لطفا منتظر بمانید...

معرفی مرسدس بنز S کلاس فیس لیفت، شاهزاده رویاها

پیشرانه جدید، جعبه دنده ی جدید، سیستم 4Matic جدید، طراحی بیرونی و داخلی جدید. این موارد تنها بخشی از تغییرات صورت گرفته در مرسدس بنز Sکلاس Facelift-2018 است. سدان فوق لوکس آلمانی که در نمایشگاه اتومبیل شانگهای چین 2017 رونمایی شد. مرسدس بنز که سابقه بسیار طولانی در ساخت و تولید خودروهای لوکس و با کیفیت دارد، به تازگی از مدل جدید Sکلاس خود رونمایی کرده است. خودرویی که قرار است ابتدا در ماه جولای وارد بازار اروپا شود و سپس در دیگر بازارهای جهانی بفروش رسد.

طراحی این خودرو نسبت به مدل قبلی فرق چندانی نداشته است. چراغ های جلو و هواکش ها در این مدل تغییراتی داشته اند. البته در هر کدام از نسخه های مختلف این تغییرات متفاوت تر است. البته در بخش داخلی نیز تغییرات بیشتری به چشم می خورد. مرسدس بنز در نسخه فیس لیفت Sکلاس از تجهیزات رفاهی و ایمنی جدیدتری استفاده کرده است.

مرسدس بنز برای نسخه فیس لیفت S-Class 5 تیپ مختلف درنظر گرفته است. نسخه پایه دیزل این خودرو S350d 4Matic است. خودرویی با پیشرانه 6سیلندر خطی دیزل توربوشارژ و حجم 3 لیتر که قادر به تولید 286 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است. دومین نسخه S400d 4Matic با میانگین مصرف سوخت 5.6لیتر در هر 100 کیلومتر است. این نسخه نیز مجهز به پیشرانه 6سیلندر خطی با حجم 3.5لیتر و 340 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. پیشرانه ی 6سیلندر خطی جدید مورد استفاده در مدل های دیزل یکی از جدیدترین پیشرانه های ساخته شده توسط مرسدس بنز محسوب می شود که برای اولین بار در این مدل از آن استفاده شده است.

نسخه بعدی S63 AMG 4Matic+ است. این نسخه با پیشرانه 8سیلندر Vشکل وارد بازار خواهد شد. مرسدس بنز عملکرد رانندگی این نسخه را بهبود داده است. همچنین برای افزایش لذت رانندگی و کاهش مصرف سوخت از پیشرانه 4لیتری V8 تویین توربو استفاده کرده است. این پیشرانه جایگزین پیشرانه 8سیلندر خورجینی 5.5 لیتری قبلی شده است.

پیشرانه ی جدید قادر به تولید 612 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور است. یعنی نسبت به مدل قبلی حدود 27 اسب بخار قوی تر شده است. با تغییراتی که برروی این پیشرانه صورت گرفته، S63 می تواند ظرف مدت زمان 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. البته این خودرو به صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. جعبه دنده ی 9 سرعته ی AMG SpeedShift MCT نیز جایگزین جعبه دنده ی 7 سرعته ی قدیمی شده است. این جعبه دنده عملکرد بسیار سریع تری نسبت به نسخه ی قبلی دارد.

 برای کاهش مصرف سوخت نیز  کمپانی مرسدس بنز برروی این پیشرانه از سیستم مدیریت غیر فعال کردن سیلندرها (Cylinder Management Deactivation System ) استفاده کرده است. با استفاده از این سیستم در سیکل کاری معمولی پیشرانه، سیلندرهای دوم ، سوم ، پنجم و هشتم غیر فعال می شوند که به کاهش مصرف سوخت کمک شایانی می نماید. تغییرات صورت گرفته در سیستم قدرت نیز باعث کاهش میزان مصرف سوخت این خودرو شده است به طوری که این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده 8.9 لیتر سوخت ترکیبی مصرف می کند و میزان گاز CO2 خروجی از اگزوز آن برابر 203 گرم به ازای هر کیلومتر است.

نسخه چهارم که از پیشرانه جدید مرسدس بنز بهرمند است می باخ S560 است. این مدل دارای پیشرانه 8سیلندر خورجینی 4 لیتری تویین توربو با 470 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور است. همزمان با تغییراتی که در مدل S63 ایجاد شده است، مرسدس بنز تغییراتی را در خودروی S65 ایجاد کرده است. S65 پرچمدار مرسدس بنز است. مرسدس بنز تمام فوت و فن خود را برروی این خودرو اجرا کرده است. سیستم قدرت این خودرو بدون تغییر مانده است. پیشرانه ی استفاده شده در این خودرو از نوع 6.0 لیتری V12 تویین توربو است که توانایی تولید 630 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور را دارد. برای انتقال گشتاور بسیار زیاد تولید شده در این خودرو به چرخ ها از جعبه دنده ی AMG SpeedShift 7G-Tronic Plus استفاده شده است. این جعبه دنده چه در حالت اتوماتیک و چه در حالت دستی، تعویض های سریع و نرمی دارد. به خصوص در حالت رانندگی Sport+ و حالت دستی  که این جعبه دنده عملکرد فوق العاده سریعی دارد.

یکی از سیستم های بکار رفته در S63AMG 4Mtic+ نسخه LDH است. این سیستم هوشمند حالت های مختلف رانندگی را با هم تلفیق می کند. این سیستم باعث می شود تا در صورت نیاز نسبت گشتاور توزیع شده بین چرخ های عقب و جلو عوض شود. تعیین این نسبت توسط یک سیستم الکترونیکی و به صورت اتوماتیک محاسبه و اعمال می شود.

این سیستم همچنین این اطمینان را به رانندگان می دهد که در هر شرایطی پایداری و هندلینگ بالایی دارند. همچنین ایمنی سرنشینان را در تمامی شرایط جوی اعم از خشک، بارانی و برفی تامین می کند. نسخه ی RHD این خودرو مجهز به پیشرانه و جعبه دنده ی جدید است و دیفرانسیل عقب است. تمامی این مطالب گفته شده درباره ی سیستم دیفرانسیل برای خودروی S65 نیز صدق می کند.

هر دو خودروی S63 4MATIC+ و S65  دارای 4 حالت رانندگی Comfort ، Sport ، Sport+ و Individual هستند. هر یک از این حالت های رانندگی بخش های کلیدی خودرو از جمله پیشرانه، جعبه دنده، سیستم تعلیق، هندلینگ و سیستم دیفرانسیل را تحت تاثیر قرار می دهند. حالت رانندگی Comfort باعث نرم تر شدن سیستم تعلیق و هندلینگ می شود و عملکرد پیشرانه را به گونه ای تنظیم می کند که در بهینه ترین حالت مصرف سوخت قرار بگیرد.

در این حالت همچنین تعویض دنده ها سریع تر از حالت معمول انجام می شود. حالت های رانندگی Sport و Sport+ برای دینامیک رانندگی بالا طراحی شده اند. در این حالت ها شتاب حرکت خودرو بیشتر می شود. در حالت رانندگی Individual رانندگان می توانند به طور دلخواه سبک رانندگی خودرو را تنظیم نمایند.

در ساخت تمامی قسمت های خودرو، مهندسان مرسدس بنز سعی کرده اند تا حد امکان از وزن خودرو بکاهند. برای مثال باتری استفاده شده از نوع لیتیوم – یونی سبک وزن است و چرخ های بکار رفته در این خودرو از نوع آلیاژ سبک آلومینیومی هستند. سیستم ترمز این خودرو نیز با وجود عملکرد فوق العاده دارای وزن کمی است. از همه مهمتر، تمامی بدنه ی خارجی این خودرو از جنس آلومینیوم بوده که سهم بسزایی در کاهش وزن خودرو دارد.

 خودروی S63 4MATIC+ مجهز به سیستم تعلیق AirMatic است. رانندگان می توانند تنظیمات مربوط به این سیستم تعلیق را در حالت های Comfort و Sport قرار دهند که در این صورت دینامیک خودرو اسپرت تر خواهد شد. میزان جمع و باز شدن کمک فنر ها به صورت مستقل قابل تنظیم است که این امر باعث می شود تا بهترین شرایط بر اساس وضعیت جاده توسط سیستم تعلیق اتخاذ گردد.

سیستم تعلیق استفاده شده در خودروی S65 از نوع Magic Body Control است که بیشتر بر روی دینامیک خودرو تمرکز دارد و خودرو را برای عبور از روی سرعت گیرها آماده می کند. این سیستم عملکرد دمپرهای قابل تنظیم را با سیستم Road Surface Scan تلفیق می کند. به کمک سیستم Road Surface Scan و دوربین جلوی خودرو، سیستم تعلیق شرایط جاده را آنالیز می کند و بر اساس آن میزان نرمی را تنظیم می نماید.

سیستم ترمز بکار رفته در هر دو خودروی S63 4MATIC+ و S65 یکسان است. سیستم ترمز این خودرو ها متشکل از 6 پیستون آلومینیومی کالیپر به سایز 390 در 36 میلی متر و یک پیستون کالیپر شناور به سایز 360 در 24 میلی متر است.

مرسدس بنز قصد دارد تا در آینده نزدیک از پیشرانه جدید 6 سیلندر بنزینی و هیبرید خود برای S-Class نیز استفاده کند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین