لطفا منتظر بمانید...

فراری 812 Aperta آماده برای فروش

نسخه ی جدید و بدون سقف خودروی فراری F12 Berlinetta پس از 5 سال فروش در بازار در سال 2017 به بازار معرفی شد. این نسخه به پیشرانه ی V12 با حجم بیشتر مجهز شده و به منظور فروش در سال 2018، در برنامه ی کاری کمپانی فراری قرار دارد. اما سوال اصلی این است که آیا کمپانی فراری، این خودروی با سقف جمع شونده ی زیبا را تولید خواهد کرد یا نه؟

این سوال جای بحث دارد. چرا که Maranello هنوز چیزی درباره ی جدا کردن سقف 812 Superfast نگفته است. البته این را نیز در نظر بگیرید که خودروی F12 Berlinetta در اصل یک کوپه است که کمپانی فراری باید آن را به فرم کانورتیبل ( یا همان خودروهای با سقف جمع شونده) در بیاورد. البته کمپانی فراری تا به حال چندین مدل کانورتیبل از جمله F12 TRS و F60 America را تولید کرده که این امر، تولید 812 Aperta چندان هم دور از ذهن نمی سازد. البته اگر کمپانی فراری قصد تولید این خودرو را داشته باشد تنها تعداد محدودی از آن را تولید خواهد کرد.

از آنجایی که نسخه های کانورتیبل (بدون سقف) از روی نسخه ی کوپه شباهت زیادی با آن دارد، انتظار می رود این اتفاق در مورد 812 Aperta نیز بیافتد و از قسمت در به پایین با 812 Superfast یکسان باشد. این بدین معنی است که 812 Aperta تمامی ویژگی ها و امکانات جدید 812 Superfast را داراست.

در قسمت سپر، خودروی 812 Aperta نیز با نسخه 812 Superfast شباهت خواهد داشت. با این توضیح که در قسمت سپر از دریچه ی بزرگ ورودی هوا استفاده شده و در همان بخش از گریل های (هواکش مشبک در جلوی خودرو) شبکه ای به کار رفته است. چراغ های اصلی از نظر شکل و اندازه شباهت زیادی به چراغ های نسخه ی قبلی دارد، هرچند که چراغ های 812 Aperta کمی کشیده تر به نظر می رسند. همچنین در Aperta از یک کاپوت جدید که دارای ورودی های هوا در کناره ها هست، استفاده خواهد شد.

شاید بتوان تفاوت اصلی طراحی مدل 812 و F12 Berlinetta را در طراحی بخش های کناری خودرو دانست. طراحی کناره ها به گونه ای است که شخصیتی عضلانی به خودرو بخشیده، و همچنین در کناره های این خودرو دستگاه های تهویه به شکل C قرار داده شده است. در قسمت عقب یک اسپویلر (قطعه ای در انتهای خودرو که وظیفه کنترل هوای خودرو، به خصوص عقب خودرو را دارد) بزرگ قرار دارد که باعث می شود تا فکر کنید گل گیر این خودرو از بدنه ی آن تراشیده شده است. در قسمت عقب همچنین از یک سپر جدید با دیفیوزر شناور استفاده شده است  و در هر طرف یک لوله ی اگزوز بزرگ قرار دارد. جهت افزایش نیروی به سمت پایین از راه حل های آیرودینامیک استفاده شده است.

داخل کابین 812 Aperta شباهت زیادی با نسخه کوپه دارد و نکته متمایز کننده آن ها شامل دو دریچه ی تهویه دایره ای شکل در وسط ، کنترل های جدید در داشبورد سمت سرنشین، فرمان جدید و فضای آزاد بیشتر در نسخه 812 Aperta است که راحتی بیشتر را برای راننده به ارمغان آورده است.

نوع پیشرانه ی استفاده شده در خودروی 812 Aperta شبیه به پیشرانه ی به کار رفته در 812 Superfast است با این تفاوت که حجم آن افزایش یافته است. پیشرانه ی استفاده شده در خودروی 812 Aperta از نوع 6.5 لیتری V12 است که توانایی تولید 789 اسب بخار قدرت و 530 پوند فوت گشتاور را دارد. این ارقام نشان دهنده ی افزایش قدرت به میزان 59 اسب بخار و افزایش گشتاور به مقدار 20 پوند فوت نسبت به خودروی F12 Berlinetta است.

این خودرو قدرتمند ترین و سریع ترین خودروی تولید شده در تاریخ کمپانی فراری می باشد و از طرفی تولید 121 اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر حجم موتور، بیشترین مقدار گزارش شده در بین تمامی خودروهایی است که پیشرانه آنها در قسمت جلو قرار دارد. این خودرو با اتکا به پیشرانه ی قدرتمند خود می تواند در عرض 2.9 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 211 مایل بر ساعت گزارش شده است.

خودروی 812 Aperta همچنین به سیستم پیشرفته ی EPS مجهز است که این سیستم باعث می شود تا عملکرد خودرو کاملا تحت کنترل باشد. از طرفی استفاده از نسخه ی 5 سیستم SSC ( سیستم کنترل لغزش جانبی) به کنترل بهتر این خودرو کمک می کند. تجهیز این خودرو با سیستم PCV باعث می شود تا هندلینگ آن بهبود یابد و زمان پاسخ را کاهش می دهد. تاکنون قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده است اما بنابر نظر کارشناسان قیمت این خودرو چیزی در حدود 340 هزار تا 360 هزار دلار پیش بینی شده است.

خودروی 812 Aperta دو رقیب اصلی در بازار های جهانی دارد که عبارتند از: Aventador S و Porsche 911 Turbo S Cabriolet .

خودروی Aventador S  با وجود اینکه مجهز به پیشرانه ی 6.5 لیتری V12 است اما قدرت خروجی 730 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن 508 پوند فوت را دارد که در مقایسه با 812 Aperta به مراتب قدرت کمتری محسوب می شود. همچنین این خودرو در شتاب گیری از سرعت صفر تا 100 کیلومتر ، 0.1 ثانیه کند تر می باشد. با این وجود قیمت نسخه ی رودستر Aventador S برابر 430 هزار دلار است.

خودروی Porsche 911 Turbo S Cabriolet مجهز به پیشرانه ی 3.8 لیتری V6 می باشد که توانایی تولید 580 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور را دارد. این خودرو با وجود اینکه قدرت تولیدی کمتری نسبت به 812 Aperta دارد اما زمان شتاب گیری آن از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برابر با خودروی 812 Aperta برابری می کند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین