لطفا منتظر بمانید...

کدام یک برنده اند! CLS یا GT4

قطعا داشتن هر کدام از این خودروها، خوشایند است و شاید مقایسه این دو خودرو با هم، خنده دار باشد. چراکه هر دوی آن ها فوق العاده زیبا، راحت، جادار و با عملکرد عالی هستند. ما نیز با شما هم نظر هستیم.

کمپانی مرسدس با معرفی سری AMG تحولی شگرف در زمینه ی زیبایی ظاهری و داخلی و عملکرد بی نقص ایجاد کرد. خودروی CLS 63 یک نمونه ی بارز از این سری است. در این بین کمپانی مرسدس با کمک مهندسان AMG دست به تولید خودروی GT4 زدند. این نسخه یک سدان پر قدرت است که توانایی رقابت با خودروهایی همچون پورشه پانامرا GTS و استون مارتین Rapide S را دارد. گروه ما تحقیقاتی را در مورد اینکه چه ایده ای سبب شد تا این خودرو ها تولید شوند، انجام داده است که در ادامه بررسی خواهیم کرد که کدام یک از دو خودرو زیباتر به نظر می رسند.

کوپه ی 4 در CLS در سال 2003 برای اولین بار تحت عنوان Vision CLS Concept در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت معرفی شد. در سال 2005، کمپانی مرسدس این نسخه ی کانسپت را به واقعیت تبدیل کرد. نسخه ی CLS از همان نسل اول تولید، دارای ظاهری زیبا و خیره کننده بود. نسل دوم این خودرو نیز بر اساس این قالب ساخته شده و با تغییرات صورت گرفته، به زیبایی ظاهری آن بیش از پیش افزوده است.

شما می توانید تولید خودروی GT4 را محصول 300 SL Gullwing در دهه ی 50 بدانید. این خودرو به عنوان اولین Grand Tourer مطرح بود که بعدها، به انگیزه ای برای ساخت خودروی SLS AMG تبدیل شده است. SLS AMG کوپه ی دودر قدرتمندی است که با سرعت خود می تواند جاده را بشکافد. کمپانی مرسدس در سال 2014، AMG GT دو در را در نمایشگاه پاریس به عنوان جایگزین SLS معرفی کرد.

ظاهر دو خودروی AMG CLS 63 و AMG GT4 از شباهت هایی برخوردارند. برای مثال در هر دوی آن ها از کاپوت کشیده با انحناهای سینوسی استفاده شده است. چراغ های اصلی این دو خودرو نیز کشیده هستند که این امر موجب روشنایی بیشتر و دید بهتر رانندگان می شود. در کل باید گفت که هر دو خودرو دارای ارتفاع کم و طول زیاد هستند و می توان آن ها را به موشکی شبیه کرد که آماده پرتاب اند.

تفاوت اصلی این دو خودرو را می توان در جزئیات زیر خلاصه کرد: اولین تفاوت مربوط به جلوی خودروی GT4 است که نسبت به CLS ساده تر و براق تر به نظر می رسد. هر دو خودرو دارای طراحی آیرودینامیک مناسبی اند. برای مثال در خودروی CLS در قسمت عقب از یک اسپویلر و یک دیفیوزر با سایز متغیر استفاده شده است. البته باله ی موجود در GT4 نسبت به باله ی CLS عملکرد بهتری دارد، چراکه وجود جزئیاتی در آن به بالا و پایین آمدن آن کمک بیشتری می کنند.

در قسمت عقب، به نظر می رسد در GT4، از سر اگزوزهای دایره ای شکل و در خودرو CLS از سر اگزوز های مربعی شکل استفاده شده است. برخی قطعات از جنس فیبر کربن در CLS به صورت اختیاری، اما در GT4 به صورت پایه استفاده شده است که این امر   سبب می شود تا فیبر کربن موجود در بدنه ی GT4 بیشتر از CLS باشد. چرخ های 20 اینچی برای GT4 و چرخ های 19 اینچی برای CLS در نظر گرفته شده است.

در آخر باید گفت که این دو خودرو به صورت خیره کننده ای زیبا هستند و انتخاب یکی از آن ها واقعا غیر ممکن است. به همین دلیل ما این تصمیم را به شما واگذار می کنیم.

 

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین