لطفا منتظر بمانید...

هفت نکته مهم برای آنهایی که دوکاتی سوپر اسپرت دارند

برند دوکاتی یک از مطرح ترین و شناخته شده ترین برندها در دنیای موتورسازی است. اکثر موتورهایی که توسط این شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته می شود از عملکرد و قدرت بالایی برخوردار هستند. نسخه جدید دوکاتی سوپراسپرت نیز از این قاعده مستنثی نبوده. موتوری که در زمان معرفی سروصدای بسیار زیادی به راه انداخت. در این مقاله می خواهیم 7 نکته ی کلیدی درباره ی موتور Ducati Supersport مدل 2017 را بیان کنیم:

  1. دارا بودن ویژگی اسپرت درموتوری که در کلاس Tourer قرار دارد :

Paolo Quattrino‌، مدیر بخش تولید موتورهای سوپراسپرت، درباره ی تولید این موتور می گوید : " کمپانی دوکاتی موتورهای سوپر اسپرت را به چشم یک نسخه ی اولیه از موتورهای پانیگال نمی بیند بلکه دید کمپانی ما به این موتورها ایجاد ویژگی اسپرت در موتورهای کلاس تورینگ است. کمپانی دوکاتی برای موتورسوارانی که ویژگی تورینگ را بر ویژگی اسپرت بودن ترجیح می دهند، موتورهای Multistrada را معرفی نموده است. ولی تا قبل از معرفی موتور دوکاتی سوپر اسپرت، موتوری که ویژگی اسپرت بودن آن برجسته تر از ویژگی تورینگآن باشد وجود نداشت."

  1. جذابیت در سواری :

کمپانی دوکاتی با کمک گروه های متمرکز خود در کشورهای ایتالیا و آمریکا تحقیقاتی را جهت بررسی بازار فروش در این کشورها انجام داده است. یکی از نتایج این تحقیقات این بود که مشتریان اصلی این موتور کسانی هستند که به موتورهای با حجم متوسط علاقه مند هستند. این موتور برای کسانی که تا به حال با موتورهای سوپراسپرت موتور سواری نکرده اند بسیار جذاب خواهد بود.

  1. فضای مناسب برای راکب :

کمپانی دوکاتی در طراحی و ساخت این موتور تلاش زیادی را در راستای فراهم کردن راحتی مد نظر موتورسواران انجام داده است. یک نمونه از این تلاش فراوان را می توان در طراحی خاص صندلی مشاهده کرد که طول و عرض آن نسبت به سایر موتورهای بیشتر است. این سبک از طراحی برای راکب بسیار مناسب است. زیرا در مدت زمان طولانی موتورسواری، راکب خستگی کمتری احساس خواهد کرد.

  1. بازه ی زمانی برای سرویس دوره ای :

دوکاتی چندین سال پیش بدلیل کوتاه بودن زمان بازه سرویس دوره ای مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت. این موضوع بخاطر استفاده از سوپاپ های desmodromic بود که هر چند وقت یکبار نیاز به تنظیم دوباره داشتند. البته این روزهای تلخ دیگر گذشته است و موتورهای کمپانی دوکاتی روز به روز بهتر و قابل اعتمادتر می شوند. موتور سوپراسپرت دوکاتی هر 18000 مایل یکبار نیاز به چک آپ سوپاپ دارد و هر 12 ماه یکبار یا بعد از 12000 مایل باید روغن آن چک شود.

  1. تا چند درجه می توان خم شد ؟

موتور سوپراسپرت مجهز به تایرهای Pirelli Diablo Rosso III است. تا به حال هیچ کمپانی مدعی نشده است که موتور تولید شده توسط آن کمپانی بیشترین درجه خم شدن را داشته است. اما کمپانی دوکاتی درباره این موتور این ادعا را کرده است و طبق این ادعا سوپراسپرت می تواند تا 48 درجه خم شود. البته این میزان درجه را هر موتورسواری نمی تواند کنترل کند. پس بهتر است موتورسواران حرفه ای در صورت نیاز این کار را انجام دهند.

  1. موتوری که در کلاس خود تنهاست :

چون این موتور از نظر اسپرت بودن برجسته ترین موتور موجود در کلاس موتورهای تورینگ است، کمپانی دوکاتی ادعا می کند که این موتور در یک کلاس خاص قرار دارد و هیچ رقیبی تا به حال نداشته است. در واقع پائولو کواترینو می گوید که برای ساخت این موتور از هیچ موتور دیگری الگو برداری نکرده اند. با این وجود تنها موتوری که کمی به این موتور شباهت دارد موتور سوزوکی GSX-S1000 است.

  1. سوپرموتور سوپر اسپورت :

سیستم اگزوز استفاده شده در این موتور از نوع آکروپویچ (Akropovic) است. این سیستم اگزوز کاملا از جنس تیتانیوم ساخته شده است و دارای دو صداخفه کن است که در زیر صندلی قرار دارد. همچنین سیستم ECU این موتور به گونه ای طراحی شده است که بهترین نسبت از سوخت و هوا را با هم ترکیب کرده و به داخل سیستم احتراق می فرستد. استفاده از این سیستم ها تاثیر بسزایی در اسپرت بودن این موتور دارند.

این موتور دارای پیشرانه 2سیلندر خطی 8 سوپاپه است. حجم این پیشرانه 937 سی سی و حداکثر قدرت آن 113 اسب بخار در 9000 دور بردقیقه و حداکثر گشتاور آن نیز 97 نیوتن متر در 6500 دور بردقیقه است. دوکاتی سوپر اسپرت در دو مدل استاندارد و S تولید می شود. قیمت نسخه استاندارد نیز 12995 دلار و قیمت نسخه S 14995 دلار است.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین