لطفا منتظر بمانید...

اتومبیل آئودی A5 با بروزرسانی حرفه ای، وزن سبک تر و تکنولوژی فوق العاده

کمپانی آئودی، در سال 2018 از نسل دوم خودروی A5 رونمایی خواهد کرد. خودروی A5 برای اولین بار در سال 2007 به بازار های جهانی وارد شد و توانست طی 10 سال حضورش در این بازارها فروش خوبی را کسب کند. کمپانی آئودی، اکنون پس از 10 سال، نسخه ی جدیدی تحت عنوان نسل دوم را به بازار های جهانی معرفی خواهد کرد. نسل دوم خودرو A5 در سال 2017 در اروپا به فروش خواهد رسید هرچند تولید این خودرو به صورت انبوه از سال 2018 آغاز خواهد شد. دو نسخه ی Coupe و Cabriolet از مدل 2018 خودرو موجود خواهد بود. این خودرو کانورتیبل فشرده ی جدید کمپانی آئودی به حساب می آید.

تغییراتی که مدل 2018 A5 تجربه کرده، به زیبایی ظاهری این خودرو افزوده است. استفاده از خطوط باریک در طراحی این خودرو به آن شخصیت اسپرت تری داده است. صندلی های داخل کابین از چرم Nougat Brown پوشیده شده که تضاد رنگی فوق العاده ای میان صندلی ها، پنل درها (که از چوب درخت گردو تشکیل شده) و رنگ سیاه داشبورد ایجاد کرده است.

در دسترس بودن تمامی کنترلرها برای راننده، طراحی فرمان و دنده کاملا حرفه ای، مجهز بودن به سیستم MMI و سیستم هوشمند تشخیص مکالمه، همه و همه شرایطی فراهم می کند تا در هنگام رانندگی احساس راحتی و آرامش را تجربه کنید. یکی از ویژگی های جالب این خودرو مجهز بودن به سیستم MMI است. MMI یک سیستم هوشمند است که در آن می توانید اعداد و ارقام بنویسید و این سیستم آن ها را به صورت متن دیجیتال در می آورد. برای پاک کردن کلمه می توانید انگشت خود را در صفحه هدایت به سمت چپ و برای وارد کردن فاصله می توانید انگشت تان را به سمت راست حرکت دهید. مجهز بودن این اتومبیل به سیستم هوشمند تشخیص مکالمه، برای تمرکز بیشتر بر جاده نیز موثر است.

اتومبیل A5  مدل 2018، دارای یک صفحه نمایش 12.3 اینچی از نوع LCD است که بر اساس نرم افزار Google Maps راهنمایی می شود. سقف الکترونیکی این خودرو با یک دکمه در داخل کابین در مقدار زمان 18 ثانیه باز، و در 15 ثانیه جمع می شود. مواد اولیه مصرفی در ساخت کابین این اتومبیل، آن را تبدیل به عایقی حرارتی و صوتی کرده است.

نسخه ی Cabriolet خودروی A5 مدل 2018 مجهز به پیشرانه ی 2.0 لیتری توربو چهار سیلندری است. از این پیشرانه در نسخه ی کوپه ی A5 نیز استفاده شده است. بدنه ی این پیشرانه از جنس فولاد و سر سیلندر ها از جنس آلومینیوم هستند. این پیشرانه دارای سیستم تزریق سوخت مستقیم است که سوخت را با ترکیب مناسب به داخل سیلندر ها می فرستد. البته هوای ورودی به پیشرانه، به وسیله ی یک سیستم خنک کننده ی درونی تنظیم می شود. این پیشرانه توانایی تولید 252 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 rpm و همچنین تولید 273 پوند فوت گشتاور در دور موتور 1600 rpm را دارد، و همچنین به یک جعبه دنده ی 7 سرعته ی دوکلاجه اتوماتیک چفت و متصل شده است. سیستم دیفرانسیل این خودرو از نوع چهار چرخ یا همان AWD است.

این خودرو دارای 2 حالت رانندگی Comfort و Sport می باشد که با انتخاب هر کدام از این حالت ها هندلینگ، سیستم تعلیق، جعبه دنده و سایز جزئیات به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند.

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین