لطفا منتظر بمانید...

وقتی یاماها اصلاح می شود

چه دلیلی برای دوست نداشتن یک موتور با پیشرانه847  سی سی که قدرت را از طریق یک میل لنگ 120 درجه بیرون می دهد وجود دارد؟

پیشرانه ی 847 سی سی و تنظیمات مربوط به آن در موتور یاماها FZ-09 که در مدل 2017 موتورهای  FJ-09و XSR900 نیز استفاده شده است، باعث شده که ضربات موتور بسیار کاهش یابد و کنترل جریان سوخت بهتر شود که این خبر خوبی برای علاقمندان به موتور سیکلت است.طبق آزمایشات انجام شده گشتاور تولیدی این موتور 87  نیوتن متر در 8600 دور بردقیقه است. همچنین قدرت این پیشرانه 106 اسب بخار در 11250 دور بردقیقه است.

موتورسیکلت یاماها FZ-09 حالت های مختلف راندن دارد که حالت D یک حالت استاندارد بوده و برای موتورسواری معمولی مناسب است. حالت A یک حالت sport بوده و موتور را تیزتر می کند و برای مسابقه مناسب است. حالت B نیز برای رانندگی در شرایط بارانی و نامساعد طراحی شده است. در خصوص ارتقا یاماها FZ-09 باید گفت در این موتور دکمه ها و کنترل های سمت چپ دسته موتور، امکان تنظیم سیستم TC را امکان پذیر کرده است.

 سیستم کنترل کشش FZ-09 در سه حالت قابل تنظیم است: در حالت اول این سیستم دخالت کمی دارد تا در سرعت های بالا و مسابقات لذت بیشتری ببرید، در حالت دوم سیستم کنترل کشش کاملا وارد عمل شده که بیشتر مناسب برای استفاده روزمره و موتورسواری عادی است. سومین حالت نیز باعث غیرفعال شدن این سیستم می شود. یعنی تمام کنترل ها توسط خود موتورسوار در طول مدت زمان موتورسواری صورت می گیرد. آخرین تغییر اعمال شده در موتور FZ-09 تغییر در سیستم انتقال آن در مدل سال 2017 نسبت به 2016 است. همچنین داشتن کلاج هایی که نسبت به قبل 20 درصد نرم تر است رانندگی با این موتورسیکلت را بسیار لذت بخش می کند.

سیستم تعلیق

بزرگترین مشکل FZ-09 های قدیمی سیستم تعلیق آنها بود. این سیستم به گونه ای بود که هنگام افزایش سرعت و یا وجود پستی بلندی های فراوان در مسیر، شاسی از شکل استاندارد خود خارج می شد. خوشبختانه یاماها با افزودن یک سیستم فشرده سازی قابل تنظیم به سه شاخه معکوس 41 mm این مشکل را برطرف کرده است به طوریکه اکنون 83 درصد بیشتر از گذشته نیرو را از بین می برد و FZ-09 ها دیگر مشکلی در این زمینه ندارند.

با این سیستم تعلیق جدید امکان استفاده از شاسی آلومینیومی سبک وزن با انتقال بهتر را فراهم کرده است. این تغییر راندن این موتورسیکلت را راحت تر و بهتر می کند.سیستم ترمز FZ-09 که از سیستم ترمز ABS سود می برد یکی از ویژگی های بارز این وسیله است که امنیت بیشتری برای سرنشینان  فراهم می کند. ترکیبی از سیلندرهای حرفه ای Brembo با 4 پیستون باعث شده است که سیستم ترمز بهتر از نسل های قبل ABS نیز عمل کند.

شرکت یاماها در صندلی FZ-09 نیز تغییرات قابل توجهی داده است. افزایش ارتفاع 5 میلی متری جلو زین باعث می شود که راکب هنگام ترمز یا راندن در مسیرهای پر از دست انداز به جلو و روی باک پرت نشود. باریکی صندلی علاوه بر این که امکان دسترسی آسان به زمین برای راکب را فراهم می کند به او اجازه می دهد که در شرایط مختلف رانندگی حرکت های مناسب داشته باشد. همچنین ترک این موتور، 13 mm بلندتر از سری های قبلی بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

ظاهر جدید

در انتها به ظاهر FZ-09 می رسیم. این موتورسیکلت از لحاظ ظاهری مشابه با FZ-10 است و مانند آن ظاهری خشن و قدرتمند دارد در حالی که FZ-09 در رنگ های نقره ای مات و زرد نیز موجود است و از این لحاظ برتر از FZ-10 است.

موتورسیکلت های FZ-09 در رنگ های زرد، سفید سیری، نقره ای مات و قرمز با قیمت 8999 $ موجود است که نسبت به سال گذشته 809 دلار افزایش قیمت دیده می شود این افزایش قیمت به علت بهبود یافتن سیستم نقشه برداری EFI ، TC ،  دسته ی کاملا قابل تنظیم و ترمز ABS است. که با توجه به این امکانات افزوده شده این افزایش قیمت به نظر بسیار مناسب خواهد بود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین