لطفا منتظر بمانید...

هوندا ریبل را بهتر بشناسید

موتور Rebel برای اولین بار در سال 1985 معرفی شد. کمپانی هوندا با معرفی این موتور قصد داشت تا نسل جوان را به سمت خرید محصولات خود سوق دهد. البته با توجه به شرایط زندگی جوانان تقریبا به این امر هم موفق شد. Rebel جدید نیز قرار است به زودی وارد بازار شود و قیمت درنظر گرفته برای نسخه ی پایه 5999 دلار و برای نسخه ی دارای ترمز ABS برابر 6299 دلار است. ظاهر این موتور کاملا زیباست. چراغ اصلی دایره ای شکل از نوع LED ، فریم سیاه رنگ و باک سوخت به صورت ساده ای طراحی شده اند و در کنار هم زیبایی خاصی به این موتور می بخشند. 4 رنگ بندی سبز فسفری، نقره ای مات ، قرمز و سیاه برای این موتور در نظر گرفته شده است. البته گفتنی است که نسخه ی دارای ABS تنها در رنگ بندی سیاه موجود است که کمی عجیب است ! کمپانی هوندا با طراحی ساده ی این موتور دست موتورسواران را برای ایجاد تغییرات مد نظر در ظاهر موتور باز گذاشته است.

اساسی ترین تغییر ایجاد شده در مدل 2017  موتور Rebel مربوط به قسمت عملکرد آن است. در این مدل به جای پیشرانه ی 250 سی سی کاربراتی که در مدل های قبلی استفاده می شد از پیشرانه ی قدرتمند تری که در موتورهای CBR500R ، CB500F و CB500X بکار رفته است، استفاده شده است. این پیشرانه از نوع پارالل تویین به حجم 471 سی سی است و سیستم خنک کننده ی آن بر خلاف پیشرانه ی قبلی از نوع خنک کننده ی مایع است. با وجود اینکه شتاب این موتور آنقدر زیاد نیست که بتوانید با آن کورس بگذارید اما قدرت تولیدی آن به اندازه ای است که با آن می توانید به راحتی به هر کجا که دلتان خواست سفر کنید. میزان مصرف سوخت این موتور یک گالن به ازای هر 96 کیلومتر است که با این شرایط باک کم ظرفیت 2.96 گالنی این موتور چندان مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

جعبه دنده ی 6 سرعته ی استفاده شده در این موتور کاملا نرم است و هیچ نیازی به خشونت هنگام تعویض دنده وجود ندارد! کلاج این موتور نیز سبک است و به خوبی وظیفه ی خود را انجام می دهد. یکی از ایرادات این موتور لرزش ایجاد شده در آن هنگام تجاوز از سرعت 105 کیلومتر به بالا است. البته لرزش ایجاد شده به گونه ای نیست که انگشتان خود را حس نکنید!

وضعیت در نظر گرفته شده برای قرار گیری موتور سوار کاملا ایده آل است و جاپاهای بکار رفته در مکان مناسبی قرار گرفته اند. صندلی استفاده شده اگرچه کمی سفت است اما موتور سواران هنگام راندن این موتور احساس ناراحتی نمی کنند. ارتفاع صندلی از سطح زمین نیز 60 سانتی متر است.

Rebel موتور چابکی است و با وضعیت قرار گیری مناسب جاپاها موتورسواران هیچ مشکلی برای دور زدن نخواهند داشت. هندلینگ این موتور در سرعت های پایین کاملا نرم و آسان است و در سرعت های بالا نیز به اندازه ی کافی مطمئن نشان می دهد.

موتور Rebel در قسمت ترمز نیز با تغییرات زیادی مواجه بوده است و در قسمت جلو و عقب از دیسک استفاده شده است. با این سیستم ترمز هیچ نگرانی از ترمز های ناگهانی نداشته باشید.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین