لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :2 دقيقه

لامبورگینی در پی رونمایی از «هزاره ی سوم»

کمپانی لامبورگینی هیچ وقت به سنت ها پایبند نبوده و همواره سعی داشته تا ایده های جدیدی را برای طراحی خودرو بکار گیرد. در این راستا این کمپانی از یک نسخه ی کانسپت جدید با نام ترزو میلنیو (Terzo Millennio) به معنی "هزاره ی سوم"، رونمایی کرده است.

این نسخه که با همکاری ام آی تی (MIT) تولید شده، به نوعی نشان دهنده ی سبک خودروهای EV کمپانی لامبورگینی در آینده است. این خودرو فارغ از طراحی خارق العاده، از تکنولوژی های پیشرفته ای برخوردار است که البته با توجه به حضور کمپانی ام آی تی در تولید این نسخه، چنین تکنولوژی هایی دور از انتظار نیست.

از جمله ویژگی های جالب این خودرو، تکنولوژی استفاده از یک ابرخازن برای ذخیره ی انرژی است. ابرخازن ها به دلیل هزینه ی بسیار بالا، کمتر به صورت عملی مورد استفاده قرار می گیرند. هرچند که از این ابرخازن ها در برخی صنایع خودروسازی استفاده هایی صورت می گیرد.

کمپانی لامبورگینی با همکاری ام آی تی، به دنبال تولید ابرخازنی هستند که بتواند به عنوان یک باتری اصلی کار کند. البته با این تفاوت که به سرعت شارژ و تخلیه شود. این ایده به منظور دستیابی به شتاب بسیار بالا، ضروری است. موفقیت در تولید چنین ابرخازن هایی سبب تغییری مهم در تولید خودروهای کمپانی لامبورگینی شده و این کمپانی را به دنیای جدیدی در تولید خودرو با تکنولوژی های نوین، سوق می دهد.

کمپانی لامبورگینی همچنین بر روی تولید باتری های کامپوزیتی کربنی نیز تمرکز دارد که بنابر ادعای آن ها می تواند سبب کاهش وزن و افزایش ظرفیت تخلیه ی باتری ها شود. به نظر می رسد در خودروی ترزو میلنیو (Terzo Millennio)، ترکیبی از این دو تکنولوژی استفاده خواهد شد.

این خودرو نیز همانند سایر خودروهای مدرن لامبورگینی دارای سیستم دیفرانسیل چهار چرخ بوده، با این تفاوت که به جای سیستم مکانیکی از سیستم موتور الکتریکی (In-Wheel) استفاده خواهد شد. شاید در آینده سیستم دیفرانسیلی (In-Wheel) جایگزین سیستم های کنونی شود.

بدنه ی این خودرو از جنس فیبر کربنی طراحی شده است. در این نسخه ی کانسپت، از تکنولوژی جدیدی موسوم به نانو چنل (Nano-Channels) استفاده شده که سبب می شود تا از آسیب به بدنه ی خودرو جلوگیری شده و آسیب وارد شده را به مرور زمان ترمیم کند. در تکنولوژی نانو چنل (Nano-Channels)، از مواد کاپوزیتی کربنی برای ذخیره ی انرژی استفاده می شود. این تکنولوژی نیازمند تحقیقات بیشتری خواهد بود تا با اطمینان به تاثیر آن پی برد.

لامبورگینی دوست دارد تا خودروی ترزو میلنیو (Terzo Millennio)، خودرویی در حد و اندازه های نام لامبورگینی باشد. هرچند که عملی کردن این کار چندان هم ساده نیست، چراکه دیگر نمی توان از پیشرانه های V12 و V10 در این خودرو استفاده کرد. به نظر می رسد، کمپانی لامبورگینی تاکنون تصمیمی قطعی در مورد سیستم قدرت این خودرو در نظر نگرفته و این مورد به معمایی تقریبا غیر قابل حل تبدیل شده است. چراکه خود کمپانی لامبورگینی نیز اعلام کرد که نیاز به تحقیقات گسترده ای برای تعیین سیستم قدرت مناسب این خودرو وجود دارد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین