لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :1 دقيقه

لامبورگینی اسپادا : پدر بزرگ خودروی فراری

اکثر کارشناسان خودرو لامبورگینی اسپادا (Espada) را پدر بزرگ خودروی فراری FF می دانند. این خودرو با چهار صندلی می تواند اعضای یک خانواده را در خود جای دهد. این خودرو مجهز به پیشرانه ی V12 بوده که توانایی تولید 350 اسب بخار قدرت تولید کرده و حداکثر سرعت 248 کیلومتر در ساعت را بپیماید. در طراحی این خودرو از نسخه ی کانسپت Marzal و Bertone Pirana الهام گرفته شده و طراحی این خودرو به گونه ای است که انگار با یک جسم سنگین، له شده است. اما بدون شک این خودرو یکی از جذاب ترین GT های تاریخ است.

البته طراحی گرندینی (Grandini) ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد. به همین دلیل، تیونرهای روسی تغییراتی را در این خودرو ایجاد کرده اند تا جذاب تر به نظر برسد.

از اساسی ترین تغییرات ایجاد شده می توان به سپر جلوی جدید و با طراحی پهن تر اشاره کرد. در نسخه ی تیونینگ شده، به جای چراغ های پایه، از دو جفت چراغ  دایره ای شکل استفاده شده است. در کناره های خودرو نیز دریچه هایی برای خنک کردن ترمز های عقب تعبیه شده است. در قسمت عقب نیز از چراغ های دودی به جای چراغ های پایه استفاده شده که ظاهر خودرو را اسپرت تر جلوه می دهد.

تیونر های روسی حتی نحوه ی ورود به داخل خودرو را نیز تغییر داده اند. آنها در این لامبورگینی اسپادا، به مانند خودروهای دهه ی 90 میلادی، دکمه هایی در زیر آینه های بغل قرار دادند که با استفاده از آن درهای خودرو باز می شود. صندلی های داخل کابین با چرم قرمز رنگ پوشانده شده و از فرش قرمز رنگ برای پوشاندن کف کابین استفاده شده است.

با وجود اینکه لامبورگینی اسپادا (Espada) به عنوان اولین خودروی اتوماتیکی کمپانی لامبورگینی به شما می رود، اما به نظر می رسد که تیونرهای روسی با این ایده خوب کنار نیامده اند و در نسخه ی تیونینگ شده از دنده ی دستی استفاده کرده اند. فرمان این نسخه نیز کاملا جدید است. همچنین از یک سیستم صوتی دارای اسپیکر های متعدد نیز استفاده شده تا سرنشینان بتوانند به راحتی بیت آهنگ ها را با وجود صدای وحشتناک پیشرانه V12 بشنوند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین