لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

طراحی عجیب یک موتورسیکلت از کمپانی موتورسازی آرچ (Arch)

کمپانی موتورسازی آرچ (Arch Motorcycles) توسط یک مهندس با انگیزه به نام گارد هالینجر در سال 2007 تاسیس شد. کمپانی موتورسازی آرچ تاکنون توانست سه مدل موتورسیکلت تولید کند. با وجود دو مدل در تاریخ تولیدات این کمپانی، کمپانی موتورسازی آرچ توانست با معرفی یک موتور مدل جدید به نام آرچ متد (Arch Method 143) در نمایشگاه ایکما 2017 ( EICMA 2017) تولیدات خود را گسترش دهد. موتورسیکلت آرچ متد (Arch Method 143) به عنوان یک موتورسیکلت کروزر پر قدرت محسوب می شود که مجهز به پیشرانه ی V-Twin است.  شاسی آرچ متد (Arch Method 143) از جنس فیبر کربنی تک لایه ساخته شده و در ساخت قطعات موتور از مواد اولیه با کیفیت فوق العاده بالا استفاده شده است.

همانطور که گفته شد در حال حاضر کمپانی موتورسازی آرچ (Arch Motorcycles)، دو مدل موتور تولید کرد که نسخه های بروز این دو موتور در نمایشگاه EICMA 2017 معرفی شد. اولین مدل تولیدی این موتور آرچ KRGT-1 نام دارد که بر پایه قوانین و استاندارد های یورو 4 طراحی و تولید شده است. این موتورسیکلت آرچ KRGT-1، مجهز به پیشرانه ی 203 سی سی S&S V-Twin بوده که توانایی تولید 122 اسب بخار قدرت و 121.7 پوند فوت گشتاور را دارد. دومین موتور این کمپانی، آرچ 1 اس (Arch 1S) نام دارد که نسخه ی اسپرت تری از موتورسیکلت آرچ KRGT-1 است.

در ماه جولای سال گذشته، کمپانی موتورسازی آرچ (Arch Motorcycles)، همکاری جدیدی را با Suter Racing آغاز کرد. این کمپانی، با بهره بردن از این همکاری به تکنیک های لازم برای تولید موتور جدید و قدرتمند موتورسیکلت آرچ متد (Arch Method 143) پی برد. کمپانی آرچ با کمک کمپانی Suter Racing، توانست موتوری با Swingarm یک طرفه تولید نماید و آن را با استفاده از دستگاه CNC با فیبر کربنی بپوشاند. سپس افرادی که بر روی پروژه ی SC کار می کردند یک اگزوز از جنس فیبر کربن و تیتانیوم برای این موتور در نظر گرفتند. از فیبر کربن در ساخت چرخ های توربینی شکل این موتور نیز استفاده شده است که جلوه ی ویژه ای به این موتور بخشیده است.

طراحی کانسپت بی نظیر و هنرنمایی در ساخت این موتور با استفاده از چرم اعلا، فیبر کربن و آلومینیوم تراشیده شده با دستگاه CNC همگی سبب شده تا موتورسیکلت آرچ متد (Arch Method 143)، ظاهری فوق العاده زیبا داشته باشد. نزدیک به 200 قطعه آلومینیوم تراشیده شده با دستگاه CNC در این موتور استفاده شده که باعث می شود تا این موتور نمای ویژه ای داشته باشد. از چرم اعلا نیز بر روی صندلی و در امتداد آن بر روی مخزن سوخت استفاده شده که موجب می شود تا ظاهر این موتور، مدرن به نظر برسد.

موتور موتورسیکلت آرچ متد (Arch Method 143)، مجهز به پیشرانه ی 2343 سی سی V-Twin S&S بوده که توانایی تولید 170 اسب بخار قدرت را دارد. سایر مشخصات مربوط به پیشرانه ای موتور هنوز اعلام نشده است.

به منظور اینکه بتوان این موتور فوق العاده قدرتمند را کنترل کرد، مهندسان کمپانی آرچ، تجهیزات مختلفی را برای این موتور در نظر گرفته اند. سیستم تعلیق این موتور متشکل از فورک سری FGRT از نوع Ohlins با قابلیت تنظیم در قسمت جلو، و ضربه گیر از نوع Ohlins قابل تنظیم در قسمت عقب است. همچنین چرخ های عقب و جلوی این موتور با تایرهای Slick Michelin Power RS پوشانده شده است. صفحه نمایش و چراغ های این موتور بسیار آینده نگرانه طراحی و تولید شده اند. سایر اطلاعات راجع به مشخصات این موتور هنوز منتشر نشده اما می دانیم که کمپانی موتورسازی آرچ (Arch Motorcycles) تنها تعداد محدود 23 دستگاه از این موتور را تولید خواهد کرد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین