لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :4 دقيقه

جدیدترین نسخه ی تیونینگ کامارو ZL1

کمپانی آمریکایی تیونینگ هنسی (Hennessey)، این بار با تیونینگ خودروی کامارو ZL1، تمامی توجهات را به خود جلب کرده است. این کمپانی با ایجاد تغییراتی در خودروی قدرتمند کامارو ZL1، یک خودروی قدرتمند تر تولید کرده است. جان هنسی و همکارانش، پیشرانه ی 6.2 لیتری LT4 دارای سوپرشارژر خودروی کامارو ZL1 را که توانایی تولید 640 اسب بخار قدرت و 640 پوند فوت گشتاور دارد را تیونیگ کرده و بدین ترتیب نسخه ی تیونینگ شده قادر خواهد بود تا قدرتی معادل 1000 اسب بخار و گشتاوری به میزان 966 پوند فوت تولید کند. نکته ی جالب در مورد این نسخه آن است که تمامی این ارقام ذکر شده برای قدرت و گشتاور در دور موتور 4400 rpm قابل دسترس خواهد بود. کمپانی هنسی این نسخه ی خاص از خودروی کامارو ZL1 را اکسرسیت ( Exorcist) نام گذاری کرده است.

این نسخه ی بی نظیر با اتکا به پیشرانه ی بهبود یافته اش، قادر خواهد بود تا در زمانی کمتر از 3 ثانیه، سرعت خود را از صفر به صد برساند. نسخه ی اکسرسیت ( Exorcist)، همچنین به دو جعبه دنده مجهز بوده و رانندگان می توانند از جعبه دنده ی استاندارد 10 سرعته ی ZL1 و یا جعبه دنده ی مخصوص و سریع تر 1LE استفاده کنند.

جعبه دنده ی 1LE در مقایسه با جعبه دنده ی ZL1 ، 3 ثانیه سریع تر عمل کرده که این داده بر اساس تست های صورت گرفته در مسیر 2.9 مایلی جنرال موتورز در پیست (18-Turn Road Course) بدست آمده است. استفاده از این جعبه دنده همچنین می تواند رکورد این خودرو در پیست نوربرگرینگ (Nurburgring) را بهبود دهد. یکی دیگر از مزیت های جعبه دنده ی 1LE مربوط به هماهنگی بهتر آن در شاسی و سازگاری بیشتر با آیرودینامیک خودرو خواهد بود. این جعبه دنده همچنین نسخه ی 6 سرعته ی دستی داشته و با توجه به نسبت های کوچکتر در دنده، این جعبه دنده برای شرکت در مسابقات و دوئل ها مناسب تر خواهد بود.

در نسخه ی اکسرسیت، نیز از ضربه گیرهای DSSV استفاده شده که به جرات می توان این ضربه گیرها را در دسته ی بهترین ها قرار داد. چرا که استفاده از آن ها نه تنها موجب کاهش وزن خودرو در هر گوشه ی آن به میزان 2.5 کیلوگرم شده، بلکه تنظیمات مربوط به آن ها نیز به راحتی قابل اعمال است. تنها کافی است یک دکمه را فشار دهید و آن ها را از حالت Road به حالت Track تنظیم کنید. این عمل سبب خواهد شد تا دماغه ی خودروی در حدود 1.5 درجه به سمت پایین متمایل شود و این اتفاق در عرض چندین دقیقه رخ خواهد داد. همچنین قسمت جلوی خودرو قابلیت جابجایی ارتفاع به مقدار 10 میلی متر را دارد. این ویژگی به همراه تنظیمات سه گانه ی مربوط به باله، این امکان را برای رانندگان فراهم می کند تا بر اساس شرایط تنظیمات مورد نظر را اعمال نمایند.

نسخه ی اکسرسیت ( Exorcist) از نظر آیرودینامیک نیز تغییراتی را به خود دیده است. گریل جلوی خودرو بزرگتر شده و چراغ های مخصوص طول روز به منظور کاهش وزن خودرو و افزایش میزان عبور جریان هوا، حذف شده اند. در قسمت عقب نیز باله ی خودرو، مورد طراحی مجدد قرار گرفته که بر این اساس، این باله قادر خواهد بود تا 136 کیلوگرم نیرو به سمت پایین در سرعت 240 کیلومتر در ساعت را اعمال کند.

استفاده از سوپرشارژر بزرگتر به همراه سیستم خنک کننده ی داخلی با فشار عملکرد 14 psi را می توان دو اقدام مهم دیگر از کمپانی هنسی در راستای بهبود سیستم قدرت خودروی کامارو ZL1 تلقی کرد. البته تغییرات بسیار زیادی در سیستم قدرت این خودرو ایجاد شده که از این بین می توان به تعویض سر سیلندرها، بهبود میل لنگ و استفاده از سیستم القایی برای ایجاد جریان آزاد اشاره کرد. اگر تا به حال فرصت نکرده اید خودروی کامارو ZL1 را خریداری کنید می توانید نسخه ی تیونینگ شده ی اکسرسیت ( Exorcist) را با قیمت 119 هزار دلار بخرید.

برای مشتریان، گزینه های مختلفی از سوپر شارژر وجود دارد و آن ها می توانند از بین سوپر شارژر 2.9 لیتری با جابجایی مثبت و سوپر شارژر سانتریفیوژی یکی را انتخاب نمایند. همچنین آپشن های دیگری نیز برای خودروی تیونینگ شده ی اکسرسیت در نظر گرفته شده که مشتریان می توانند از آن ها نیز بهره ببرند. برای مثال مشتریان می توانند از پکیج درگ (Drag) که شامل چرخ های 20 اینچی پوشیده شده با تایرهای 315/30-20 Nitto مخصوص درگ، شفت بهبود یافته و جعبه ابزار به همراه جک بوده و یا از پکیج رود ریس (Road Race) که شامل چرخ های سبک وزن 20 اینچی پوشیده شده با تایرهای Michelin Pilot Sport Cup 2 است، استفاده کنند. البته با این شرط که هزینه ی مربوط به این پکیج ها، به ترتیب 8.995 و 6.995 دلار را پرداخت نمایند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین