لطفا منتظر بمانید...

زمان تقریبی مطالعه مقاله :2 دقيقه

جدیدترین نسخه فراری Portofino 2017

کمپانی فراری از نسخه ­ی جدید خودروی فراری Portofino رونمایی خواهد کرد. نسخه­ ی جدید این خودرو نسبت به نسخه های قبلی بسیار چابک تر، زیباتر و از امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود.

 نسخه­ ی جدید فراری Portofino، در قالب خودروی کانورتیبل طراحی شده که این روزها در پیست Nurburgring در حال آزمون است تا مورد بررسی نهایی کمپانی فراری نیز قرار گیرد.

 این خودرو در Centro Stile ایتالیا طراحی و تولید شده است. نسخه ی کوپه ی این خودرو از سقف Hard-Top (محکم) برخوردار بود که قابلیت بسته شدن را نیز دارد. این درحالی است که نسل جدید سری SL مرسدس بنز قرار است تا از سقف Soft-Top (نرم) استفاده کند. هرچند که طبق نظر کمپانی فراری، معتقدند که مشتریان از خودروهای با سقف Hard-Top، بیشتر استقبال می کنند و مکانیزم عملکرد آن برای باز و بسته شدن را بسیار راحت تر و بهینه تر ارزیابی می کنند. در نسخه ی جدید Portofino، توجه ویژه ای به طراحی قسمت عقب و چراغ های عقب شده است.

از نکات ویژه ی نسخه ی جدید Portofino، می توان به آیرودینامیک فوق العاده ی آن اشاره کرد. دو دریچه ی ورودی هوا در دو طرف چراغ های اصلی قرار دارند و هوای مورد نیاز را به داخل هدایت می کند. هوای خروجی خودرو از کناره های بدنه به بیرون هدایت می شود تا نیروی درگ را تا حد امکان کاهش دهد.

یکی دیگر از تغییرات مهم ایجاد شده در این نسخه، استفاده از شاسی آلومینیومی کاملا جدید است. استفاده از شاسی جدید، وزن خودرو را به میزان قابل توجهی پایین آورده است. همچنین، کمپانی فراری برای کاهش وزن خودرو از تکنیک های جدید تولید قطعات، از جمله در تولید قطعات سیستم قدرت استفاده کرده است.

پیشرانه ی استفاده شده در این خودرو از نوع 3.9 لیتری تویین توربو V8 بوده که توانایی تولید 590 اسب بخار قدرت و 560 پوند فوت گشتاور را دارد. حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه (560 پوند فوت) در دور موتورهای 3000 rpm تا 5250 rpm در اختیار راننده قرار دارد و این امر موجب انعطاف پذیری بیشتر خودرو در شرایط مختلف می شود. سیستم اگزوز این خودرو باز طراحی ششده که بازدهی آن ارتقا یافته است.

بدون شک بهترین تغییر ایجاد شده در نسخه ی جدید فراری Portofino، استفاده از سیستم دیفرانسیلی الکترونیکی E-Diff3 است. در فراری Portofino نیز همانند سایر خودروهای فراری، این سیستم دیفرانسیل را با سیستم F1-Trac ترکیب کرده اند. ترکیب حاصل شده، سبب می شود تا خودرو در سر پیچ ها با سرعت بیشتری توانایی مانور داشته باشد و در عین حال مانع برهم خوردن تعادل خودرو شود.

کمپانی فراری تغییراتی را نیز در داخل کابین ایجاد کرده است. بدین ترتیب تمامی اجزای داخل کابین ارگونومی مناسبی دارند و راننده برای دسترسی به آن ها کمترین زحمت را متحمل خواهد شد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین