لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

نسخه ی تیونینگ شده ی خودروی پورشه پانامرا Grand GT Supreme

شرکت تیونر TechArt، از سال 2009 که خودروی پورشه پانامرا معرفی شد، بر روی تیونینگ این خودرو کار می کند. در طول این 8 سال، این تیونر آلمانی، نسخه های مختلفی از Grand GT پورشه را تولید کرد. شرکت تیونر TechArt این روند را در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 نیز ادامه داد و جدیدترین نسخه ی تیونینگ شده ی این خودرو را با نام پورشه Grand GT Supreme معرفی کرده است. همانطوری که از نام آن عیان است، بسیار پیچیده تر از نسخه ی پورشه Grand GT معمولی است. این نسخه دارای بدنه ای خشن تر، طراحی داخلی زیباتر و لوکس تر و قدرت خروجی بیشتری است.

تغییراتی که شرکت تیونر TechArt بر روی خودروی پورشه پانامرا انجام می دهد، به وضوح قابل مشاهده است. این تغییرات حتی در نسخه ی پورشه Grand GT معمولی نیز به خوبی آشکار بوده و طبیعتا تغییرات ایجاد شده در نسخه ی پورشه Grand GT Supreme، واضح تر است. البته گفتنی است که شباهت هایی نیز بین دو نسخه ی Grand GT و Grand GT Supreme وجود دارد و شاید اصلی ترین تفاوت این دو نسخه در برآمدگی کاپوت نسخه ی پورشه Supreme باشد.

در قسمت عقب خودرو، تیونر TechArt از یک دیفیوزر جدید استفاده کرده و به جای چرخ های پایه ی این خودرو، از چرخ های 22 اینچی Formula IV استفاده کرده است. علاوه بر این تغییرات، شرکت تیونر TechArt، رنگ خاصی را برای این خودرو در نظر گرفته که سبب می شود تا این خودرو بسیار زیباتر جلوه کند. در ابتدا شاید تصور می شد که رنگ سبز، تنها در خودروهای استون مارتین زیبا دیده می شود. اما به نظر می رسد این رنگ برای خودروی پورشه پانامرا نیز کاملا مناسب است.

می توان ادعا کرد که اکثر تغییرات در خودروی پورشه پانامرا، مربوط به داخل کابین است. تمامی داخل کابین با چرم اعلای ناپا (Nappa) پوشانده شده است. استفاده از چوب در بعضی از قسمت های داشبورد و درها، زیبایی خاصی به کابین خودرو بخشیده است.

شاید این تغییرات آیرودینامیکی ایجاد شده در ظاهر خودرو و سایر تغییراتی که در جهت زیباتر کردن این خودرو در داخل کابین ایجاد شده، به اندازه ی کافی برای مشتریان شگفت انگیز باشد، اما صرفا این تغییرات بدون ایجاد تغییر در سیستم قدرت، کامل نمی شود. پیشرانه ی پایه ی استفاده شده در خودروی پورشه پانامرا Sport Turismo Turbo توسط تیونر TechArt به سیستم TECHTRONIC مجهز شده است. این سیستم هیچگونه توربوشارژری را به پیشرانه اضافه نکرده اما سبب شده تا قدرت خروجی آن، 90 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن 100 پوند فوت افزایش یابد. در نتیجه نسخه ی پورشه Grand GT Supreme توانایی تولید 640 اسب بخار قدرت و 664 پوند فوت گشتاور را دارد. این سیستم قدرت سبب شده تا خودرو بتواند در عرض 3.4 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر شتاب بگیرد. تیونر TechArt، حداکثر سرعت این خودرو را اعلام نکرد اما می توان انتظار داشت در صورتی که محدودکننده ی سرعت این خودرو حذف شود، سرعت این خودرو به بیش از 320 کیلومتر در ساعت برسد.

زمانی که بحث از تیونینگ کردن خودروی پورشه پانامرا می شود، تیونرهای بسیار محدودی هستند که واقعا می توانند در این زمینه فعالیت کنند و شرکت تیونر TechArt به عنوان یکی از معدود کمپانی هایی است که در این 8 سال، سابقه ی تیونینگ خودروهای پورشه پانامرا را دارد.

برای مشاهده ی کامل این نسخه ی تیونینگ شده ی خودروی پورشه پانامرا Grand GT Supreme می توانید به این بخش مراجعه نمایید. 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین