لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

اولین آزمایش خودروی خودران فورد در سال 2018

کمپانی فورد اعلام کرد که در آینده ی نزدیک قصد همکاری با شرکت خدمات تحویل پست میت (Postmate) را دارد چرا که کمپانی فورد از امسال شروع به حمل مسافر، غذا و بسته در شهرهای آمریکا توسط خودروهای خودران خود کرده است.

از جمله برنامه های کمپانی فوردمی توان به تلفیق شرکت های ارائه دهنده ی خدمات حمل ونقل نظیر اوبر با تکنولوژی های روز دنیا در زمینه ی تولید خودروهای خودران اشاره کرد. اگرچه کمپانی فورد یک قرارداد همکاری با شرکت لیفت (Lyft) نیز دارد اما بنا بر مصاحبه ی رویترز با رئیس بازارهای جهانی، جیم فارلی، و رئیس بخش تولید خودروهای الکتریکی و خودران کمپانی فورد، شریف ماراکبی، این کمپانی در نظر دارد تا خود اقدام به جابجایی بارهای سنگین و سبک کند.

در ابتدا کمپانی فورد در نظر دارد تا از خودروهای دارای راننده به عنوان نسخه های تستی استفاده کند و در نهایت این سیستم را به حالت حمل بار با خودروهای بدون سرنشین تغییر دهد.

آقای فارلی اعلام کرد که کمپانی فورد خدمات تحویل خود را به پخش پیتزا و یا بسته توسط پست میت محدود نخواهد کرد. کمپانی فورد معتقد است که تجارت های کوچک بخش مهمی از بازار را تشکیل می دهد .

در کنفرانس تکنولوژی CES که در لاس وگاس برگزار شد، آقای فارلی نسخه ی کانسپت چشم انداز کلی تحویل بسته های کوچک توسط خودروهای خودران را مشخص کرد که طی این چشم انداز، بسته های مختلف در طول یک سفر به مقصد های تعیین شده تحویل داده می شود. بهترین راه برای سودآوری خدمات تحویل، تحویل حداکثری بسته ها طی یک سفر بوده و خودروهای موجود در این سرویس باید دائم در حال حرکت باشند. آقای فارلی معتقد است زمانی که خودروها بدون حمل بسته و یا افراد در حال حرکت باشند، پولی حاصل نمی شود. کمپانی فورد هنوز شهر مورد نظر برای شروع خدمات تحویل آزمایشی خود را اعلام نکرده است.

کمپانی فورد در نظر دارد تا خودروهای خودران خود را به سیستم های هیبریدی مجهز کند که شامل پیشرانه های بنزینی نیز هستند. بدین ترتیب میزان قدرت تولیدی سیستم قدرت و میزان مسافت قابل طی کردن توسط خودروهای خودران فورد ارتقا می یابند. خبر نا امیدکننده برای کمپانی فورد این است که مری نیکولز، رئیس بخش کنترل میزان آلودگی هوای کالیفرنیا در صفحه ی توییتر خود، مخالفت خود با این اقدام کمپانی فورد را اعلام کرده است. وی در توییتر خود نوشته است: " سپردن چنین پروژه ای به دست کمپانی فورد به این معنی است که شما معنی محیط زیست را نمی دانید. استفاده از خودروهای بدون سرنشین برای تحویل پیتزا و یا حمل مسافر میزان آلودگی در شهرها را به شدت افزایش خواهد داد."

بنابر اعلام ماراکبی و فارلی، تامین قدرت مورد نیاز کامپیوترها و سنسورهای خودرو موجب کاهش 50 درصدی میزان مسافت قابل طی کردن در صورت استفاده از خودروهای بدون سرنشین تمام الکتریکی می شود. به همین دلیل کمپانی فورد قصد ندارد تا در ابتدا از خودروهای تمام الکتریکی  استفاده کند و استفاده از این نوع خودروها را به نسل دوم آن ها موکول کرده است.

کمپانی جنرال موتورز نیز بر روی تولید خودروهای خودران تمام الکتریکی برای استفاده به عنوان تاکسی در شهرهای بزرگ تلاش می کند. جنرال موتورز اعلام کرد که سرویس دهی روبو تاکسی های (Robo-Taxi) این کمپانی از سال 2019 در شهرها آغاز خواهد شد.

کمپانی ویمو (Waymo) نیز اولین تست مربوط به خودروی خودران خود را در یکی از حومه های فونیکس انجام داد. کمپانی ویمو در حال حاضر از مینی ون های هیبریدی تولید شده توسط کمپانی فیات استفاده می کند.

کمپانی تویوتا نیز در کنفرانس تکنولوژی نمایشگاه الکترونیک (CES) چشم انداز خود، جهت انجام خدمات تحویل از طریق خودروهای خودران را با نام ای-پالت (e-Palette) ارائه نمود که این چشم انداز قرار است در سال 2020، به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین