لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

نسخه های هیبریدی و Plug-in هیبریدی (PHEV) خودروی هیوندا سوناتا

کمپانی هیوندا در بهار سال 2017 خودروی سوناتا مدل 2018 خود را تا حدودی بروز رسانی کرد اما در آن زمان، تنها خودروهایی که دارای پیشرانه ی بنزینی بودند، بروز رسانی شدند. اکنون کمپانی هیوندا نسخه های هیبریدی و Plug-in هیبریدی را برای خودروی هیوندا سوناتا معرفی کرده تا به تغییرات ایجاد شده در این مدل سرعت ببخشد.

تغییراتی که در ظاهر خودرو و در داخل کابین ایجاد شده به وضوح فراتر از یک بروز رسانی است. در قسمت جلو، از گریل جدید هیوندا استفاده شده که این گریل به تازگی مورد استفاده قرار می گیرد و در خودروهای اکسنت (Accent) جدید، الانترا GT هاچ بک و نسخه ی بهبود یافته ی سانتافه از آن استفاده شده است. سپر و کاپوت قسمت جلو نیز کاملا باز طراحی شده و وضعیت قرار گیری چراغ های اصلی نیز کمی بالاتر رفته است.

تغییرات در قسمت عقب خودرو نیز به صورت گسترده صورت گرفته است. چراغ های اصلی قسمت عقب کاملا باز طراحی شده اند و نام Sonata با حروف انگلیسی بزرگ و برجسته نوشته شده است. چراغ های قسمت عقب نسخه های هیبریدی رنگ متفاوتی با سایر نسخه ها دارند و این نسخه های مجهز به چرخ های 16 و یا 17 اینچی بوده و در آن ها از نشانه ی هیبریدی بودن نیز استفاده شده است که این علائم همگی وجه تمایز بین نسخه های هیبریدی با سایر نسخه های خودروی هیوندا سوناتا است.

داخل کابین به اندازه ی ظاهر بیرونی خودرو تغییراتی نداشته اما کمپانی هیوندا چندین مورد را تغییر داده و از مواد جدید در ساخت برخی از قطعات کابین استفاده شده است. برای مثال کمپانی هیوندا CD-Player قدیمی این خودرو را حذف کرده و از اهرم دنده ی باز طراحی شده در این خودرو استفاده شده است. همچنین دکمه ها و کنترلرهای مربوط به HVAC نیز باز طراحی شده اند.

نسخه های هیبریدی و Plug-in هیبریدی خودروی سوناتای جدید به همراه سایر نسخه های جدید این خودرو به یک سیستم تعلیق سفت تر مجهز بوده و سیستم هدایت این نسخه ها نیز دارای تیونینگ جدیدی است. علاوه بر این تغییرات ایجاد شده در شاسی خودرو، تمرکز بر روی ایمنی یکی از اصلی ترین اهداف در زمان طراحی و تولید سوناتای جدید بوده است. امکانات ایمنی نظیر مشاهده نقاط کور، سیستم هشدار Cross-Traffic و سیستم کمکی تعویض خطوط به صورت پایه در تمامی نسخه ها وجود دارند. از طرفی امکاناتی نظیر سیستم ترمز اتوماتیک، سیستم کمکی حرکت بین خطوط و چراغ های اصلی از نوع LED اختیاری بوده و در صورت درخواست مشتری بر روی خودرو نصب می شوند.

پیشرانه های در نظر گرفته شده برای نسخه های هیبریدی و Plug-in هیبریدی بدون تغییر مانده است. پیشرانه ی پایه ی درنظر گرفته شده برای هر دو نسخه از نوع 2.0 لیتری چهار سیلندر است که توانایی تولید 154 اسب بخار قدرت و 140 پوند فوت گشتاور را دارد. در نسخه ی هیبریدی، این پیشرانه به همراه یک موتور AC کار می کند و در کنار آن یک باتری لیتیوم – یونی 1.76 کیلووات ساعتی وجود دارد. قدرت خروجی این موتور الکتریکی نیز 51 اسب بخار است. نسخه ی هیبریدی در مجموع توانایی تولید حداکثر 193 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 rpm را دارد که این قدرت تولید شده توسط یک جعبه دنده ی شش سرعته به چرخ ها منتقل می شود.

نسخه ی Plug-in هیبرید دارای موتور الکتریکی پر قدرت تر و باتری با ظرفیت بیشتری است. موتور الکتریکی استفاده شده در نسخه ی Plug-in هیبرید توانایی تولید 67 اسب بخار قدرت را دارد و ظرفیت باتری لیتیوم – یونی این نسخه به 9.8 کیلووات ساعت می رسد. در مجموع نسخه ی Plug-in هیبرید توانایی تولید 202 اسب بخار قدرت را دارد.

نسخه ی هیبریدی خودروی هیوندا سوناتا در سه ماهه ی اول سال 2018 وارد بازار می شود و نسخه ی Plug-in این خودرو نیز از سه ماهه ی دوم در بازارهای جهانی به فروش خواهد رفت.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین