لطفا منتظر بمانید...

مانستر 797، محصول جدید دوکاتی

موتورسیکلت دوکاتی 797 جدید دین خود به مدل اولیه اش را با طراحی زیبایی که دارد ادا کرده است. از باک استیل 4.4 لیتری سوخت گرفته تا فریم استیل Trellis این موتور از عناصر اصلی ظاهر آن هستند که زیبایی خاصی را ایجاد کرده است. ترکیب فریم قرمز رنگ با خنک کننده ی آلومینیومی کاملا حس کلاسیک بودن به موتورسواران می دهد.

اولین مانستر که دارای خنک کننده ی بادی بود به نام 796 در سال 2016 به بازار معرفی شد. کمپانی دوکاتی ادعا کرده است که 797 یک نسخه ی کاملا جدید است و تنها در محفظه ی سوخت و چراغ جلو به مانستر 1200 شباهت دارد. البته کمپانی دوکاتی ترجیح می دهد تا درباره ی پیشرانه ی این موتور سخن به میان نیاورد چرا که پیشرانه ی استفاده شده در این موتور همان نسخه استفاده شده در مانستر 796 است.

پیشرانه ی استفاده شده موتور 797 از نوع 2سیلندر V شکل به حجم 803 سی سی است. این پیشرانه توانایی تولید 75 اسب بخار قدرت در 8250 دور بردقیقه  و 68 نیوتن متر گشاور را دارد. اگر چه قدرت تولیدی این موتور 12 اسب بخار کمتر از قدرت تولیدی در موتور 796 است اما 75 اسب بخار قدرت تولید شده در موتور 797 در دور موتور پایین تری حاصل می شود. نکته ی دیگر راجع به این موتور تطابق آن با استانداردهای یورو 4 است. 80 درصد از حداکثر گشتاور تولیدی پیشرانه در دور موتور3500  حاصل می شود.

وضعیت قرار گیری موتور سوار در موتور 797 بهتر از موتور 796 است. موتورسوار در صندلی استفاده شده در 797 احساس راحتی بیشتری دارد. ارتفاع زین از سطح زمین در این موتور برابر 805 میلیمتر است. طراحی این موتور کاملا ارگونومیک است به طوری که تمامی کنترلرها و اهرم ها نزدیک موتور سوار قرار دارند و به راحتی قابل دسترس هستند.

کمپانی دوکاتی برای مطابقت دادن این موتور با استانداردهای یورو 4 از یک جفت تزریق کننده ی سوخت در زیر دریچه پروانه ای شکل استفاده کرده است که این عمل بنابر گفته ی کمپانی دوکاتی باعث کنترل بهتر ترکیب سوخت و تولید قدرت به صورت خطی می شود.

جدا از امکانات و تجهیزات، این موتور برای موتور سوارانی طراحی شده است که به هر دلیلی نمی خواهند یک موتور معمولی سوار شوند و یا دوست دارند موتورشان دارای قابلیت های اسپرت بیشتری باشد.

اگرچه موتور Monster 797 با قیمت 9295 دلار کمی گران تر از سایر موتورهای هم کلاس خود است اما با امکانات و تجهیزاتی که دارد توانسته خود را در کلاس " موتور های Naked وزن متوسط " به عنوان برترین موتور معرفی کند. از رقیبان این موتور می توان Triumph Street Twin ، SV650 Suzuki و Yamaha FZ-07 را نام برد.

از ویژگی های منفی این موتور می توان به کوتاه بودن زمان چک آپ اشاره کرد. بعد از هر 7500 مایل باید سوپاپ های این موتور چک و در صورت نیاز تعویض شوند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین