لطفا منتظر بمانید...

متفاوت بودن به سبک هارلی دیویدسون

شرکت هارلی دیویدسون نسخه سفارشی از سری موتورهای FL خود با نام Road King Special معرفی کرده است. موتوری که رنگ بدنه و شکل ظاهری آن وجه تمایز خوبی با سایر مدل های هم کلاس خود ایجاد کرده است. استفاده از رنگ کروم به جای رنگ سیاه و بهره بردن از پیشرانه ی قدرتمند Milwaukee-Eight 107 باعث شده است تا موتور جدید Road King Special کلاس موتورهای تورینگ کمپانی هارلی دیویدسون را متحول کند. به طوری که معاون مدیر عامل بخش طراحی کمپانی هارلی دیویدسون درباره این موتور می گوید : " Road King Special حس راندن یک لوکوموتیو پرقدرت را به شما القا می کند. این موتور همچنین تجربه ی موتورسواری توسط موتورهای سری FL را به خوبی در شما ایجاد می کند. با جایگزین کردن رنگ کروم به جای رنگ سیاه و کاهش ارتفاع موتور از سطح زمین، این موتور از ظاهر مدل قدیمی خارج شده است. به نوعی مدل جدید محصول هارلی دیویدسون وارد عصر جدیدی شده است.

استفاده از سیستم تعلیق کاملا جدید در این موتور باعث بهبود راحتی، کنترل و عملکرد شده است. ضربه گیرهای عقب مجهز به تکنولوژی Emulsion است که باعث افزایش 15 درصدی بازه ی قابل تنظیم شده است. ضربه گیرهای جلو نیز به تکنولوژی جدیدی مجهز هستند که قدرت ضربه گیری آن ها در حد یک موتور مسابقه ای است.

این موتور از یک پیشرانه 2 سیلندر با آرایش V شکل بهرمند است. حجم دقیق آن 1746 سی سی است. این پیشرانه نسبت به پیشرانه ی استفاده شده در سایر موتورهای کلاس تورینگ به میزان 10 درصد گشتاور بیشتری تولید می کند. به طوری که حداکثر گشتاور تولیدی به 151 نیوتن متر در 3250 دور بردقیقه می رسد. پیشرانه هارلی Road King Special همچنین نسبت به پیشرانه های سایر موتورها ظرفیت هوای ورودی و خروجی بیشتری (به میزان 50 درصد) دارد. این پیشرانه ی قدرتمند باعث بهبود شتاب موتور شده است.

این پیشرانه از لحاظ حرارتی بهترین ایمنی و راحتی را برای موتورسواران فراهم می کند. دلیل این امر استفاده از سیستم اگزوز دارای کاتالیست مخصوص و کاهش جذب حرارت توسط بدنه است. این پیشرانه همچنین به یک بالانس کننده مجهز است که 75 درصد از لرزش های ایجاد شده را خنثی می کند. سیستم Charging این پیشرانه، 50 درصد خروجی بیشتری را به باتری منتقل می کند تا شارژ مورد نیاز گرمکن های دستگیره ها، سیستم صوتی، سیستم روشنایی و سایر بخش ها به خوبی تامین شود.

مهندسین این شرکت برای مهار این موتورسیکلت 354 کیلوگرمی از سیستم ترمز ضدقفل ABS و دو دیسک ترمز 300 میلیمتری با 4پیستون در جلو و یک دیسک ترمز 300 میلی متری با چهار پیستون در عقب استفاده کرده است. طول هارلی مورد نظر 2423 میلی متر، عرض آن 983 میلی متر و ارتفاع آن 1146 میلی متر است. در این موتور از جعبه دنده 6سرعته استفاده شده است. قیمت پایه ی این مدل از 21999 دلار آغاز می شود.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین