لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

آپاچی آر آر 310 : محصولی جدید از کمپانی تی وی اس (TVS)

کمپانی تی وی اس (TVS) به عنوان سومین کمپانی بزرگ موتورسازی در هند به شمار می آید. موتورسیکلت آپاچی (Apache) به عنوان برترین موتور این کمپانی، برای اولین بار در سال 2006 تولید و به بازار موتورسیکلت عرضه شد. اولین نسخه از موتور آپاچی، موتور آپاچی 150 سی سی بود که توانست به جهت قدرت بالا و قیمت مناسب آن، مورد توجه بسیاری از موتورسواران قرار گرفت. اکنون پس از گذشت 11 سال از تولید اولین آپاچی، این کمپانی تصمیم دارد تا به معرفی جدیدترین موتورسیکلت خود، یعنی آپاچی آر آر 310 (Apache RR 310) بپردازد و این موتورسیکلت را، جایگزین موتور قبلی خود، یعنی آپاچی آر تی آر 200 (Apache RTR200 4V) کند. این موتور با همکاری کمپانی بی ام و، ساخته شده و طراحی آن بر پایه ی پلت فرم G310 صورت گرفته است.

موتور آپاچی آر آر 310 (RR 310) طراحی مدرنی را در خود دارد. در طراحی ظاهری این موتورسیکلت، از "کوسه" الهام گرفته شده که این ویژگی به خصوص در چراغ های جلوی آن نمایان است. چراغ های عقب آن نیز از نوع LED هستند.

استفاده از مواد با کیفیت، از دیگر ویژگی های آپاچی آر آر 310 است، که در حقیقت تعجب آور خواهد بود که چگونه این موتور توانسته با قیمتی ارزان، این مرتبه از کیفیت را دارا باشد. سایر اجزای موتور به جز فورک طلایی رنگ و پیستون های کالیپر، شباهت زیادی به اجزای موتورسیکلت های بی ام و است. البته گفتنی است که از صفحه نمایش LCD در این موتور استفاده شده  که برخلاف اکثر نمایشگرهای استفاده شده در موتورهای بی ام و (BMW) کیفیت بسیار بالایی دارد. موتور آپاچی RR 310 از نظر ظاهری، گوی سبقت را از رقیبانی چون موتورهای یاماها YZF-R3 و بنلی 302 آر (Benelli 302R) ربوده است.

تی وی اس آر آر 310، به پیشرانه ی کاملا جدید تک سیلندر به حجم 313 سی سی مجهز بوده که به یک جعبه دنده ی 6 سرعته متصل شده است. این پیشرانه توانایی تولید 34 اسب بخار قدرت در دور موتور 9700 rpm و 20 پوند فوت گشتاور در دور موتور 7700 rpm را دارد. از دیگر ویژگی های بارز طراحی پیشرانه ی آن، مربوط به سر سیلندر بوده که در این پیشرانه، محل سر سیلندر به منظور توزیع بهتر وزن، جا به جا شده است.

همانطور که گفته شد در ساخت این موتور از فریم کمپانی بی ام و BMW بهره گرفته شده اما ساب فریم یا به عبارتی، فریم جزئی و فرعی آن، طراحی متفاوتی دارد. سیستم قدرت این موتور به سمت عقب متمایل بوده و سر سیلندر آن نیز 180 درجه تغییر مکان داشته است. تمامی این عوامل سبب شده تا طول محور تا محور موتور کمتر شود، که این امر موجب پایداری و چابکی بالای آن می شود.

کمپانی بی ام و، همچنین وظیفه ی طراحی سیستم تعلیق آپاچی آر آر 310 را بر عهده گرفته است. سیستم تعلیق آن، متشکل از فورک 41 میلی متری KYB در قسمت جلو و یک ضربه گیر در قسمت عقب است. سیستم ترمز این موتور نیز متشکل از یک دیسک 300 میلی متری در قسمت جلو به همراه 4 پیستون کالیپر و یک دیسک 240 میلی متری به همراه 2 پیستون کالیپر در قسمت عقب است. البته قابل ذکر است که این موتور مجهز به ترمز ABS نیز است.

قیمت فروش موتور " تی وی اس آپاچی آر آر 310 " (TVS Apache RR 310) چیزی در حدود 3.100 دلار خواهد بود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین