لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :4 دقيقه

رونمایی بی ام و از سه موتور سیکلت جدید 2018

با نزدیک شدن زمان برگزاری نمایشگاه اتو اکسپو 2018 (Auto Expo)، خبرهای جدید و جالبی درباره ی این نمایشگاه منتشر می شود. یکی از این اخبار جالب مربوط به موتورهای کمپانی بی ام و است. در این مقاله به بررسی دو موتورسیکلت بی ام و در کلاس ادونچر (Adventure) و یک موتورسیکلت بی ام و در کلاس استریت (Street Naked) که قرار است در نمایشگاه اتو اکسپو 2018 معرفی شوند، خواهیم پرداخت.

 

  • موتور BMW F 850 GS :

کمپانی بی ام و،  موتور بی ام و F 850 GS را برای اولین بار در نمایشگاه EICMA در سال گذشته معرفی کرد و در زمان معارفه به این نکته اشاره کرد که این موتور در بازارهای کشور هند نیز به فروش خواهد رسید. کمپانی بی ام و تصمیم دارد تا از نسخه ی تولیدی این موتور در نمایشگاه اتو اکسپو 2018 رونمایی کند.

موتورسیکلت بی ام و BMW F 850 GS به پیشرانه ی کاملا جدید Parallel-Twin به حجم 853 سی سی مجهز بوده که بزرگتر و قدرتمند تر از پیشرانه ی استفاده شده در نسخه ی F 800 GS است. همچنین کمپانی بی ام و، ادعا دارد که موتورسیکلت بی ام و F 850 GS نسبت به موتورسیکلت بی ام و F 800 GS، عملکرد بهتری در جاده و آفرود دارد که این برتری را مدیون پیشرانه و سیستم های الکترونیکی جدید خود است. پیشرانه ی استفاده شده در موتورسیکلت بی ام و F 850 GS، توانایی تولید 95 اسب بخار قدرت و 92 نیوتن متر گشتاور را دارد. کمپانی بی ام و مدعی است که حداکثر سرعت این موتور به بیش از 200 کیلومتر در ساعت می رسد. پیشرانه ی این موتور به یک جعبه دنده ی 6 سرعته متصل شده است.

این موتور دارای دو حالت راندن جاده (Road) و باران (Rain) بوده که مجهز بودن به سیستم ترمز ABS و سیستم ASC باعث می شود حتی در شرایط دشوار نیز عملکرد خوبی داشته باشد. حالت های راندن دیگری نیز مانند Dynamic، Enduro و Enduro Pro برای این موتور در نظر گرفته شده که البته این حالت ها به صورت اختیاری بوده و به صورت پایه در این موتور استفاده نمی شوند.

این موتور بر پایه ی فریم فولادی ساخته شده که در آن هندسه ی سیستم تعلیق و مکان قرارگیری مخزن سوخت کاملا جدید است. علت عوض شدن مکان مخزن سوخت نسبت به حالت قبلی، بهبود وضعیت مرکز جرم موتور بوده است.

سیستم تعلیق این موتور متشکل از یک فورک 43 میلی متری با قابلیت جابجایی 204 میلی متر در قسمت جلو و یک ضربه گیر با قابلیت جابجایی 219 میلی متر در قسمت عقب است. ارتفاع صندلی این موتور تا سطح زمین نیز 860 میلی متر است. یک دیسک 305 میلی متری در جلو و یک دیسک 265 میلی متری در قسمت عقب، سیستم ترمز این موتور را تشکیل می دهند.

موتورسیکلت بی ام و F 850 GS به امکانات و تجهیزات زیادی مجهز است شامل: چراغ اصلی از نوع LED، صفحه نمایش 6.5 اینچی تمام رنگی TFT و سایر امکانات اختیاری. اصلی ترین رقیبان این موتور در بازار فروش را می توان، موتور تریومف تایگر (Triumph Tiger 800) و هوندا African Twin دانست.

 

  • موتورسیکلت بی ام و G 310 R:

کمپانی بی ام و، بار دیگر موتور G 310 R را تولید خواهد کرد. این موتور برای اولین بار در نمایشگاه اتو اکسپو سال گذشته معرفی شد.

گفتنی است که در مدل جدید این موتور تغییرات چندانی نسبت به مدل قبلی ایجاد نشده است. این موتور همچنان به پیشرانه ی 313 سی سی تک سیلندر مجهز  بوده که توانایی تولید 35 اسب بخار قدرت و 28 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این موتور بر پایه ی فریم لوله ای ساخته شده است. سیستم تعلیق این موتور متشکل از یک فورک USD در قسمت جلو و یک ضربه گیر در قسمت عقب است. یک کالیپر چهار پیستونی به همراه یک دیسک 300 میلی متری در قسمت جلو و یک کالیپر تک پیستونی به همراه یک دیسک 240 میلی متری در قسمت عقب، سیستم ترمز موتورسیکلت بی ام و G 310 R را تشکیل می دهد.

وزن بدنه ی این موتور 158.5 کیلوگرم است. ارتفاع صندلی این موتور از سطح زمین برابر با 785 میلی متر بوده که برای افراد کوتاه قامت، ارتفاع بسیار ایده آلی محسوب می شود. مخزن سوخت این موتور نیز 11 لیتر گنجایش دارد.

موتورسیکلت بی ام و G 310 R، رقیبانی چون دوک کی ام تی 390 (KTM 390 Duke) و بنلی تی ان تی (Benelli TNT 300) را در کنار خود خواهد داشت.

 

  • موتور BMW G 310 GS

موتورسیکلت بی ام و G 310 GS نیز قرار است تا در نمایشگاه اتو اکسپو 2018 رونمایی و معرفی شود. این موتور در واقع نسخه ی Adventure Touring موتورسیکلت بی ام و Street Naked G 310 R خواهد بود.

در طراحی این موتور از موتورهای سری GS الهام گرفته شده که در آن از گلگیرهای بزرگ، چراغ اصلی باز طراحی شده و محفظه ی حمل بار در قسمت عقب موتور استفاده شده است.

موتورسیکلت بی ام و G 310 GS به همان پیشرانه ی استفاده شده در نسخه ی Street Naked G 310 R مجهز است. سیستم تعلیق این موتور نیز متشکل از یک فورک USD در قسمت جلو و یک ضربه گیر در قسمت عقب بوده و سایر قسمت های این موتور بدون تغییر، به قوت خود باقیست.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین