لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :6 دقيقه

موتور بنلی 300 | معرفی جدیدترین موتور سنگین بنلی 300

در این مقاله به معرفی جدیدترین موتور سنگین بنلی 300 همراه با کامل ترین بررسی فنی بنلی 300 و آخرین تصاویر این موتور سیکلت پرداخته می شود. 

کلاس موتورهای سنگین ابتدایی (Entry-Level Performance) به شدت در حال توسعه بوده و سالانه موتورهای زیادی به این کلاس اضافه می شوند. این کلاس در واقع دریچه ای برای ورود به دنیای موتورهای سنگین است. به همین دلیل موتور سواران جوانی که می خواهند یک گام فراتر از موتورهای 150 سی سی بروند، موتوری از این کلاس انتخاب می کنند. موتورهای سنگین کلاس Entry-Level Performance چندین ویژگی برجسته دارند که ظاهر اسپورت و زیبا، عملکرد مناسب، قابلیت موتورسواری برای چندین ساعت متوالی و قیمت مناسب از جمله ی این ویژگی ها است.

موتور بنلی 300 (DSK Benelli TNT 300) نیز از جمله موتورهایی است که در این کلاس قرار می گیرد. موتور بنلی 300 به عنوان یکی از پرفروش ترین موتورهای کمپانی بنلی در کشور هند محسوب می شود. بدون شک قیمت مناسب بنلی 300 ( حداقل در هند) یکی از دلایل فروش بالای این موتور سنگین جدید است.

 موتور سنگین بنلی 300

 

طراحی موتور بنلی 300

فریم اصلی این موتور از جنس فولاد و از نوع Trellis بوده و سایر قطعات استفاده شده در موتور بر این فریم سوار شده اند. طراحی موتور بنلی 300  نشان دهنده ی عملکرد خوب آن بوده و از ظاهر این موتور می توان دریافت که با یک موتور اسپرت سر و کار داریم. سیستم اطلاعاتی نیمه دیجیتال، چراغ های عقب از نوع LED و طراحی عضلانی مخزن سوخت از جمله ویژگی هایی است که در ظاهر موتور بنلی 300 به چشم می خورد.\

 

موتور سنگین بنلی 300

موتور سنگین بنلی 300

 

به طور کلی موتور بنلی 300 به صورت ارگونومیکی طراحی شده و دسته ی پهن این موتور سنگین جدید به همراه صندلی نرم و راحت آن سبب شده تا کیفیت رانندگی این موتور مثال زدنی باشد. به جهت طراحی مناسب، وضعیت قرارگیری موتورسوار بر روی این موتور بنلی 300 راحت است. همین امر سبب می شود تا بتوان از آن به عنوان یک موتور تورینگ (Touring) نیز استفاده کرد. کمپانی بنلی روز به روز به تولید جدیدترین موتورسیکلت های سبک و سنگین می پردازد که جهت آشنایی با به روزترین تولیدات کمپانی بنلی می توانید به سایت رکاب مراجعه نمایید. 

در ویدیوی کوتاه زیردریفت موتور بنلی 300 در مسیرهای مسابقه ای بررسی شده است. پیشنهاد می شود آن را تماشا کنید.

 

 

جزئیات فنی موتور سنگین بنلی 300

موتور سنگین جدید بنلی 300 مجهز به پیشرانه ی 300 سی سی خطی تویین بوده که توانایی تولید حداکثر 38 اسب بخار قدرت در دور موتور 11500 rm را دارد. میزان گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز، حداکثر به 26.5 نیوتن متر در دور موتور 10000 rpm می رسد. قدرت تولید شده در این پیشرانه توسط جعبه دنده ی 6 سرعته به چرخ عقب موتور منتقل می شود.

هنگامی که این موتور سنگین جدید بنلی 300 را روشن کنید، یک غرش بم را خواهید شنید و در صورتی که دور موتور را افزایش دهید، صدای با ابهتی شما را همراهی خواهد کرد.

 

موتور سنگین بنلی 300

موتور سنگین بنلی 300

 

ارقام مربوط به قدرت و گشتاور تولیدی این موتور سنگین جدید بنلی 300 نشان می دهد که با یک موتور قدرتمند سر و کار دارید. اما نگران این ارقام نباشید چراکه در دور موتورهای پایین و متوسط این موتور خیلی نرم و روان کار می کند. یکی از ویژگی های بارز پیشرانه ی استفاده شده دراین موتور سنگین جدید، بدون لرزش بودن آن است که این ویژگی را حتی در دور موتورهای بالاتر از 7000 rpm و یا 8000 rpm نیز حفظ می کند. در دور موتورهای بالا این موتور عملکردی شبیه به موتورهای سوپر اسپرت دارد اما همانطور که گفته شد اگر به دنبال موتورسواری نرم و راحت می باشد بهتر است مراقب دور موتور باشید.

 

موتور سنگین بنلی 300

 

سیستم تعلیق این موتور متشکل از یک فورک تلسکوپی در قسمت جلو و یک ضربه گیر هیدرولیکی در قسمت عقب است. این سیستم زمینه ی یک موتورسواری راحت و نرم را برای موتورسواران فراهم می کند. عملکرد این سیستم به قدری خوب است که در صورت عبور از برخی ناهمواری ها در راه، اصلا متوجه آن ها نخواهید شد. کمپانی بنلی، دو گزینه برای تایر این موتور در نظر گرفته است که یکی از نوع MRF بوده که به صورت استاندارد در این موتور مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری از نوع Pirelli Angel بوده که به صورت عنوان یک گزینه ی اختیاری بر روی این موتورسیکلت سنگین جدید قرار می گیرد.

 

 

مشخصات کامل موتور سنگین جدید بنلی 300
مشخصات ویژگی ها
حجم موتور 300 سی سی
تعداد سیلندر
قدرت 38.79 اسب بخار در  11.500 دور
گشتاور 25.5 نیوتون متر در 10.000 دور
حداکثر سرعت ( کیلومتر بر ساعت) 154 
چراغ جلو هالوژن
نوع سرعت سنج آنالوگ
سیستم جرقه زنی  الکتریکی
تعداد دنده ها 6 دنده
ترمز جلو و عقب دیسکی / دیسکی
سیستم تعلیق جلو چنگال تلسکوپی معکوس
سیستم تعلیق عقب مونوشوک Off-Set
نوع تایر تیوبلس
اندازه چرخ جلو 120/70-17
اندازه چرخ عقب 160/60-17
طول / عرض / ارتفاع به میلیمتر 2130*800*1120
وزن خالص ( کیلوگرم) 196 
قیمت صفر موتور بنلی 300 22.500.000 تومان

 

 

موتور سیکلت سنگین بنلی 300، در بازار فروش رقیبانی جدی نظیر موتورهای کی تی ام دوک 390 و کاوازاکی Z250 را پیش رو دارد. البته در کنار این رقیبان، موتور بنلی تی ان تی 25 را شاید بتوان اصلی ترین رقیب این موتور سنگین دانست. این موتور بنلی 250 سی سی تک سیلندر به تازگی معرفی شده و به نظر می رسد فروش خوبی داشته باشد.

آخرین و جدیدترین قیمت موتور بنلی در سال 1397
نوع موتور سیکلت بنلی قیمت صفر 1397
قیمت موتور بنلی 600R 55.000.000 تومان
قیمت موتور بنلی TNT 135 8.500.000 تومان
قیمت موتور بنلی TNT 15 EFI 6.400.000 تومان
قیمت موتور بنلی TNT 150 6.000.000 تومان
قیمت موتور بنلی TNT 249 ( تک سیلندر) یا همان TNT 25 11.200.000 تومان
قیمت موتور بنلی TNT 249 ( دو سیلندر) 20.000.000 تومان
قیمت موتور بنلی  TNT 249R (دو سیلندر) 22.500.000 تومان
قیمت موتور بنلی TNT 300 22.500.000 تومان
قیمت موتور بنلی تورنادو (17 هزار کارکرد) 8.800.000 تومان
قیمت موتور بنلی کی وای 4.800.000 تومان

 

 

 

 

جدیدترین تصاویر از موتور سنگین جدید بنلی 300

 

موتور سنگین بنلی 300

 

موتور سنگین بنلی 300

 

موتور سنگین بنلی 300

موتور سنگین بنلی 300

 

موتور سنگین بنلی 300

 

موتور سنگین بنلی 300

 

موتور سنگین بنلی 300

 

موتور سنگین بنلی 300

منبع: رکاب

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین