لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :5 دقيقه

تغییرات رنج روور در سال 2018

رنج روور (Range Rover) به عنوان یک خودروی کلاس SUV کمپانی جگوار لندروور (Jaguar Land Rover) است که علاوه بر امکانات لوکس، قابلیت های آفرود ویژه ای دارد. در جدید ترین مدل این خودرو نیز علاوه بر وجود این امکانات، به لحاظ ظاهری و امکانات دیگر از جمله سیستم سرگرمی جدید نیز ارتقا یافته است. برای این مدل جدید، در کنار پیشرانه هایی پر قدرت V8 و V6، یک پیشرانه ی دیگر از نوع هیبریدی نیز در نظر گرفته شده و کسانی که بازده خودرو را به قدرت آن ترجیح می دهند، می توانند از آن استفاده نمایند.

کمپانی جگوار لندروور (Jaguar Land Rover)، تغییرات چندانی در ظاهر این خودرو اعمال نکرده و با حفظ سادگی در طراحی ظاهری مدل جدید خودرو را عرضه کرده است. از تغییرات ایجاد شده در ظاهر این مدل می توان به استفاده از سپرعقب جدید، استفاده از سپر جلو با شکل جدید و استفاده از دریچه های عریض تر برای ورود هوا اشاره کرد. البته برخی امکانات ظاهری نیز به تیپ های مختلف این خودرو اضافه شده است. همچنین دو رنگ جدید قرمز و آبی به رنگ بندی بدنه ی این خودرو در مدل جدید اضافه شده است. برای شخصی سازی این خودرو نیز پکیج های طراحی مختلفی وجود دارد که مشتریان می توانند از بین آن ها پکیج مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

فضای داخل کابین در مدل جدید رنج روور (Range Rover) جادارتر از قبل بوده و طراحی صندلی های ردیف عقب نیز تغییراتی داشته است. همین امر باعث افزایش فضای صندلی در داخل کابین به به میزان 47.5 اینچ شده است. شیشه های استفاده شده در کابین 20 درصد ضخیم تر شده اند. این تغییر سبب شده تا سرنشینان خودرو، کمتر سر و صدای جاده را بشنوند.

صندلی های استفاده شده در مدل جدید دارای 16 حالت تنظیم با پوشش چرم و همچنین مجهز به سیستم های گرمکن و خنک کننده هستند. مهم ترین تغییر ایجاد شده در داخل کابین، استفاده از سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید InControl Touch Pro Duo است. این سیستم مجهز به دو صفحه نمایش HD و لمسی 10 اینچی بوده که از طریق نرم افزارهای گوشی های هوشمند قابل کنترل اند. سیستم صوتی رنج روور جدید مجهز به Meridian است که از سه حالت  سیستم 380 واتی دارای 13 اسپیکر- سیستم 825 واتی دارای 19 اسپیکر- سیستم 1700 واتی دارای 29 اسپیکر، برخوردار است.

از جمله سیستم های ایمنی متعدد رنج روور 2018 می توان به مواردی چون سیستم کمکی راننده، کروز کنترل هوشمند، سیستم تشخیص علائم رانندگی و ترمز اضطراری اشاره کرد.

همانطور که گفته شد سه نوع پیشرانه برای رنج روور 2018 در نظر گرفته شده است. قدرتمند ترین پیشرانه ی موجود برای این خودرو، پیشرانه ی V8 بوده که توانایی تولید 557 اسب بخار قدرت را دارد و در صورت استفاده از این پیشرانه، می تواند در عرض 5.1 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برسد. یک پیشرانه ی هیبریدی نیز برای مدل جدید در نظر گرفته شده است. این سیستم قدرت متشکل از یک پیشرانه ی 2.0 لیتری 4 سیلندر با قدرت تولیدی 296 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت تولیدی 114 اسب بخار است. در این خودرو همچنین از جعبه دنده ی 8 سرعته ی اتوماتیک ZF برای انتقال قدرت تولید شده توسط این سیستم قدرت استفاده می شود. این سیستم قدرت در کل توانایی تولید 398 اسب بخار قدرت و 472 پوند فوت گشتاور را دارد و در صورت استفاده از این سیستم قدرت، می تواند در عرض 6.1 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد.

 حداکثر سرعت این خودرو نیز 219 کیلومتر در ساعت ثبت شده است. استفاده از سیستم قدرت هیبریدی علاوه بر صرفه ی اقتصادی، عملکرد این خودرو در شرایط آفرود را نیز بهبود می دهد. سیستم قدرت هیبریدی مجهز به سیستمی به نام Land Rover Terrain Response بوده که موجب توزیع دقیق گشتاور تولیدی در هر چهار چرخ و در نتیجه بهبود کشش خودرو می شود. علاوه بر پیشرانه های هیبریدی و V8، چندین پیشرانه ی V6 با قدرت های مختلف نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده اند.

سیستم Hill Descent Control به صورت استاندارد در تمامی تیپ های این خودرو موجب ایجاد کشش مناسب در سطوح لغزنده مانند چمن زار ها و یا جاده های یخ زده می شود. بنا بر اعلام کمپانی لندروور، این خودرو قابلیت آن را دارد تا در صورت لزوم، در سه فوت زیر آب نیز حرکت داشته باشد.

از دیگر تغییرات ایجاد شده در این خودرو می توان به استفاده از شاسی بهینه شده اشاره کرد. در ساخت این شاسی، از آلومینیوم استفاده شده موجب کاهش وزن این خودرو شده است. خودروی رنج روور 2018، به صورت پایه مجهز به سیستم تعلیق بادی بوده که می تواند ارتفاع خودرو را به صورت اتوماتیک تنظیم کند. ارتفاع بدنه ی این خودرو قابلیت جابجایی به میزان 3.5 اینچ را دارد. این سیستم موجب تطبیق ارتفاع خودرو با شرایط رانندگی می شود. برای مثال، در هنگام رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه ها بدنه، پایین تر خواهد آمد و در سفرهای آفرود بدنه به سمت بالا جابجا می شود.

برای افزایش کیفیت رانندگی در شرایط مختلف چندین حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. برای رانندگی عادی و برای سفرها حالت (Comfort) و برای رانندگی پر سرعت تر، حالت (Dynamic) در نظر گرفته شده است. علاوه بر این دو حالت، برای شرایط آفرود نیز حالتی دیگر  و همچنین به منظور کاهش میزان مصرف سوخت نیز حالت Eco در نظر گرفته شده است.

قیمت نسخه ی پایه ی SE از 87.350 دلار شروع شده و در صورت استفاده از پیشرانه ی دیزلی در این تیپ، قیمت آن به 89.350 دلار افزایش می یابد. همچنین بهترین تیپ رنج روور که اتوبیوگرافی (SV Autobiography) بوده که دارای قیمت 177.200 دلار قیمت دارد. در صورت درخواست نسخه ی با طول محور تا محور طولانی تر، قیمت آن به 207.900 دلار افزایش می یابد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین