لطفا منتظر بمانید...

ونکوئیش S، فرزند سریع آستون مارتین

سوار خودرو شوید و بوی خوش چرم Weir را احساس نمایید. سپس دکمه ی استارت را فشار دهید، ناگهان صدای روشن شدن پیشرانه ای را خواهید شنید که شباهت زیادی به پیشرانه ی یک جت جنگی دارد! این صدا از پیشرانه ی V12 5.9 لیتری به گوش می رسد. صدایی گه در خودروی Aston Martin Vanquish S مدل 2018 از آن استفاده شده است. این پیشرانه اولین بار 20 سال پیش طراحی و تولید شده است. قرار است به زودی با پیشرانه ی تویین توربوی 12 سیلندر استون مارتین جایگزین شود.

این خودرو نیز مانند ونکوئیش های قبلی بر اساس سخت افزار های ونکوئیش اصلی تحت نظر کمپانی فورد طراحی و تولید شده است. اما کمپانی استون مارتین قصد دارد تا در 5 سال آینده یک خانواده ی کاملا جدید و مستقل بسازد. اولین خودروی کانسپت استون مارتین جدید که کاملا به صورت مستقل قرار است طراحی و تولید شود در نمایشگاه سال گذشته با نام DB11 معرفی شد.

در Vanquish S مدل 2018 از پیشرانه ی 5.9 لیتری V12 استفاده شده است که توانایی تولید 580 اسب بخار قدرت در 7000 دور بردقیقه و 630 نیوتن متر گشتاور در 5500 دور بر دقیقه را دارد. قرار است در نسخه ی DB11 از پیشرانه ی 5.2 لیتری V12 استفاده شود که این پیشرانه توانایی تولید 600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را دارد.

بنابر اعلام کمپانی استون مارتین خودروی Vanquish S می تواند در عرض 3.5 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر 323 کیلومتر بر ساعت است. جعبه دنده ی استفاده شده در این خودرو نیز از نوع 8 سرعته ی اتوماتیک است که این جعبه دنده در سرعت های پایین تعویض های نرم و در شرایط تحت فشار تعویض تیز تری دارد.

تیم طراحی سیستم تعلیق به خوبی بر روی پاسخ های شاسی کار کرده اند و تا حد امکان این پاسخ ها سریع تر شده اند. میزان نوسانات کمک فنرهای این خودرو نیز 10 درصد بیشتر شده است. در مجموع سیستم تعلیق این خودرو به گونه ای طراحی شده است که کنترل شاسی بهتر شده است بدون آنکه به کیفیت رانندگی لطمه بزند.یکی از دلایلی که بر کیفیت رانندگی ونکوئیش S می افزاید سبک بودن بدنه ی آن است.  بدنه ی این خودرو از جنس فیبر کربنی  و وزن آن 1740 کیلوگرم است.

تیم طراحی از یک پکیج آیرودینامیک جدید استفاده کرده که باعث می شود تا باله و دیفیوزر این خودرو در سرعت های بالا به صورت هماهنگ عمل کنند که این امر سبب کاهش 72 درصدی نیروی وارد شده به جلوی خودرو می شود. دریچه های کاپوت جلو و چرخ های 20 اینچی از جنس آلیاژ آلومینیوم دیگر اجزای این پکیج به حساب می آیند.

تیم طراحی استون مارتین برای داخل کابین 7 نوع طراحی در نظر گرفته است تا مشتریان بتوانند از بین این طراحی های متنوع یکی را انتخاب نمایند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین