لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :2 دقيقه

آزمایش جاده ای سوپرخودروی آپولو اینتنسا

خودروی آپولو اینتنسا ایموزیون (Apollo Intensa Emozione) از جمله سوپرخودروهای فوق العاده در سال 2017 محسوب می شود. طراح این خودرو از طرفداران فیلم بتمن بوده و احتمالا این ویژگی او، سر نخ خوبی از طراحی عجیب این خودرو نمایان می کند. رئیس کمپانی سازنده اعلام کرد که هدف او، طراحی و تولید یک سوپرخودروی جدید فاقد باتری های هیبریدی، موتورهای الکتریکی و توربوشارژر بوده است. در واقع در طراحی این خودرو از خودروهای مسابقه ای GT1 در دهه ی 90 الهام گرفته شده که در ساخت آن به صورت گسترده از فیبر کربنی استفاده شده است.

در مراسم معارفه ی این خودرو، رئیس کمپانی آپولو (Apollo) اعلام کرد که هدف کمپانی، تولید10 نسخه از سوپر خودروی اینتنسا (Intensa Emozione) با قیمت تقریبی 2 میلیون یورو به ازای هر خودرو است. این خودرو به صورت انحصاری برای استفاده در جاده ها تولید شده و از این بابت شبیه به سوپرخودروهایی مانند استون مارتین Vulcan و فراری FXXK خواهد بود.

کمپانی آپولو، به منظور اینکه بتواند این خودرو را مختص رانندگی در جاده ها تولید کند، مجبور به عمل طبق قوانین IE بود تا علاوه بر جاده، بتوان از آن در مسابقات نیز استفاده کرد. به همین دلیل خودروی آپولو اینتنسا ایموزیون به پیشرانه ی V12 مجهز  بوده که این پیشرانه توانایی تولید 759 اسب بخار قدرت را دارد. این پیشرانه بر مبنای استاندارد خودروهای مسابقه ای LMP طراحی شده که بر این اساس باید میزان جرم ایجاد شده توسط خودرو در حال حرکت بیشتر از جرم واقعی خودرو باشد که در مورد این خودرو این ارقام به ترتیب 1350 و 1250 کیلوگرم است.

در پیش نمایشی که از این خودرو در هنگ کنگ به عمل آمد، کمپانی آپولو، یک نمونه ی اولیه ای از این خودرو را در خیابان های شهر مورد آزمایش قرار داد. کمپانی آپولو در این مراسم اعلام کرد: " هدف از تولید این خودرو، نه تنها دستیابی به قدرت و عملکرد بی نظیر در جاده و رسیدن به بازده بالا از نظر آیرودینامیکی، بلکه پایبند بودن به قوانین بین المللی برای جاده ها نیز بوده است."

سخنرانی مسئولان کمپانی آپولو را می توان هوشمندانه ارزیابی کرد. آن ها در این سخنرانی، سعی در قانونی جلوه دادن خودروی آپولو اینتنسا و نمایش قدرتمند آن در جاده ها داشتند. کمپانی مک لارن نیز زمانی که خودروی P1 را معرفی کرد از نظر قانونی امکان استفاده از آن در جاده ها و خیابان ها وجود داشت. سپس نسخه ی P1 GTR که محدود به پیست های مسابقه ای بود معرفی شد و لازانته (Lazante  - شرکت بریتانیایی در زمینه ی خودرو) توانست در گذر زمان تعداد زیادی از این نسخه ها را از نظر خیابانی و جاده ای نیز قانونی کند. در همین راستا، شایعاتی مبنی بر گفتگوهای صورت گرفته برای قانونی کردن استفاده از خودروی استون مارتین در خیابان ها و جاده ها به گوش می رسد. از طرفی اگرچه کمپانی فراری خبری مبنی بر تلاش برای رفع محدودیت خودروی FXXK به پیست ها را منتشر نکرد اما چندین نسخه ی انزو (Enzo-Based) خودروی فراری FXXK در خیابان ها و جاده ها رویت شده اند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین