لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

رونمایی از نسخه ی کانسپت جنسیس اسنشیا (Essentia) | همراه با تصاویر

در این مطلب به بررسی جدیدترین تولید کمپانی هیوندا، نسخه ی کانسپت جنسیس اسنشیا (Essentia) پرداخته خواهد شد. به طور کلی، این نسخه ی کانسپت از جنسیس، در نمایشگاه خودروی نیویورک 2018 رونمایی شده و تولید آن، سبک جدیدی در خودروهای سوپر اسپرت را به همراه داشته است.

بدون شک کمپانی هیوندا در این سال های اخیر توانسته است تا گام های بزرگی در راه پیشرفت بردارد و نام جنسیس را به عنوان یک برند بر سر زبان ها بیاندازد. این کمپانی به دنبال ارتقای برند جنسیس بوده و معرفی نسخه ی کانسپت اسنشیا (Essentia) حاکی از این مسئله دارد. این نسخه ی کانسپت به قدری زیبا طراحی شده که برخی از کمپانی های بزرگ خودروسازی در جهان نقدی بر این خودرو ندارند. تمامی اجزای این خودرو به صورت متناسبی طراحی شده است. البته جنسیس اطلاعاتی را در مورد عملکرد و سیستم قدرت این نسخه منتشر نکرده اما ادعا کرده است که زمان شتاب گیری صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در حدود 3 ثانیه خواهد بود و بدین ترتیب باید این خودرو را در کلاس خودروهای سوپر اسپرت قرار داد.

کمپانی جنسیس، توانسته در دنیایی که سلایق و علایق هر روز در حال تغییر است، نسخه ی کانسپتی تولید کند که علاوه بر جذابیت، در عین حال عملی باشد. شاید بتوان گفت این تنها نسخه ی کانسپتی بوده که در این چند سال واقعا می توان آن را عملی کرد. اگرچه درهای از نوع پروانه ای و یا دریچه های بزرگ هوای طراحی شده در پشت چرخ های جلو کمی اغراق آمیز به نظر می رسد اما سایر بخش های این خودرو به شکل معقولی طراحی شده اند. در طراحی کانسپت این خودرو، شاسی خودرو به طور کامل از جنس فیبر کربن بوده و حتی جنس بدنه ی خودرو را نیز فیبر کربن تشکیل می دهد. بدین ترتیب طراحی بدنه ی این نسخه ی کانسپت واقعا می تواند در آینده ی بسیار نزدیک عملی شود. قسمت جلوی این نسخه مشخصا با در در نظر گرفتن جریان هوا طراحی شده است. هوا از طریق دماغه ی خودرو وارد می شود و از طریق دریچه های طراحی شده در پشت چرخ های جلو خارج می شوند. طراحی چراغ های اصلی این نسخه، شبیه به چراغ های استفاده شده در نسخه ی کانسپت GV80 است.

درصورتی که کمپانی جنسیس قصد تولید این نسخه را داشته باشد، به احتمال زیاد باید درهای پروانه را از طراحی خود حذف کرده و برای درهای عقب خود دستگیره در نظر بگیرد و از آینه های بغل استفاده کند. به هرحال این طراحی کانسپت خیلی دور از ذهن نبوده و با کمی تغییر می توان نسخه ی تولیدی آن را منتشر کرد.

طراحی داخل کابین نسخه ی کانسپت جنسیس اسنشیا (Essentia) حتی جذاب تر از طراحی ظاهری آن است. در داشبورد این نسخه از یک صفحه نمایش بزرگ استفاده شده و اطلاعات مربوط به خودرو در یک صفحه نمایش شبیه به تبلت نشان داده می شود. در جاهایی از کابین که از چرم استفاده نشده، از فیبر کربن استفاده کرده اند. طراحی فرمان این نسخه نیز حالت بیضی شکل دارد. البته گفتنی است که طراحی صندلی های این نسخه، چندان واقع گرایانه نبوده و همچنین به نظر نمی رسد تا از نظر راحتی بتواند مشتریان را راضی نگه دارد. در نهایت باید گفت که طراحی داخل کابین به زیبایی صورت گرفته و بخشی از این طراحی می تواند در مرحله ی تولید نیز وجود داشته باشد.

همانطور که می دانید این یک نسخه ی کانسپت از خودروی جنسیس اسنشیا (Essentia)  بوده و طبیعی است که هنوز اطلاعاتی در مورد سیستم قدرت و عملکرد این خودرو در دست نباشد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین