لطفا منتظر بمانید...

رانندگی به سبک تویوتا GT86

کمپانی تویوتا در طراحی و ساخت ماشین Toyota GT86 از ماشین هایی همچون 2000GT و AE86 Corolla الهام گرفته است. Toyota GT86 با داشتن ویژگی هایی نظیر وزن کم ، پایین بودن مرکز ثقل ، قرار گیری پیشرانه در جلو و دیفرانسیل عقب بودن در کلاس ماشین های اسپورت قرار می گیرد.

در مدل 2017 این ماشین نغییراتی در سیستم تعلیق، هندلینگ ، پایداری و امکانات رفاهی بوجود آمده است. البته برخی از بخش های داخلی و خارجی خودرو نیز از نظر طراحی تغییراتی نیز داشته اند. یکی از تغییرات اساسی که از نظر رانندگان در این مدل ایجاد شده است استفاده از سیستم کنترل حرکت جدید است که این امکان را برای رانندگان فراهم می کند که با کمترین تداخل سیستم های الکترونیکی از رانندگی لذت ببرند. برای فعال کردن این حالت از دکمه ای که در کنسول قرار دارد استفاده می شود و با فعال شدن این حالت دخالت دو سیستم VSC (سیستم پایداری ماشین) و TRC ( سیستم کنترل حرکت) تا حد امکان کاهش می یابد و راننده می تواند توانایی های خود را به نمایش بگذارد. علاوه بر این سیستم، از یک صفحه نمایش با قابلیت نمایش مقدار قدرت و گشتاور در هر لحظه استفاده شده است.

سیستم تعلیق این ماشین از دو بخش جلو و عقب تشکیل شده است. در قسمت جلو از سیستم MacPherson استفاده شده است و با تنظیمات دقیقی که دارد باعث بهبود هندلینگ، پایداری و رانندگی بهتر GT86 شده است. همچنین به همراه این سیستم از ضربه گیرهای Showa برای افزایش راحتی و نرمی ماشین استفاده شده است. در قسمت عقب نیز از سیستم تعلیق دو جناقی(Double Wishbone) استفاده شده است که علاوه بر کمک به بهبود عملکرد باعث بهبود هندلینگ و پایداری ماشین می شود.

از نظر ظاهری مدل 2017 تغییرات زیادی نداشته است و تیم طراحی با حفظ شاکله ی اصلی آن صرفا چند تغییر را در جهت بهبود ظاهری خودرو انجام داده اند. مهم ترین تغییرات ظاهری در جلوی این ماشین مربوط به چراغ های اصلی و سپر آن است. به طوری که از چراغ و Daylightهای LED استفاده شده است. همچنین سپر و محل قرار گیری مه شکن‌ ها نیز با تغییر جزئی روبرو بوده است. تغییر ایجاد شده در عقب این ماشین مربوط به اسپویلر آن است که نوع جدید بکار رفته ی آن باعث بهبود آیرودینامیک ماشین شده است.

برای افزایش مقاومت بدنه ی این خودرو بیشتر از ورق های استیل استفاده شده است. البته برای اینکه وزن GT68 نیز کاهش یابد در ساخت سقف آن از ورق های آلومینیومی استفاده شده است.

سیستم قدرت Toyota GT86 در مدل 2017 آن تغییری نکرده است و مانند مدل قبلی به پیشرانه ی 2 لیتری با تکنولوژی تزریق سوخت مستقیم D-4S مجهز است. این پیشرانه توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت در دور موتور 7000 دور بر دقیقه و تولید 205 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 6600 دور بر دقیقه را دارد. این ماشین همچنین با داشتن این سیستم قدرت به همراه جعبه دنده 6سرعته دستی می تواند در عرض 7.6 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد در حالی که اگر از جعبه دنده ی اتوماتیک استفاده شود این عدد به 8.2 ثانیه افزایش خواهد یافت.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین