لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

جدیدترین شاسی بلند سال با مرسدس بنز GLS450

بیش از چندین دهه است که خودروی شورولت ساب اربان (Chevrolet Suburban) و و یوکان (Yukan XL) در کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV Mountain)، در دنیا، سرآمد هستند چرا که این خودروها به علاوه بر جادار بودن، قدرت و عملکرد فوق العاده ای دارند و برای مسافرت در تمامی شرایط یک خودروی ایده آل به حساب می آیند. اما اکنون با ورود خودروی مرسدس بنز GLS450 به این کلاس باید دیدگاه خود را نسبت به این کلاس تغییر دهیم. با وجود اینکه قیمت خودروی GLS450 بسیار گران تر از خودروی ساب اربان بوده، اما زمانی که امکانات مرسدس را با شورولت مقایسه کنیم، قیمت، معنی خود را از دست خواهد داد و خود به خود شیفته ی مرسدس بنز GLS450 خواهید شد.

طرفی پلت فرمی که خودروی مرسدس بر اساس آن طراحی شده با پلت فرم شورولت ساب اربان (Chevrolet Suburban) متفاوت بوده و فضای داخلی بیشتری در کابین مرسدس درنظر گرفته شده است. در GLS450 حتی سرنشینانی که در ردیف سوم می نشینند نیز احساس راحتی می کنند. با وجود فضای جادار خودروی ساب اربان، سرنشینان بالغ در ردیف سوم آن به طور کامل احساس راحتی نمی کنند و در بعضی موارد حتی از کمبود فضا در این ردیف ناراضی هستند.

خودروی بنز GLS450 که قبلا با نام کلاس GL شناخته می شد، با طول 5.13 متری، عرض 2.14 متری و ارتفاع 1.85 متری، موفق شده تا خودرویی در این ابعاد را به زیبایی طراحی کند و طراحی ظاهری آن، نشانه های فراوانی از طراحی مدرن و پیشرفته دربردارد.

البته این خودرو به مانند همه ی خودروها، خالی از ایراد نیست. از جمله نقایص این خودرو می توان به طراحی و کیفیت ساخت داخل کابین آن اشاره کرده که در حد و اندازه ی یک خودروی شاسی بلند با قیمت 800 هزار دلار، نخواهد بود. صندلی های این خودرو می توانست بهتر از حالت کنونی طراحی شود و به جای روکش چرمی MB-Tex، از چرم لوکس تری برای آن ها استفاده کرد. با وجود اینکه صندلی های جلوی مجهز به گرمکن هستند اما خبری از سیستم تهویه در آن نیست. طراحی داشبورد به خوبی انجام شده و می توان آن را تلفیقی از طراحی های قدیمی مرسدس و تکنولوژی های مدرن تلقی کرد.

اگرچه طراحی داخل کابین را درنظر نگیریم، باید گفت که مرسدس بنز GLS450 در کیفیت رانندگی، جزو بهترین هاست. استفاده از سیستم تعلیق بادی (Airmatic)، کیفیت رانندگی را در تمامی شرایط جاده ای و در تمامی حالت های رانندگی، تضمین می کند. این خودرو دارای چهار حالت رانندگیست که از طریق کنسول مرکزی می توان آن ها را انتخاب نمود. چهار حالت عبارتند از: اسپرت (Sport)، راحت (Comfort)، برفی( Snow ) و آفرود (Off-Road).

این خودرو به پیشرانه ی 3.0 لیتری V6 تویین توربو مجهز بوده که توانایی تولید 362 اسب بخار قدرت و 369 پود فوت گشتاور را دارد. اگرچه به نظر می رسد این میزان قدرت برای خودرویی با وزن 2.420 کیلوگرم کافی نیست اما در نسخه ای که تست شده است، پیشرانه در تمامی شرایط، قدرت مورد نیاز را تامین کرده است. سیستم دیفرانسیل این خودرو از نوع چهار چرخ (4Matic) بوده و قدرت تولید شده در پیشرانه از طریق جعبه دنده ی 9 سرعته ی اتوماتیک (9G-Tronic) به چرخ ها منتقل می شود.

کمپانی مرسدس بنز برای این خودرو، یک پکیج اضافی با نام پریمیوم (Premium)  با قیمت 3830 دلار در نظر گرفته است. این پکیج شامل موارد زیر است: سیستم مکان یابی (COMAND)، نقشه ی بروز رسانی شده ی رایگان به مدت سه سال، رادیو ماهواره ای XM، Apple CarPlay، سیستم مشاهده ی نقاط کور، سیستم کمکی برای حرکت در بین خطوط و صندلی های ردیف اول با قابلیت تنظیم الکترونیکی.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین