لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :2 دقيقه

نسل جدید پیشرانه های تویوتا

کمپانی تویوتا از تعدادی پیشرانه و جعبه دنده ی جدید که در آینده ای نزدیک از آنها استفاده خواهد شد، رونمایی کرد. کمپانی تویوتا قبل از معرفی این مدل های جدید که بر اساس پلت فرم جدید TNGA ساخته خواهند شد، پیشرانه ها و جعبه دنده های مد نظر خود برای استفاده در مدل های جدید را معرفی کرده است.

در بین این پیشرانه ها، دو پیشرانه ی 2.0 لیتری بنزینی دیده می شود که یکی از نوع پیشرانه های مرسوم و دیگری از نوع هیبریدی است. کمپانی تویوتا ادعا کرده که این پیشرانه ها از نظر میزان بازده گرمایی و افزایش گشتاور تولیدی، نسبت به سایر پیشرانه ها در دنیا سرآمد خواهند بود. همچنین این پیشرانه، استانداردهای به مراتب بالاتری نسبت به استانداردهای زمان تولید خود را خواهند داشت.

در طراحی و تولید پیشرانه ی هیبریدی ( بنزینی – الکتریکی ) جدید از سیستم قدرت استفاده شده در تویوتا پریوس جدید (Prius) الهام گرفته شده و قرار است در مدل های بزرگتر خودروهای تویوتا از آن استفاده شود. این پیشرانه در دور موتورهای پایین نیز قدرت مناسبی تولید می کند و میزان انرژی دریافتی از پکیج باتری ها در این سیستم افزایش خواهد یافت.

کمپانی تویوتا همچنین یک جعبه دنده ی جدید از نوع CVT طراحی کرده است. گفته می شود که این جعبه دنده نسبت به نسخه ی قبلی، 6 درصد بازده بیشتری دارد که دلیل این امر را می توان در کاهش وزن آن، جست. سرعت تعویض دنده در این جعبه دنده، 20 درصد افزایش یافته که سبب شده تا خودرو در فاصله ی زمانی کمتری شتاب بگیرد.

یک جعبه دنده ی 6 سرعته ی دستی نیز طراحی شده که از نظر اندازه نسبت به نسخه ی قبلی خود کوچکتر بوده و وزن آن نیز هفت کیلوگرم کاهش یافته که همین امر سبب افزایش بازده این جعبه دنده شده است.

در نهایت باید گفت که کمپانی تویوتا از دو سیستم دیفرانسیل چهار چرخ جدید رونمایی خواهد کرد. مدل هایی که دارای پیشرانه ی بنزینی بوده، به سیستم Dynamic Torque Vectoring  مجهز خواهند بود. از سیستم دیفرانسیل چهار چرخ الکتریکی در خودروهای هیبریدی استفاده خواهد شد که نسبت به نسخه ی قبلی، 30 درصد گشتاور بیشتری به به چرخ های عقب منتقل می کند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین