لطفا منتظر بمانید...

4 نفره مسافرت برو

اکثر مردم وقتی یک خودروی فراری می بینند عکس العمل مثبتی نسبت به آن نشان می دهند. در حالی که همین مردم از دیدن یک خودروی استیشن آنقدر ذوق زده نمی شوند. کمپانی فراری خودروی GTC4Lusso را به تازگی معرفی کرده است. این یک خودروی جدید نیست بلکه حاصل تغییرات فراوان ایجاد شده در خودروی نه چندان پرطرفدار FF است.

شش سال پیش کمپانی فراری با معرفی FF می خواست خود را در بین تولید کنندگان خودروهای شاسی بلند قرار دهد اما گویی این کمپانی برای این کار درست نشده است! تقریبا همه ی رقیبان نامدار این کمپانی یعنی لامبورگینی، رولزرویس، آلفا رومئو، مازراتی، جگوار، پورشه و بنتلی خودروهای شاسی بلند را معرفی کرده اند و در تولید این دسته از خودروها نیز موفق بوده اند. اما کمپانی فراری با معرفی FF نتوانست این موفقیت را بدست آورد و به همین دلیل تصمیم گرفت تا تنها خودروهای مسابقه ای، سوپر اسپرت، خودروهای اسپرت و grand tourer تولید کند. خودروی GTC4Lusso که به تازگی معرفی شده است در دسته ی خودروهای گرندتور کمپانی فراری قرار می گیرد. این خودرو اگرچه در دسته ی SUV قرار نمی گیرد اما امکاناتی را که مشتریان شاسی بلند دوست دارند در این خودرو نیز می توان پیدا کرد.

پیشرانه ی استفاده شده در این خودرو از نوع 6.2 لیتری V12 ، 65 درجه است. این پیشرانه توانایی تولید 680 اسب بخار قدرت در 8000 دور بردقیقه و 697 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای دستیابی به گشتاور مورد نیاز لازم نیست دور موتور را خیلی بالا ببرید چراکه در هر دور موتوری گشتاور مناسبی در اختیار راننده قرار می گیرد. این خودرو دارای یک جفت دریچه ی ورودی هوا در جلو است. صدای خروجی از این خودرو شما را شگفت زده خواهد کرد به طوری که احساس خواهید کرد باد شما را خواهد برد.

طراحی داخلی GTC4Lusso کاملا لوکس و در حد و اندازه های نام بزرگ فراری است. در اکثر قطعات بکار رفته در داخل کابین از مواد ضد صدا استفاده شده است. این امر باعث شده تا در حین حرکت سکوت آرامش بخشی در داخل کابین بر قرار شود. تنها صدایی که می توانید در داخل کابین بشنوید صدای طنین انداز پیشرانه است.

در داخل کابین چهار صندلی قرار دارد که طراحی هر کدام به گونه ای انجام شده که یک فرد با قد 182 سانتی متر به راحتی در آن جای بگیرد. به طور کلی داخل کابین بسیار جادار است و این ویژگی در قسمت عقب خودرو محسوس تر است. GTC4 Lusso از تمامی خودروهای اسپرت تولید شده و حداقل از نصف سدان های اسپرت جادارتر است.

طراحی سیستم تعلیق این خودرو به خوبی صورت گرفته است و طویل بودن فاصله ی محور جلو و عقب آن به همراه دمپرهای مغناطیسی کاملا حس لوکس بودن این خودرو را به شما القا خواهد کرد. جعبه دنده ی بکار رفته در این خودرو از نوع 7 سرعته ی اتوماتیک است. این جعبه دنده بیشتر از آنکه سریع باشد عملکرد نرمی دارد. همین ویژگی بر روی کیفیت رانندگی تاثیر مثبت می گذارد. فرمان این خودرو به خوبی طراحی شده است و از بسیاری از فرمان های دیگر که محدود به سیستم EPAS هستند ، آزاد تر عمل می کند. البته این فرمان نیز با توجه به استانداردهای کمپانی فراری محدودیت هایی دارد.

یکی از سیستم های جالب بکار رفته برای هندلینگ این خودرو ، سیستم Thrust-Vectoring است و مکانیزم این سیستم بدین ترتیب است که چون پیشرانه توانایی تولید قدرت فراوان برای مقابله با کشش در چرخ های عقب را دارد پس مقدار اضافی این قدرت را صرف آزادانه تر عقب خودرو می کند که البته این ویژگی همیشه خوشایند نمی تواند باشد و ممکن است احساس کنید که عقب خودرو درحال لغزش است.

اصلی ترین ویژگی این خودرو، سرعت دیوانه کننده آن است. شک نکنید که اگر پلیس های راهنمایی و رانندگی اگر از این خودرو برای گشت زنی استفاده کنند باید تمامی محدودیت های سرعت حداقل دو برابر شود! حداکثر سرعت این خودرو 335 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در مقاله های مربوط به خودروهای سوپر اسپرت، آوردن مطالبی در مورد سیستم سرگرمی زیاد رایج نیست چرا که این سیستم از تجهیزات اولیه داخل کابین است که باید کیفیت عالی داشته باشد و در اکثر خودرو های سوپر اسپورت نیز اینگونه است. البته اگر بخواهیم اشاره کوچکی به این سیستم در GTC4 Lusso بکنیم باید بگوییم که یک صفحه نمایش لمسی و رنگی است که سیستم مسیر یابی را پشتیبانی می کند و اطلاعات مربوط به خودرو را در اختیار راننده قرار می دهد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین