لطفا منتظر بمانید...

آثار و تبعات جانبی ظهور خودروهای خودران

زمانی که خودروهای کاملا خودران جای خودروهای امروزی را بگیرند، انتظار می رود تا میزان تصادفات، ترافیک و گازهای آلاینده ی تولید شده توسط خودروها کمتر شود. هرچند که طبق دو گزارشی که ارائه شده است، در چنین شرایطی احتمال افزایش مصرف مشروبات الکلی وجود دارد. رانندگان همچنین زمان بیشتری را با صفحه نمایش خودرو سرگرم خواهند شد.

مورگان استنلی در گزارشی پیش بینی کرده که در آینده ی نزدیک، مصرف مشروبات الکلی توسط رانندگان با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد و این امر بدلیل ایجاد شرایط مناسب برای رانندگان توسط تکنولوژی های پیشرفته خواهد بود. بدین ترتیب رانندگان می توانند به راحتی و بدون هیچ نگرانی از مشروبات الکلی استفاده نمایند. به طور کلی به اعتقاد مورگان استنلی، افزایش خودروهای خودران باعث بهبود فروش بازارهای مشروبات الکلی خواهد شد و در عین حال میزان تلفات رانندگی نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

"جوناس" نیز پیش بینی کرد که افزایش خودروهای خودران منجر به افزایش متوسط مصرف مشروبات الکلی توسط رانندگان تا یک بطری در هفته خواهد شد.

افراد داخل خودروهای خودران همچنین می تواند علاوه بر مصرف مشروب، از صفحه نمایش خودرو بهره ببرند و فیلم و برنامه های مورد علاقه ی خود را تماشا کنند. گزارش منتشر شده در این زمینه، پیش بینی کرده که، میزان مشاهده ی فیلم و برنامه های سرگرم کننده در داخل خودروهای خودران منجر به افزایش درآمد در حدود 20 میلیارد دلاری در زمینه پخش فیلم خواهد شد.

" تد شیلوویتز"، محقق حوزه ی آینده نگری در کمپانی صوتی و تصویری پارامونت (Paramount Pictures)، می گوید: با بررسی نسخه های کانسپت خودروهای خودرانی همچون مرسدس بنز F 015 Luxury in Motion که دارای شش صفحه نمایش در داخل کابین است، می توان نتیجه گرفت که خودروسازان به دنبال ترفندی هستند تا خودروهای خودران را به "تئاتر های در حال حرکت" تبدیل کنند. الکس هیلیگر، مهندس با تجربه ی مرسدس بنز در بخش تحقیق و توسعه در شعبه ی آمریکا، اذعان کرد: " ما می خواهیم حس تماشای فیلم در سینمای در حال حرکت را به سرنشینان خودرو القا نماییم. خودروها می توانند حالت لژ داشته باشند و سرنشینان می توانند در جهت های جلو و عقب قرار بگیرند. اگر شما فرمان و صندلی مخصوص راننده نداشته باشید، داخل خودرو کاملا فضای جدیدی خواهد داشت."

" تد شیلوویتز" اشاره کرد:" صنعت فیلم سازی به آینده ی خودروهای خودران امیدوار است و حتی به شیشه ی جلو و عقب خودرو به چشم یک صفحه نمایش نگاه می شود." البته طبیعی است که با افزایش نمایش فیلم میزان تبلیغات موجود در داخل خودروهای نیز به شدت افزایش خواهد یافت و شرکت های تبلیغاتی می توانند تبلیغات خود را با دقت بیشتر بر اساس مکان جغرافیایی خودروها و میزان نزدیکی فروشگاه های مورد نظر انجام دهند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین