لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :4 دقيقه

معرفی مازراتی لوانته Trofeo | مشخصات فنی همراه با تصاویر

خودروی مازراتی لوانته برای اولین بار در سال 2017 معرفی و به بازار عرضه شد. به منظور حفظ فضای رقابت میان مازراتی و سایر کمپانی های دیگر مانند بی ام و، مرسدس و پورشه، این کمپانی اقدام به تولید نسخه ی جدید مازراتی لوانته Trofeo کرد.

خودروی مازراتی لوانته برای اولین بار در سال 2017 معرفی و رونمایی شد. این خودروی SUV، علاوه بر طراحی اسپرت به عنوان یک خودروی لوکس مطرح است. کمپانی مازراتی در این خودرو به خوبی توانسته تا ویژگی های برجسته دو خودروی مازراتی گرن توریزمو و مازراتی کواتروپورته را تلفیق نماید. کمپانی مازراتی، موتورهای بنزینی و دیزلی V6 را برای این خودرو در نظر گرفته است. بدین ترتیب خودروی مازراتی لوانته توانست در اولین سال حضورش در بازارهای فروش، موفقیت چشمگیری کسب کند. با وجود ویژگی های خاص این خودرو، همچنان نیاز به تولید یک نسخه ی خاص و قدرتمند تر به منظور رقابت با SUVهای تولید شده توسط کمپانی بی ام و، مرسدس بنز AMG و پورشه نیاز می شد. در پی این مسئله، کمپانی مازراتی، نسخه ی مازراتی لوانته  Trofeoمجهز به موتور V8 را به بازار معرفی کرد.

مازراتی لوانته

طراحی ظاهری نسخه ی مازراتی لوانته  Trofeoنیز همانند نسخه ی پایه ی این خودرو، طراحی چندان خشنی نسبت به خودروهای صندوق دار کمپانی مازراتی ندارد اما به هر حال کمپانی مازراتی سعی کرده تا مازراتی لوانته  Trofeoطراحی خشن تری نسبت به نسخه ی پایه لوانته داشته باشد. در این نسخه طراحی دریچه های ورودی هوا نسبت به نسخه ی پایه متفاوت بوده و از سه دریچه ی بزرگ استفاده شده است. در کناره های خودرو نیز از دریچه های بزرگ هوا جهت خنک کردن سیستم ترمز استفاده شده است. کمپانی مازراتی در اطراف تمامی دریچه های ورودی هوا از فیبر کربنی استفاده کرده است. چراغ های اصلی خودروی مازراتی لوانته  Trofeoنیز از نوع Matrix LED است. کمپانی مازراتی برای اولین بار از چرخ هایی به بزرگی 22 اینچ در این نسخه استفاده کرده که این چرخ ها از جنس آلیاژ آلومینیوم هستند.

طراحی داخل کابین مازراتی لوانته  Trofeoنیز تغییر چندانی نسبت به نسخه ی پایه نداشته است اما به منظور ایجاد تفاوت حداقلی بین این دو نسخه، برخی ویژگی ها در این نسخه اعمال شده است. در این نسخه از چرم طبیعی Pieno Fiore در داخل کابین استفاده شده که همین امر سبب می شود تا خودرو لوکس تر به نظر برسد. این چرم دارای رنگ بندی های سیاه، قرمز و یا قهوه ای مایل به زرد است. همچنین در این نسخه نیز به مقدار زیادی از فیبر کربن جهت طراحی ساخت داشبورد و کنسول مرکزی استفاده شده است. همچنین کمپانی مازراتی سیستم صوتی 1280 واتی Bowers & Wilkins با 17 اسپیکر را در نظر گرفته است. از طرفی این نسخه نیز همانند نسخه ی پایه مجهز به سیستم اطلاعاتی با نمایشگر 8.4 اینچی خواهد بود.

مازراتی لوانته Trofeo

کمپانی مازراتی به منظور دستیابی به عملکرد بهتر از موتور 3.8 لیتری V8 در این خودرو استفاده کرده است. این پیشرانه که توسط کمپانی فراری تولید شده، در خودروی مازراتی کواتروپورته GTS نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بدین ترتیب خودروی لوانته Trofeo قادر خواهد بود تا 582 اسب بخار قدرت و 538 پوند فوت گشتاور تولید نماید. این ارقام نشان دهنده ی آن است که قدرت و گشتاور تولیدی نسخه ی مازراتی لوانته Trofeo به ترتیب به میزان 158 اسب بخار و 110 پوند فوت از قدرت و گشتاور تولیدی نسخه ی پایه ی خودروی لوانته بیشتر هستند. نسخه ی Trofeo با اتکا به پیشرانه ی قدرتمند خود قادر است تا در عرض 3.8 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد و  به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت برسد. خودروی لوانته Trofeo، به عنوان اولین خودرویی است که کمپانی مازراتی در آن از سیستم کنترل یکپارچه ی خودرو (IVC) استفاده می کند و این سیستم سبب می شود تا دینامیک رانندگی و عملکرد خودرو بهبود یابد و در ضمن به پایداری خودرو نیز کمک می کند.

مازراتی لوانته

تاکنون قیمت رسمی فروش این نسخه اعلام نشده اما با توجه به اینکه قیمت فروش نسخه ی پایه و نسخه ی S خودروی مازراتی لوانته به ترتیب 74.790 و 86.100 دلار، می توان انتظار داشت که قیمت فروش نسخه ی مازراتی لوانته Trofeo از مرز 100 هزار دلار عبور کند.

مازراتی لوانته نسخه ی Trofeo در بازار با رقیبانی چون بی ام و X5 M ، پورشه کاین توربو و مرسدس بنز AMG GLE63 روبرو خواهد شد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین