لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

محصول جدید کمپانی تریومف: راکت رودستر (Rocket III Roadster)

کمپانی تریومف (Triumph) در نظر دارد تا موتورسیکلت جدید تریومف راکت رودستر (Rocket III Roadster) را به منظور رقابت با موتورسیکلت هارلی دیویدسون وارد بازارهای آمریکا نماید. این رودستر تریومف همچنان بزرگترین خط تولید را در دنیا دارد و از پیشرانه ی 2294 سی سی به عنوان یک پکیج کروزر در آن استفاده شده است. اگرچه به دست گرفتن بازار موتور سیکلت های سنگین در کشور آمریکا با حضور کمپانی هایی نظیر هارلی دیویدسون، بسیار دشوار به نظر می رسد اما کمپانی تریومف (Triumph) در نظر دارد با معرفی موتورسیکلت تریومف راکت رودستر (Rocket III Roadster)، دقیقا همین اقدام را انجام دهد. علاوه بر کمپانی هارلی دیویدسون، کمپانی های مطرح دیگری نظیر موکو (MoCo) و ایندین (Indian) نیز رقیبان سرسختی برای کمپانی تریومف (Triumph) در کلاس موتورسیکلت های کروزر قدرتمند محسوب می شود.

ارتفاع  موتورسیکلت تریومف راکت رودستر (Rocket III Roadster) تا حد امکان پایین نگه داشته شده و با داشتن عرض زیاد، این موتور را می توان به یک کشتی گیر بد بدن تشبیه کرد! اکثر قطعات بدنه ی این موتورسیکلت تریومف، سیاه رنگ هستند. برخی از بخش ها نیز با رنگ کروم طراحی شده که زیبایی خاصی به ظاهر این موتور بخشیده است. حجم مخزن سوخت این موتور 23.8 لیتر بوده که برجستگی خاصی را در ظاهر موتور ایجاد کرده است.

به جرات می توان گفت این موتورسیکلت با سایر موتورسیکلت هایی که کمپانی تریومف (Triumph) تولید کرده، تفاوت اساسی دارد چرا که در تمامی موتورسیکلت های تریومف (Triumph) می توان ویژگی موتورسیکلت های بریتانیایی را مشاهده کرد. درحالی که موتورسیکلت تریومف راکت رودستر (Rocket III Roadster) به عنوان یک موتور کاملا آمریکایی جلوه می کند. به نظر می رسد کمپانی تریومف (Triumph) در طراحی این موتور بیشتر سعی کرده تا علایق آمریکایی ها را در نظر بگیرد و با توجه به علایق آنها طراحی شود.

موتورسیکلت تریومف راکت رودستر (Rocket III Roadster) بر پایه ی فریم دو لوله ای ساخته شده که جنس لوله ها از فولاد بوده و مقاومت بالایی دارند. چرخ جلوی این موتورسیکلت تریومف 17 اینچ و چرخ عقب 16 اینچی بوده که هر دو نیز از جنس آلیاژ آلومینوم هستند. وزن خشک این موتور 334 کیلوگرم بوده و زمانی که سوخت این موتور تامین شود و روغن مورد نیاز در داخل مخزن قرار بگیرد شما با یک موتور تقریبا نیم تنی سر و کار خواهید داشت. برای کنترل کردن این غول سنگین، کمپانی تریومف از دیسک های 320 میلی متری در قسمت جلو و از یک دیسک 316 میلی متری به همراه 2 پیستون کالیپردر قسمت عقب استفاده کرده است. یک فورک معکوس غیر قابل تنظیم در قسمت جلو و یک ضربه گیر با قابلیت تنظیم در قسمت عقب، سیستم تعلیق موتورسیکلت تریومف راکت رودستر را تشکیل می دهد.

موتورسیکلت تریومف راکت رودستر مجهز به پیشرانه ی 2294 سی سی سه سیلندر با آرایش خطی بوده که توانایی تولید حداکثر 148 اسب بخار قدرت در دور موتور 5750 rpm را دارد و حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز به 163 پوند فوت در دور موتور 2750 rpm می رسد. قدرت تولید شده در پیشرانه از طریق جعبه دنده ی 5 سرعته به چرخ عقب موتور منتقل می شود.

قیمت نسخه ی مشکی براق موتورسیکلت تریومف راکت رودستر از 15700 دلار شروع می شود و قیمت نسخه ی مات آن از 15590 دلار آغاز می شود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین