لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :2 دقيقه

نگاهی به موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 650 XT

با وجود اینکه اخیرا کمپانی سوزوکی، موتورهایی نظیر سوزوکی Burgman 150، سوزوکی Intruder Fi، سوزوکی GSX-S 750 و را معرفی کرده است، اما در این بین موتور سوزوکی V-Strom 650 XT به صورت خاصی جلب توجه می نماید. کمپانی سوزوکی اکنون نسخه ی سوزوکی V-Strom 1000 را نیز در کشور هند به فروش می رساند اما تصمیم گرفته است تا نسخه ی سایز متوسط این موتور را نیز به نمایش بگذارد. شاید دلیل این کار، عدم حضور رقیبان جدید در این کلاس باشد. البته اکنون کمپانی کاوازاکی با معرفی موتورسیکلت کاوازاکی Versys 650، خود را به عنوان یک رقیب تمام عیار برای موتور سوزوکی V-Strom 650 XT مطرح کرده است.

همانند موتور رقیب یعنی کاوازاکی Versys 650، موتور سوزوکی V-Strom 650 XT نیز بر اساس نسخه های بزرگ تر از خود طراحی شده است. طراحی این موتور بسیار هدفمند و زیبا بوده است. در قسمت های جلویی موتور از پلاستیک برای فرم دادن و زیبایی استفاده شده است. این نسخه بر خلاف نسخه ی 1000، بسیار جمع و جور تر طراحی شده و دارای مخزن سوختی با ظرفیت 20 لیتر است.

سیستم اطلاعاتی این موتور متشکل از یک سرعت سنج آنالوگ و دو سفحه نمایش دیجیتالی بوده که تمامی اطلاعات ضروری موتور را نشان می دهد. نسخه ی XT موتورسیکلت سوزوکی V-Strom بیشتر برای استفاده در شرایط آفرود طراحی شده و مشخصات و تجهیزات این موتور از قبیل تایرها و محافظ هایی که برای پیشرانه و عدم پاشش گل در نظر گرفته شده است، این موضوع را تایید می کنند.

موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 650 XT مجهز به پیشرانه ی 650 سی سی V-Twin بوده که اخیرا بر پایه ی استانداردهای یورو 4 بروز رسانی شده است. اگزوز استفاده شده دراین موتور کاملا جدید بوده و طراحی باریک تری دارد تا صدای خروجی از آن اسپرت تر به نظر برسد. پیشرانه ی استفاده شده در این موتورسیکلت، توانایی تولید 70 اسب بخار قدرت در دور موتور 8800 rpm را دارد و میزان گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز حداکثر به 62 نیوتن متر در دور موتور 6500 rpm می رسد. این موتور مجهز به سیستم کنترل کشش بوده و 3 حالت راندن نیز برای این موتور در نظر گرفته شده است که موتورسوار حتی می تواند این سیستم را خاموش نماید.

موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 650 XT بر پایه ی فریم Twin Spar ساخته شده تا استحکام و مقاومت لازم برای حمل دو موتورسوار به صورت همزمان را داشته باشد. ارتفاع صندلی از سطح زمین 835 میلی متر است. سیستم تعلیق این موتور نیز متشکل از یک فورک 43 میلی متری در قسمت جلو و یک ضربه گیر قابل تنظیم در قسمت عقب است.

نسخه ی XT دارای چرخ 19 اینچی در قسمت جلو و چرخ 17 اینچی در قسمت عقب بوده که در هر دو چرخ از تایرهای Bridgestone Battlax استفاده شده است. دو دیسک 310 میلی متری در قسمت جلو و یک دیسک 260 میلی متری در قسمت عقب، سیستم ترمز موتورسیکلت سوزوکی V-Strom 650 XT را تشکیل می دهند. در این موتور از سیستم ترمز ABS به صورت پایه استفاده شده است.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین