لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :3 دقيقه

نسخه های کوپه و کابریولت کلاس S مدل 2018 کمپانی مرسدس بنز : همچنان بی رقیب

کمپانی مرسدس بنز اخیرا نسخه های ارتقا یافته ی خودروهای کوپه و کابریولت کلاس S را رونمایی کرد. معرفی این خودروها برای این کمپانی می تواند از اهمیت خاصی برخوردار بوده چرا که می توان این خودروها را پرچم دار کمپانی مرسدس بنز نامید. همچنین این خودروها جزو، سی مدل منحصر بفرد کمپانی مرسدس بنز بوده که تقریبا رقیبی برای آن ها در دنیا تولید نشده است. کمپانی آئودی و بی ام و، را می توان به عنوان اصلی ترین رقبای این دسته از خودروها نام برد که البته تاکنون نتوانسته اند به تولید نسخه ی کانورتیبل یا کوپه از برترین خودروهای تولیدی خود، یعنی ترتیب آئودی A8 و بی ام و سری 7، اقدام کنند. اینها همگی، معرفی نسخه های بهبود یافته ی کوپه ی S63 و S65 و کابریولت S63 و S65 را حائز اهمیت می کند.  

در نگاه اول شاید خاص بودن این نسخه ها چندان به چشم نخورد. چرا که اکثر ویژگی ها و امکانات این نسخه ها با نسخه ی سدان آن ها اشتراکات بسیاری دارد. برای مثال تمام این نسخه ها به پیشرانه ی تویین توربو V8 و یا V12 مجهز بوده که به ترتیب توانایی تولید 603 اسب بخار قدرت، 664 پوند فوت گشتاور و 621 اسب بخار قدرت، 738 پوند فوت گشتاور را دارند. همچنین تمام نسخه ها به سیستم هوشمند (Active Driving Assist 4.5) مجهز بوده و این سیستم متشکل از رادارها، دوربین ها و سنسورهای متعددی است که این امکان را برای رانندگان فراهم می کند تا بتوانند از حالت کروز کنترل در شرایط مختلف، به خصوص در بزرگراه ها و یا در شرایط ترافیک سنگین، بهره ببرند.

در داخل کابین نسخه های کوپه و کابریولت نیز از همان صفحه نمایش 12 اینچی و سیستم سرگرمی موجود در نسخه ی سدان استفاده شده است. نسخه های کوپه و کابریولت نیز همانند نسخه ی سدان به سیستم کامفورت انرژی (Energizing Comfort System) مجهز بوده که تنظیمات مربوط به روشنایی داخل کابین، ماساژ، تهویه ی هوای داخل کابین و عملیات بو زدایی داخل کابین را بر عهده دارد.

در نسخه های کوپه و کابریولت گزینه های بیشتری به عنوان رنگ بندی بدنه، داخل کابین و چرم استفاده شده برای صندلی ها در نظر گرفته شده است. البته تا زمانی که قسمت عقب این نسخه ها را با هم مقایسه نکنید، به تفاوت طراحی این نسخه ها پی نخواهید برد. در قسمت عقب نسخه های کوپه و کابریولت از چراغ های OLED استفاده شده که زیبایی خاصی به این نسخه ها بخشیده است. البته گفتنی است اصلی ترین تفاوت  نسخه ی کوپه با نسخه ی سدان از نظر مهندسی، مربوط به سیستم کمترونیک (Camtronic) است. کمترونیک به عنوان یک سیستم دی اکتیواسیون بوده و در شرایطی که خودرو تحت فشار زیادی قرار ندارد، چهار سیلندر را در حالت غیر فعال قرار داده که در نتیجه، این عمل به کاهش مصرف سوخت منجر خواهد شد. بنا به دلایلی، از سیستم کمترونیک، نمی توان در نسخه ی کانورتیبل استفاده کرد.

مدل S63 جدید به جعبه دنده ی جدید 9 سرعته مجهز بوده و با تغییرات جزئی ایجاد شده در سیستم قدرت آن، قدرت تولیدی این خودرو به میزان 26 اسب بخار افزایش یافته و زمان شتاب گیری صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن نیز به 3.4 ثانیه کاهش یافته است. این به معنی کاهش 0.4 ثانیه ای نسبت به مدل قبلی آن است. از طرفی قدرت خروجی مدل جدید S65، تغییری نداشته و مجهز به جعبه دنده ی 7 سرعته ی اتوماتیک بوده و زمان شتاب گیری صفر تا صد آن، 4 ثانیه ارزیابی شده است.

نسخه ی کابریولت دو در کلاس S، تنها یک خودروی اسپرت برای گشت شهری نیست. این خودرو یک کروزر به تمام معناست که هیچ موقع از حرکت باز نمی ایستد و با پیشرانه ی پر قدرتش همه را حیرت زده می کند. البته گفتنی است که این خودرو از حساسیت خاصی برخوردار است و راننده باید بداند که در صورتی عدم استفاده ی صحیح از قابلیت های آن، هم عملکرد و هم لوکس بودن این خودرو را نابود کرده است.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین