لطفا منتظر بمانید...

نیسان سنترا، دوست داشتنی ژاپنی

آخرین باری که کمپانی نیسان خودروی Sentra را تولید کرد سال 2012 بود که در دو نسخه ی SE-R و SE-R Spec V روانه بازار شد. هر دوی این نسخه ها به پیشرانه ی 4 سیلندر خطی 2.5 لیتری مجهز بودند. حالا کمپانی نیسان دوباره تصمیم به تولید این خودرو تحت نام Sentra Nismo گرفته است. این سنترا اسپرت دارای طراحی ظاهری زیبا با خطوط قرمز، دریچه های ورودی هوای پهن تر، دیفیوزر عقب جدید، ارتفاع کم و باله است.

پیشرانه ی استفاده شده در این خودرو از نوع 1.6 لیتری توربو است که به یک جعبه دنده ی 6 سرعته دستی متصل شده است. البته در صورت درخواست مشتری جعبه دنده ی CVT جایگزین این جعبه دنده می شود. پیشرانه ی استفاده شده در نیسان سنترا از همان نوع بکار رفته در خودروهای Sentra SR Turbo و کراس اوور جوک است. این پیشرانه توانایی تولید 188 اسب بخار قدرت و 177 پوند فوت گشتاور را دارد.

سنترا نیسمو می تواند در عرض 7.3 ثانیه از سرعت 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و در عرض 15.3 ثانیه با سرعت 92.4 مایل بر ساعت، یک چهارم مایل را طی می کند. می خواهیم این خودرو را با مدل های قبلی یعنی سنترا  SE-R و SE-R Spec V مقایسه کنیم. سنترا نیسمو نسبت به سنترا SE-R عملکرد بهتری دارد و 0.1 ثانیه زودتر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و مسافت یک چهارم مایل را نیز 0.4 ثانیه زود تر طی می کند.

اما در مقایسه این خودرو با سنترا  SE-R Spec V با قدرت 200 اسب بخار ، SE-R Spec V عملکرد بهتری دارد و زمان رسیدن آن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 0.9 ثانیه زود تر است. عملکرد سیستم ترمز سنترا نیسمو پیشرفت چشمگیری داشته است و با طی کردن تنها 112 فوت از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به ایست کامل می رسد که این رقم برای SE-R و SE-R Spec V به ترتیب برابر با 133 و 126 فوت است.

سیستم تعلیق این خودرو از نوع مک فرسون است چرخ های 18 اینچی از جنس آلیاژ آلومینیوم با تایرهای تمام فصل اسپرت 215/45ZR18 Michelin Pilot پوشیده شده اند. در تست شتاب این خودرو که در پیست Figure-Eight انجام شده است این خودرو یک دور را در زمان 26.7 ثانیه به اتمام رسانده است که شتاب متوسط آن 0.66 g و شتاب جانبی آن 0.87 g بوده است. با تست هایی که بر روی SE-R و SE-R Spec V انجام شد، مشخص گردید که شتاب متوسط سنترا نیسمو از هر دوی این خودروهای بیشتر است.

در ادامه ی تست هایی که بر روی این خودرو انجام دادیم، سنترا نیسمو را به کوهستان مالیبو و سن گابریل بردیم تا گشتاور و قدرت موتور آن را نیز تست کنیم که متاسفانه در این شرایط این خودرو عملکرد خوبی نداشت. چرا که پیشرانه ی 1.6 لیتری توربو بکار رفته در این خودرو در دور موتورهای زیر 3000 دور گشتاور مورد نیاز برای حرکت در مسیرهای سربالایی را تولید نمی کند و در این شرایط مجبور هستید دور موتور را بالای3000  نگه دارید. البته این خودرو دارای حالت رانندگی اسپرت برای این شرایط است اما این حالت نیز در دور موتورهای پایین چندان تفاوتی با حالت معمولی ندارد. این بزرگترین ضعف نیسان در مقایسه با سایر کمپانی ها نظیر هیوندا، کیا ، فولکس واگن و هوندا که پیشرانه های با حجم پایین و توربو تولید می کنند، می باشد.

زمانی که با این خودرو در خیابان ها رانندگی می کنید با سیستم توربو آن به مشکل بر خواهید خورد زیرا زمانی که دور موتور بالاتر می رود قدرت تولیدی به یکباره زیاد می شود و برای کسانی که دوست دارند رانندگی نرمی داشته باشند این امر اصلا خوشایند نیست. از طرفی جعبه دنده ی این خودرو نیز به کندی عمل می کند و برای کسانی که می خواهند سریع تر اقدام به تعویض دنده نمایند جندان مناسب نیست. کلاچ این خودرو نیز عملکرد مبهمی دارد. هیچ کدام از این ضعف ها را نمی توان در رقیب اصلی این خودرو یعنی هوندا سیویک هاچ بک پیدا کرد و به همین دلیل از حیث سیستم قدرت ، سنترا نیسمو یک قدم عقب تر از رقیب خود است.

شاسی و هندلینگ مدل جدید این خودرو بهبود یافته است و می توانید انتظار یک هندلینگ خوب از این خودرو را داشته باشید. این خودرو در مسیرهای پر پیچ و خم هندلینگ مناسبی دارد و تنها ایراد هندلینگ آن کم بودن دقت آن است. برای رفع این مشکل می توانید از تایر های مخصوص تابستان بریجستون  Potenza RE-71Rاستفاده کنید.

مواد اولیه بکار رفته در داخل کابین ترکیبی از مواد نرم استفاده شده در داشبورد و مواد ارزان قیمت کم کیفیت در سایر بخش های کابین از جمله کنسول مرکزی و پنل درها است. طراحی داشبورد و صندلی های ردیف جلو داخل کابین را بی کیفیت تر نیز جلوه می دهد. البته در کنار این ضعف ها می توان مزیت های زیادی را برای داخل کابین این خودرو ذکرکرد. داخل کابین کاملا جادار است و ظرفیت حمل 5 سرنشین را دارد.

از صفحه نمایش 5.8 اینچی NissanConnect  در داخل کابین استفاده شده است که کمی قدیمی به نظر می رسد. ضمن آنکه صفحه ی لمسی آن عملکرد کندی دارد. کمپانی نیسان سیستم صوتی Bose را به عنوان جایگزین برای سیستم صوتی پایه بکار رفته در این خودرو در نظر گرفته است که در صورت درخواست مشتری می تواند جایگزین شود.

قیمت فروش این خودرو از 27370 دلار شروع می شود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین