لطفا منتظر بمانید...

پژو 2008، ماجراجوی فرانسوی

مدل جدید SUV پژو 2008 انگیزه ی شما برای ماجراجویی را افزایش خواهد داد. این SUV با توجه به تکنولوژی های استفاده شده در آن، در تمامی جاده ها قدرت خود را به نمایش خواهد گذاشت. ظاهر این SUV به زیبایی طراحی شده است و برند پژو در مرکز جلوپنجره قرار گرفته است که باعث زیباتر شدن ظاهر آن شده. برای رنگ ظاهر این خودرو 9 گزینه وجود دارد که از بین آن ها 5 رنگ از نوع متالیک است. چراغ های جلو و عقب نیز دارای طراحی خاصی هستند. در طراحی چراغ های اصلی جلو از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است و چراغ های عقب نیز به صورت " پنجه ی شیر" طراحی شده اند.

علاوه بر ظاهر خودرو، داخل کابین نیز دارای طراحی منحصر بفردی است. دور فرمان، دور دنده، دستگیره ی درها و ترمز دستی با چرم پوشانده شده است. فضای داخل کابین کاملا یکدست به نظر می رسد. از ویژگی های بارز داخل کابین جادار بودن آن است که با توجه به قابلیت تا شدن صندلی های ردیف دوم و سوم فضای بیشتری در صورت نیاز در اختیار رانندگان قرار می گیرد. تمامی مواد اولیه استفاده شده جهت ساخت قطعات داخل کابین از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند. به طور خلاصه باید گفت که داخل کابین این SUV نشانه های یک خودروی لوکس را دارد. یکی دیگر از امکانات جالب توجه مجهز بودن به i-Cockpit است. این پکیج باعث می شود تا راننده به طور کامل در پشت فرمان احساس راحتی کند و کاملا بر جاده مشرف باشد.

برای این SUV چهار حالت رانندگی در نظر گرفته شده است که عبارتند از : Standard ( مناسب برای رانندگی در جاده های عادی) ، Snow ( مناسب برای جاده های یخی و برفی )‌، All-Terrain ( مناسب برای جاده های لغزنده ) و Sand ( مناسب برای رانندگی بر روی شن و ماسه ). البته می توان حالت رانندگی را در حالت خاموش قرار داد که البته این حالت فقط تا سرعت حداکثر 50 کیلومتر بر ساعت عمل می کند و بعد از آن به طور خودکار بر روی حالت استاندارد رانندگی قرار می گیرد.

با توجه به وزن کم و آیرودینامیک خوب بدنه ی این SUV، چندین گزینه از پیشرانه های بنزینی و دیزلی منطبق بر استاندارد یورو 6 برای این خودرو در نظر گرفته شده است که همگی آن ها به خوبی تحت هر شرایطی نیاز این خودرو را برآورده می کنند.

لیست پیشرانه های بنزینی و جعبه دنده های در نظر گرفته شده برای پژو 2008 به قرار زیر است :

  • 2 لیتری PureTech با قدرت تولیدی 82 اسب بخار ، جعبه دنده ی 5 سرعته ی دستی
  • 2 لیتری PureTech با قدرت تولیدی 82 اسب بخار ، جعبه دنده ی 5 سرعته ی اتوماتیک
  • 2 لیتری PureTech با قدرت تولیدی 110 اسب بخار (S&S) ، جعبه دنده ی 5 سرعته ی دستی
  • 2 لیتری PureTech با قدرت تولیدی 110 اسب بخار (S&S) ، جعبه دنده ی 6 سرعته ی اتوماتیک
  • 2 لیتری PureTech با قدرت تولیدی 130 اسب بخار (S&S) ، جعبه دنده ی 6 سرعته ی دستی

لیست پیشرانه های دیزلی و جعبه دنده های درنظر گرفته شده برای پژو 2008 به قرار زیر است :

  • 6 لیتری BlueHDi با قدرت تولیدی 75 اسب بخار ، جعبه دنده ی 5 سرعته ی دستی
  • 6 لیتری BlueHDi با قدرت تولیدی 100 اسب بخار ، جعبه دنده ی 5 سرعته ی دستی
  • 6 لیتری BlueHDi با قدرت تولیدی 100 اسب بخار(S&S) ، جعبه دنده ی 5 سرعته ی دستی ،( نسخه ی کم مصرف )
  • 6 لیتری BlueHDi با قدرت تولیدی 100 اسب بخار(S&S) ، جعبه دنده ی 5 سرعته ی دستی
  • 6 لیتری BlueHDi با قدرت تولیدی 100 اسب بخار(S&S) ، جعبه دنده ی 6 سرعته ی اتوماتیک
  • 6 لیتری BlueHDi با قدرت تولیدی 120 اسب بخار(S&S) ، جعبه دنده ی 6 سرعته ی دستی

پیشرانه های دیزلی پیشنهاد شده برای این SUV ، همگی به تکنولوژی SCR مجهز هستند. با استفاده از این تکنولوژی میزان گاز های نیتروژن اکسید خارج شده از اگزوز این خودرو تا 90 درصد کاهش می یابد. این سیستم به قسمت بالایی سیستم DPF نصب می شود . ترکیب این دو سیستم می تواند تا 99.9 درصد از ذرات جامد موجود در دود حاصل از احتراق در موتور را بگیرد. به همین دلیل است که میزان گاز CO2 خروجی از اگزوز این SUV ( نسخه های مجهز به پیشرانه های دیزلی) کمتر از 100 گرم به ازای هر کیلومتر است.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین