لطفا منتظر بمانید...

مزدا MX-5 کوچک و سریع

مزدا از خودروی MX-5 Miata RF رونمایی کرده است. نام این خودرو برگرفته از Retractable Fastback است و چه در حالت سقف باز و چه در حالت بسته ی آن ، این خودرو شکل جالبی به خود می گیرد. تست های مختلفی بر روی این خودرو در جاده های سن دیگو انجام شده است و مزدا MX-5 میاتا RF خود را به عنوان یک خودروی سریع ، شتاب دار و اسپرت معرفی کرده است. اگرچه استفاده از سقف دارای تنظیمات الکترونیکی باعث افزایش وزن خودرو شده است اما این افزایش وزن تاثیر زیادی بر روی عملکرد این خودرو نمی گذارد. بنابر اعلام کمپانی مزدا نسخه های دارای جعبه دنده ی دستی به میزان 113 پوند و نسخه های دارای جعبه دنده ی اتوماتیک به میزان 104 پوند سنگین تر از مدل های قبلی این خودرو هستند.

سقف جمع شونده ی این خودرو از سه بخش تشکیل شده است. بخش اصلی این سقف که قسمت بالایی سقف است از جنس آلومینیوم است که البته در ساخت آن از مواد عایق صدا نیز استفاده شده است. قسمت دیگر سقف که انتهای سقف را شامل می شود و به جمع شدن سقف کمک می کند از جنس استیل است. قسمت دیگر سقف که مربوط به نحوه ی قرار گیری سقف است از جنس پلاستیک درنظر گرفته شده است. این سقف جمع شونده حتی قابلیت باز شدن در حین حرکت خودرو ( تا سرعت 6 مایل بر ساعت ) را  دارد و برای باز و بسته کردن آن برخلاف مدل های قبلی که به صورت دستی این کار انجام می شود، در مدل جدید از یک دکمه استفاده می شود که با فشار دادن آن به مدت 13 ثانیه به صورت اتوماتیک سقف باز یا بسته می شود.

اگر سقف باز باشد و بخواهید پنجره ها را نیز باز کنید در این صورت با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد چرا که در سرعت های بالای 60 مایل بر ساعت سرعت باد ورودی به کابین به قدری زیاد است که هم صدای آن شما را اذیت می کند و هم برخورد آن با بدنتان. برای مقابله با این مشکل توصیه می شود در صورت باز بودن سقف، پنجره ها تا حدالامکان بسته باشد. اما در صورتی که سقف این خودرو بسته باشد از آرامش و سکوت ایجاد شده در داخل کابین تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

بنابر اعلام کمپانی مزدا تغییرات ایجاد شده در سیستم تعلیق جزئی بوده است و فقط ضربه گیرهای عقب عوض شده اند و برای بهبود عملکرد سیستم تعلیق تیونینگ آن مجددا انجام شده است. در نسخه ی Grand Touring سرنشینان کاملا احساس راحتی می کنند و هیچ نوع ضربه ای از طرف خودرو به سرنشینان وارد نمی شود و عملکرد سیستم تعلیق در این نسخه بی نقص است. در نسخه ی Club سیستم تعلیق کمی سفت تر عمل می کند و در بعضی موارد ناهمواری های جاده کاملا توسط سرنشینان احساس می شود.

تنها بخش این خودرو که نسبت به مدل قبلی هیچ گونه تغییری نداشته است، سیستم قدرت آن است که بدلیل رضایت کامل مشتریان و خود کمپانی مزدا از این سیستم بدون هیچ نوع تغییری در مدل 2017 نیز استفاده شده است. از پیشرانه ی 2.0 لیتری 4 سیلندر با آرایش خطی در این خودرو استفاده شده است که توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت و 148 پوند فوت گشتاور را دارد. در نسخه ی پایه از یک جعبه دنده ی 6 سرعته ی دستی برای تکمیل سیستم قدرت استفاده شده است.

از دیگر امکانات و تجهیزات این خودرو می توان به صفحه نمایش 7 اینچی ، سیستم مشاهده  ی نقاط کور ، سیستم صوتی Bose دارای 9 اسپیکر ، صندلی های چرمی داراری گرمکن ، سیستم مکان یابی ، سیستم کنترل وضعیت آب و هوا و . . . اشاره کرد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین