لطفا منتظر بمانید...

وقتی تیونر G-power سراغ بی ام و سری 6 می رود

شاید به نظر رسد که مدل 2016 بی ام و M6 Convertible با داشتن حدود 600 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور به اندازه کافی پر قدرت است تا در رقابت با سایر غول ها کم نیاورد. اما نکته ی جالب اینجاست که مدل تیونیگ شده این خودرو با تغییرات صورت گرفته برروی آن توانایی تولید 800 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور را پیدا کرده است. این ارقام واقعا همه را تحت تاثیر قرار داده است و با استناد به این ارقام می توان گفت که M6 یکی از سریع ترین و قدرتمندترین کانورتیبل های تولید شده در دنیا است. M6 با اتکا بر این سیستم قدرت می تواند در عرض 9.8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برسد و در صورتی که محدود کننده الکترونیکی سرعت بر پیشرانه اعمال نشود می تواند تا حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت برسد. تیونر بزرگ و معروف G-Power به سراغ بی ام و M6 کانورتیبل رفته است.

برای دستیابی به این میزان قدرت و گشتاور تلاش های فراوانی توسط مهندسینG-Power صورت گرفته است. تمرکز اصلی این تیونر بر روی پیشرانه ی 8 سیلندر V شکل بوده است. تغییراتی هم در بخش سخت افزار و نرم افزار این خودرو صورت گرفته است. البته بخش اعظم تاثیر گذار بر روی افزایش قدرت و گشتاور، توربو شارژرهای این خودرو است. در این خودرو از دو توربو شارژر استفاده شده است که نسبت به مدل های قبلی کاملا باز طراحی شده اند و از توربین های بزرگتر با بازده بالاتر استفاده شده است.

با تغییراتی که در پیشرانه M6 کانورتیبل ایجاد شده است سیستم های جانبی نیز باز طراحی شده اند. از سیستم اگزوز تیتانیومی برای شتاب بیشتر استفاده شده است و همانطور که انتظار می رفت ECU پیشرانه نیز دوباره برنامه ریزی شده است تا با تغییرات ایجاد شده قدرت بیشتر را تولید کند. البته این تغییرات باعث شده تا قدرت M6 کانورتیبل به 800 اسب بخار برسد. رقمی که برای یک خودرو کانورتیبل بسیار زیاد است.

G-Power علاوه بر تغییراتی که در پیشرانه این خودرو ایجاد کرده است از یک سیستم تعلیق جدید که قابلیت تنظیم ارتفاع دارد استفاده کرده است. همچنین این تیونر از  رینگ های اسپرت 21 اینچی جدید سبک با تایرهای 21 اینچ میشلن استفاده کرده است. کاملا واضح است که تغییرات ایجاد شده قیمت تمام شده ی این خودرو را به شدت بالا خواهد برد. قیمت هر یک از بخش های تغییر یافته به قرار زیر است : 4550 یورو برای تغییرات فنی در بخش پیشرانه ، 668 یورو برای حذف کردن محدود کننده سرعت، 3850 یورو برای توربوشارژرهای جدید، 6679 یورو برای سیستم اگزوز تیتانیومی، 3860 یورو برای تجهیزات جانبی پیشرانه، 7649 یورو برای چرخ ها و تایرها و در نهایت 2376 یورو برای سیستم تعلیق . با یک محاسبات ساده به رقم 29632 یورو خواهید رسید. رقمی که برای داشتن چنین خودرویی باید به تیونر G-power پرداخت کنید.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین