330.000.000 تومان.
  • قیمت هیوندا سوناتا 2018 هیبرید GLS+ ---- قیمت نمایندگی برابر با 389,900,000 تومان و قیمت هیوندا در بازار 360.000.000 تومان.

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین