لطفا منتظر بمانید...

هوآیرا رودستر، اثر هنری از پاگانی

زیبایی محض در تمامی بخش ها و سطح ها، فلسفه ی اصلی طراحی و ساخت جدیدترین خودروی تولید شده توسط Horacio Pagani ( هوراچیو پاگانی ) است. بر اساس این پایه یک شاهکار که توازن عالی بین توجه به جزئیات در ساخت و پیشرفت های تکنولوژیکی برقرار است، ساخته شده است. Pagani Huayra Roadster شاهکار جدید کمپانی پاگانی که تلفیقی زیبا از هنر و علم مهندسی است.

پروژه ی طراحی و ساخت این خودرو در سال 2010 شروع شد. ایده ی ساده  شامل حذف کردن سقف کوپه ی هوآیرا و جایگزین کردن درهای ساده به جای درهای گالوینگ استفاده شده در مدل کوپه بود بخشی از طرح های اولیه ی برای این نسخه بوده است. این طرح در سال 2013 کنار گذاشته شد و فرایند طراحی از نو پیگیری شد. تمامی پاگانی های تولید شده طراحی منحصر بفردی داشته اند و برای این خودرو نیز یک طرح کاملا نوآورانه ارائه شد که هیچ شباهتی به خودروهای پیشین کمپانی پاگانی ندارد.

یکی از اهداف اصلی در طراحی این خودرو ساخت یک رودستر با وزنی کمتر از نسخه ی کوپه ی آن بود و از طرفی باید از مواد اولیه ای استفاده می شد که مقاومت بدنه تا حد امکان بالا برود. تیم مهندسی پاگانی خواص Carbo-Titanium را بهبود دادند و با یک ماده ی کامپوزیتی جدید ترکیب کردند و در ساخت بدنه از آن استفاده کردند. گفته می شود ماده ی بدست آمده حتی از مواد استفاده شده برای ساخت خودرو های Formula 1 نیز پیشرفته تر  و مقاوم تر است. استفاده از ترکیب  Carbo-Titanium  و Carbo-Triax HP52 در ساخت بدنه ی هوآیرا رودستر باعث کاهش وزن آن به میزان 80 کیلوگرم نسبت به نسخه ی کوپه و افزایش 52 درصدی مقاومت بدنه شده است.

در این رودستر از پیشرانه ی Mercedes-AMG M158 استفاده شده است. این پیشرانه ی 12 سیلندر به صورت سفارشی برای پاگانی توسط Mercedes-AMG طراحی و ساخته شده است. این پیشرانه توانایی تولید 764 اسب بخار قدرت در 6200 دور بردقیقه و 1000 نیوتن متر گشتاور در 2400 دور بردقیقه موتور را دارد. این پیشرانه 6 لیتر حجم دارد و کاملا با استانداردهای یورو 6 تطابق دارد.

برای انتقال قدرت و گشتاور فوق العاده زیاد در این خودرو از یک جعبه دنده ی 7 سرعته ی AMT استفاده شده است. این جعبه دنده توسط X-Track طراحی و ساخته شده است که شامل سیستم فعالسازی الکترونیکی و هیدرولیکی به همراه سیستم هماهنگ کننده کربنی است که نتیجه ی استفاده از آن ها تعویض دنده ی دقیق و بی نقص است.

سیستم های تعلیق بکار برده شده در خودروهای پاگانی پیشرفت هایی که در جهت بهبود آن ها میسر شده است، همواره باعث تحسین خریدان و کارشناسان خودرو بوده است. سیستم تعلیق استفاده شده در رودستر جدید پاگانی سیر تکاملی خود را از Zonda R شروع کرده است و در نهایت با تغییرات ایجاد شده در نسل قبلی این سیستم تعلیق که در خودروی کوپه ی پاگانی استفاده شده بود به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده است. این سیستم تعلیق از آلیاژ آلومینیوم با وزن کم که HiForg نام دارد ساخته شده است و طراحی آن مخصوص هوآیرا رودستر است.

از سال 2006 تا بدین روز خودروهای پاگانی همواره کمترین خط ترمز در متوقف کردن خودرو از سرعت های 100 و 200 کیلومتر به صفر را داشته اند. در این رودستر اگرچه وزن کم خودرو باعث کنترل بهتر آن در سرعت های بالا و توقف آسان تر  و سریع تر می شود اما دلیل اصلی استفاده از ترمزهای سرامیک کربنی (CCM) ساخته شده توسط کمپانی Brembo است. برای ترمز جلو، دیسکی به ابعاد 380 در 34 میلیمتر به همراه 6 کالیپر پیستون و برای ترمز عقب دیسکی به ابعاد مشابه با دیسک ترمز جلو به همراه 4 کالیپر پیستون استفاده شده است.

با همکاری کمپانی پاگانی با Bosch یک سیستم کنترل پایداری به نام ESP برای این خودرو طراحی شده است که کنترل خودرو تحت هر شرایطی را برای رانندگان آسان و میسر می سازد. طراحی این سیستم همواره از اولویت های ایمنی برای خودروهای پاگانی بوده است. همچنین پنج حالت رانندگی مختلف برای رودستر پاگانی در نظر گرفته شده است که عبارتند از : Comfort ، Sport ، Race ، Wet و حالت خاموش. این حالت ها باعث استفاده ی بهینه از امکانات این خودرو در شرایط مختلف می گردد.

هنوز قیمت قطعی این مدل اعلام نشده است. پاگانی از این مدل در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین