لطفا منتظر بمانید...

هیوندای سری N از خبرنگاران مصون نماند

در حالی که بازار خودرو و علاقمندان به آن، در انتظار معرفی و عرضه کراس اوور فشرده ی جدید کمپانی هیوندا تحت عنوان Kona هستند، آقای « بیرمن» (Albert Biermann)، مدیر بخش تولید خودروهای ویژه ای مانند جنسیس کوپه و ولاستر توربو، به برخی سوالات خبرنگاران خودرو در این رابطه پاسخ داد. اولین پروژه ی این گروه تولید خودروی i30 N است که در مراحل پایانی قرار دارد. گرچه این خودرو برای فروش در آمریکا تولید نخواهد شد، اما اولین نسخه ی سری N، در سال 2018 وارد آمریکا خواهد شد.

البته آقای بیرمن و کمپانی هیوندا تاکنون نام این خودرو را فاش نکرده اند، اما تمامی شواهد حاکی از آن است که به احتمال زیاد این خودرو، نسخه ی N خودروی ولاستر خواهد بود. تاکنون کمپانی هیوندا اخباری را راجع به محصولات آینده ی خود منتشر نکرده اما خبرنگاران توانسته اند به صورت پنهانی، سه نسخه از این خودروی ولاستر را در حال تست کردن در Namyang مشاهده کنند. یکی از این نسخه ها مدل استاندارد ولاستر بود که اگزوز ذوزنقه ای در وسط آن قرار دارد. نسخه ی مشاهده شده ی دیگر، مربوط به مدل توربو، که دارای دو اگزوز دایره ای در قسمت وسط خودرو است. نسخه ی دیگر، به احتمال زیاد مدل بود. در نسخه سوم مشاهده شده، وجود یک نشان N مخفی بر روی گریل، خبرنگاران را به این فکر واداشت که این نسخه نیز مدل N از خودروی ولاستر خواهد بود ( در خودروی i30 N نیز از یک نشان N دقیقا درهمان نقطه استفاده شده است). اگزوز های این مدل در گوشه های سپر عقب قرار دارند.

گرچه خبرنگاران مجاز به تصویر برداری از این نسخه نبودند اما بر اساس مشاهدات باید گفت که ولاستر جدید همان شکل پایه ی قبلی را دارد. داخل کابین این خودرو شبیه به کابین استفاده شده در خودروی i30 و دارای یک صفحه نمایش شناور با طراحی ساده و در عین حال زیبا است. اکثر نقاط ظاهری این خودرو پوشیده شده و شواهد دیگری از این خودروی جدید مشخص نشد.

سایر اطلاعات موجود در مورد نسخه ی N خودروی ولاستر محدود و ناقص اند اما از آنجایی که پیشرانه ی 1.6 لیتری توربو با حداقل قدرت تولیدی 200 اسب بخار برای استفاده در نسخه ی توربو ولاستر پیشنهاد شده است، به احتمال زیاد از پیشرانه ی خودروی i30 یعنی پیشرانه ی 2.0 لیتری توربو با حداقل قدرت تولیدی 250 اسب بخار در نسخه ی N ولاستر استفاده خواهد شد.

طبق گفته های آقای بیرمن، قابلیت تیونینگ موجود در خودروهای کمپانی کیا و هوندا باعث شد تا بخش تحقیق و توسعه کمپانی هیوندا به فکر طراحی و تولید خودرویی باشند که علاوه بر قابلیت تیونیگ بالا، عملکرد خود خودرو در حد خودروهای مسابقه ای باشد و این امر منجر به تولید سری N خودروهای هیوندا شد.

آقای بیرمن قبلا معاون مدیر عامل بخش مهندسی M در کمپانی بی ام و بود و مسئولیت تولید خودروهای M3 ، M4 و M6 را برعهده داشته است. او از پست کنونی خود در کمپانی هیوندا رضایت داشته و نسبت به آینده ی این کمپانی نیز کاملا امیدوار است.

آقای بیرمن، در مورد اینکه آیا نسخه ی الکتریکی سری N در آینده تولید خواهد شد یا نه می گوید: " این مسئله را زمان مشخص خواهد کرد اما اکنون برنامه ای برای نسخه ی های الکتریکی سری N نداریم. همچنین کمپانی هیوندا بر خلاف کمپانی های آلمانی، تنها برای بعضی از خودروهای نسخه ی N تولید خواهد کرد."

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین