لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :1 دقيقه

سریع ترین فرزند یاماها: XSR700

تاکنون مرکز گاراژ بیلد یارد (Yard Built Garage) به طراحی بیش از 60 نسخه ی خاص از موتورهای کمپانی یاماها پرداخته که گستره ی این نسخه ها از Eau Rogue XJR13000 گرفته تا Gibbonslap SR400 ادامه می یابد. آخرین نسخه نیز مربوط به موتور یاماها XSR700 بوده که توسط گرگ هگمن (Greg Hegeman) طراحی مجدد شده است. نکته ی جالب اینجاست که هگمن در ابتدا کار خود را با شخصی سازی موتور یاماها XS650 شروع کرد و موتور یاماها XSR700 (که اخیرا شخصی سازی شده) از نسل این موتور است.

در اوایل سال 2000 میلادی، ایده ی اولیه ی هگمن، بهبود عملکرد موتورسیکلت یاماها XS650 بود. هگمن در نسخه ی تیونینگ شده این موتور از پیشرانه ی چهار زمانه استفاده کرد که توانایی تولید قدرت 50 اسب بخار را داشت. همچنین در نسخه ی شخصی سازی شده، از چراغ های LED، باتری لیتیومی، کاربراتور Mikuni و سیستم تعلیق جدید استفاده کرد. نسخه ی شخصی سازی شده به سیستم مکان یابی (GPS) نیز مجهز بود.

در مورد موتورسیکلت یاماها XSR700 ، سعی شده تا علاوه بر شخصی سازی، آن را به نحوی به نسل قدیم خود یعنی موتور یاماها XS650 ارتباط دهد. نسخه ی شخصی سازی شده ی موتور یاماها XSR700، به دسته های کوتاه تر، چراغ های اصلی 7 اینچی از نوع LED، فورک جدید و چرخ های پوشیده شده با رنگ طوسی مجهز است. صندلی نسخه ی شخصی سازی شده نیز از نوع Tuck-and-Roll بوده و در قسمت انتها به یک محفظه ی حمل بار مجهز است. تنها تغییری که در سیستم قدرت این موتور ایجاد شده، مربوط به اگزوز آن بوده که در نسخه ی تغییر یافته از اگزوز آکروپوویچ (Akropovic) استفاده شده است. در بخش های مختلف با استفاده از پوشش و یا رنگ سعی شده تا این موتور شبیه به نسل قدیمی خود یعنی موتور یاماها XS650 شود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین