لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :2 دقيقه

رنگ سفید برای خودروها، کافی است

یک دهه پیش، کمپانی لامبورگینی تصمیم گرفت تا تمامی خودروهای خود را در نمایشگاه خودرو با رنگ سفید متالیک عرضه کند. طولی نکشید تا کمپانی های آئودی و فولکس واگن نیز چنین تصمیمی گرفته و آن را عملی کنند و این کمپانی ها نیز از یک رنگ یکنواخت برای خودروهای خود در نمایشگاه خودرو استفاده کردند. در یکی از همین نمایشگاه ها، مشتریان در حین بازدید از خودروهای فولکس واگن، مجبور به استفاده از عینک های آفتابی شدند. شاید خنده دار به نظر برسد اما مسئولان کمپانی فولکس واگن در این نمایشگاه به توزیع عینک آفتابی در میان مشتریان پرداختند.

روند استفاده از خودروهای با رنگ سفید در نمایشگاه های خودرو، به استفاده ی بیشتر از خودروهای سفید رنگ در خیابان ها و جاده ها نیز منجر شد. در نهایت رنگ خودروها به صورت یکنواختی به سفیدی میل کرد. در این راستا فروش خودروهای با رنگ های سفید و طوسی مایل به سفید خیلی بیشتر از سایر رنگ ها اتفاق افتاد.

اما در حقیقت هر رنگی تا اندازه ای قابل تحمل است. رنگ سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست. همین امر، کمپانی بی ام و را بر آن داشت تا در نمایشگاه خودروی لس آنجلس از رنگ های مختلفی مانند رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، آبی و بنفش برای خودروهای خود استفاده کرد.

استفاده از این رنگ ها توسط کمپانی بی ام و، ما را به یاد دهه ی 90 میلادی این کمپانی می اندازد که خودروهای آن زمان به خصوص خودروهای ام دیویژن (M Division) با رنگ بندی آبی، قرمز، زرد، سبز، نارنجی و بنفش عرضه شد. البته کمپانی بی ام و نیز در این اقدام تنها نبود. کمپانی فولکس واگن به تبع آن از رنگ سبز برای نمایش خودروهای خود در این نمایشگاه استفاده کرد. البته در این میان می توان کمپانی دوج (Dodge) را به عنوان کمپانی برتر در استفاده از رنگ های متنوع در خودروهای خود معرفی کرد. این کمپانی در نمایشگاه لس آنجلس نیز خودروی چلنجر (challenger) خود را با رنگ سبز در معرض دید گذاشت. در این نمایشگاه کمپانی جیپ نیز خودروی رنگلر (Wrangler)  خود را با ترکیبی رنگ بدنه ی خردلی و داخل کابین قرمز رنگ به نمایش گذاشت. اما همچنان در این میان، کمپانی های زیادی نظیر هیوندا و لند روور فقط از رنگ سفید و طوسی برای خودروهای خود استفاده کرده بودند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین