لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :7 دقيقه

تصاویر مخفیانه از آزمایش مرسدس بنز AMG A35 سال 2019

بعد از اینکه خودروی سدان آئودی A3 در کلاس خودروهای پریمیوم کامپکت (Premium Compact) طی 4 سال یکه تازی می کرد، کمپانی مرسدس بنز تصمیم گرفت تا یک خودرو برای این کلاس معرفی کند که این خودرو، نسخه ی three-box از خودروی محبوب کلاس A مرسدس است. از نسخه ی کانسپت این خودرو که کوچکترین سدان کمپانی مرسدس به حساب می آید، در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2017 رونمایی شد و این خودروساز آلمانی خیلی سریع اقدام به تولید نسخه های تولیدی این خودرو نمود. در حالی که این کمپانی چهارمین نسل از هاچ بک های خود را در سال 2018 معرفی خواهد کرد، این سدان کوچک تنها چندین ماه دیگر زمان نیاز دارد تا به صورت رسمی وارد بازارهای فروش گردد. علاوه بر نسخه ی پایه ی این سدان، کمپانی مرسدس بنز نسخه ی قدرتمند تری از این خودرو با نام مرسدس بنز AMG A45 نیز تولید خواهد کرد. بر اساس تصاویری که به صورت مخفیانه گرفته شده، به نظر می رسد کمپانی مرسدس قصد دارد یک نسخه ی متعادل بین این دو نسخه نیز تولید کند و احتمالا نام این نسخه مرسدس بنز AMG A35 خواهد بود که برای رقابت با خودروی سدان آئودی S3 تولید خواهد شد.

فارغ از اینکه خودروهای کلاس A مرسدس بنز در تمامی بخش ها و به خصوص داخل کابین، زیبایی خاصی دارند، خبر خوب راجع به نسخه ی سدان کلاس A این است که این خودرو، یک خودروی جهانی خواهد بود. زمانی که این خودرو در شانگهای معرفی می شد، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این خودرو نیز همانند بی ام و سری 1، تنها در کشور چین به فروش خواهد رسید. اما کمپانی مرسدس بنز برنامه های جامع تری برای فروش سدان کلاس A خود دارد و تاکنون اعلام کرده که این خودرو در آمریکا نیز به فروش خواهد رسید. در این مقاله سعی می کنیم نسخه ی میانی سدان کلاس A  مرسدس، یعنی نسخه ی مرسدس بنز AMG A35 را که تصاویر مربوط به نسخه ی تست آن به صورت مخفیانه منتشر شده را بررسی کنیم.

خودروی مرسدس بنز AMG A35 طراحی ظاهری و چراغ های اصلی این خودرو را می توان به نوعی نسخه ی متراکم شده از چراغ های خودروی CLS دانست. طراحی گریل این خودرو از نظر شکل و اندازه نیز بر اساس خودروی مرسدس بنز CLS صورت گرفته است. به نظر می رسد با توجه به طراحی خشن این خودرو، سپر مرسدس بنز AMG A35 نیز طراحی خشن تری نسبت به نسخه ی معمولی خودروهای کلاس A داشته باشد. به احتمال زیاد سایز دریچه های ورودی این خودرو همان سایز اورجینال خواهد بود با این تفاوت که به صورت اسپرت تر طراحی خواهند شد.

اصلی ترین تفاوت ظاهری خودروی مرسدس بنز AMG A35 با خودروهای کلاس A در کناره های خودرو خواهد بود و مرسدس بنز AMG A35 استایل بدنه ی سدان خواهد داشت. به دلیل استفاده از طراحی three-box انتظار می رود قسمت عقب این خودرو طویل تر از نسخه های پایه باشد. کمپانی مرسدس به جای استفاده از طراحی قدیمی جعبه مانند برای قسمت سقف، از طراحی کوپه مانند برای سقف خودروهای سدان کلاس A استفاده خواهد کرد.

نسخه ی کانسپت سدان کلاس A، هیچ اطلاعاتی را در مورد طراحی داخل کابین نسخه ی تولیدی این خودرو منتشر نکرده اما می توان انتظار داشت که طراحی داخل کابین نسخه ی سدان کلاس A شباهت بسیار زیادی به کابین نسخه ی هاچ بک نسل جدید داشته باشد.

خبر مهمتر درباره ی کابین این خودرو این که کمپانی مرسدس بنز قصد دارد تا از امکانات و ویژگی های برتر مدل های دیگر مرسدس بنز در این خودرو استفاده نماید که بدین ترتیب این خودرو استانداردهای جدیدی را در کلاس پریمیوم کامپکت (Premium Compact) به نمایش خواهد گذاشت. داشبورد این خودرو دارای طراحی "بال-شکل" خواهد بود که در دو گوشه ی آن دریچه های مربوط به تهویه ی هوا وجود دارند. سیستم اطلاعاتی استفاده شده در داخل کابین این خودرو شباهت بسیار زیادی به نسخه های استفاده شده در مرسدس بنز کلاس S و مدل CLS خواهد داشت. انتظار می رود تا سیستم اطلاعاتی این خودرو مجهز به دو صفحه نمایش 10.25 اینچی باشد. سیستم اطلاعاتی مورد استفاده در این خودرو از نوع MBUX خواهد بود که به لطف داشتن هوش مصنوعی قادر به تشخیص صدا و انجام دستورات از طریق صدا خواهد بود.

همان طور که از نام گذاری ها مشخص است، خودروی مرسدس بنز AMG A35  را می توان ما بین نسخه ی پایه ی مرسدس A250 و نسخه ی مرسدس AMG A45 قرار خواهد داشت. از طرفی انتظار می رود تا نسخه ی مرسدس بنز AMG A45 قدرت خروجی نزدیک به 400 اسب بخار داشته باشد. این درحالی است که نسخه ی پایه ی A250 به پیشرانه ی 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز خواهد بود و این پیشرانه توانایی تولید 224 اسب بخار قدرت را خواهد داشت. بدین ترتیب، می توان حدس زد که نسخه ی مرسدس بنز AMG A35 نیز توانایی تولید حدود 300 اسب بخار قدرت را داشته باشد.

کمپانی مرسدس بنز اخیرا از یک پیشرانه ی جدید با تکنولوژی Hybrid EQ Boost برای نسخه های مرسدس بنز E53 و CLS53 رونمایی کرده است. بر این اساس بعید نیست کمپانی مرسدس به فکر تلفیق پیشرانه ی 2.0 لیتری با تکنولوژی EQ Boost برای استفاده در سدان های کلاس A باشد. EQ Boost استفاده شده در نسخه های E53 و CLS53 توانایی تولید 22 اسب بخار قدرت و 184 پوند فوت گشتاور را دارد. البته این ارقام می توانند برای پیشرانه ی 4 سیلندر متفاوت باشند اما می توان انتظار داشت در صورت استفاده از این سیستم در سدان های  کلاس A، حداقل 15 اسب بخار قدرت و 150 پوند فوت گشتاور از طریق EQ Boost تولید شود.

همانند سایر مدل های مرسدس بنز، AMG A35 نیز یکی از مدرن ترین خودروهای موجود در کلاس خود از نظر امکانات و تجهیزات ایمنی خواهد بود. می توان انتظار داشت تا لیست بلندی از امکانات ایمنی استفاده شده در نسل جدید هاچ بک کلاس A در این خوودرو نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان نمونه، این خودرو مجهز به دوربین های بهبود یافته و سیستم راداری قدرتمندی خواهد بود که قادر است تا جزئیات مربوط به ترافیک را تا 500 متر جلوتر به راننده اعلام کند. علاوه بر این، مجهز بودن به سیستم مکان یابی و سیستم Active Distance Assist Distronic موجب شده تا سدان کلاس A شباهت بسیار زیادی به خودروهای نیمه خودران داشته باشد. از سایر ویژگی ها و امکانات ایمنی این خودرو که به صورت پایه در تمامی تیپ های نسخه ی سدان کلاس A مورد استفاده قرار خواهند گرفتف می توان به سیستم ترمز اضطراری، سیستم کمکی تعویض لاین حرکتی و سیستم کمکی ترمز اشاره کرد.

از آنجایی که هنوز قیمت فروش نسل جدید هاچ بک کلاس A منتشر نشده، نمی توان تقریب خوبی از قیمت احتمالی نسخه ی سدان کلاس A بیان کرد. به هر حال تخمین ما در مورد قیمت نسخه ی پایه در حدود 25 هزار یورو بوده و بدین ترتیب باید انتظار داشت تا نسخه ی مرسدس بنز A250، قیمتی در حدود 38 هزار یورو داشته باشد. تخمین ها در مورد قیمت فروش نسخه های AMG A45 و AMG A35 به ترتیب 53 هزار و 44 هزار یورو است.

جدی ترین رقیبان نسخه ی سدان کلاس A در کلاس خودروهای پریمیوم کامپکت (Premium Compact)، خودروهایی نظیر آئودی S3 و بی ام و سری 1 هستند. خودروی سدان آئودی S3 مجهز به پیشرانه ی 2.0 لیتری 4 سیلندر دارای توربو بوده که توانایی تولید 310 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور را دارد. این پیشرانه به یک جعبه دنده ی 7 سرعته ی اتوماتیک متصل شده است. سدان آئودی S3 می تواند در عرض کمتر از 5 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز به 248 کیلومتر در ساعت محدود شده است. قیمت فروش سدان آئودی S3 از 43.650 دلار آغاز می شود.

خودروی سدان بی ام و سری 1 نیز به پیشرانه ی 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز بوده که توانایی تولید 231 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور را دارد. این خودرو از نظر عملکرد در مقایسه با سدان کلاس A مرسدس و سدان S3 حرفی برای گفتن ندارد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین