لطفا منتظر بمانید...

مزدا CX-5 جدید معرفی شد

 

سازندگان مزدا CX-5 به دنبال یک طراحی خاص برای این خودرو بودند و در نهایت طراحی این ماشین را به گونه ای انجام دادند که تنها از دست این کمپانی بر می آمد. تمام تلاش تیم بر این بود تا یک خودرویی با ظاهر زیبا و پر ابهت طراحی کنند. باید گفت که CX-5 یک طراحی بی نظیر و زیبا دارد. از ظاهر CX-5 پیدا است که با خودرویی آیرودینامیک و مقاوم طرف هستیم. شاسی این خودرو به گونه ای طراحی شده که در طول آن میزان انعکاس نور و به عبارتی براقی آن تغییر پیدا می کند و این امر هنر تیم طراحی کمپانی مزدا است..

مزدا در طراحی داخل کابین به جادار بودن، زیبایی، کیفیت و جنس مواد به کار برده شده دقت فراوانی داشته است. تمام قطعات داخل کابین به درستی در جای خود قرار گرفته اند. در طراحی این خودرو می­توانید به مسئله­ی مشتری محوری مزدا پی ببرید. مزدا یک کابین زیبا در عین حال راحت را برای مشتریان خود فراهم کرده است. تیم طراحی مزدا تلاش خود را مبنی بر کاهش تکان­ های کابین و صدای های اضافه ی بیرون کرده که موفق نیز شده است. کابین این خودرو راننده محور بوده است. یعنی تمام ادوات خودرو به گونه­ای طراحی شده تا راننده بتواند به راحتی از امکانات این خودرو استفاده کند. CX-5 برای اولین بار به سیستم MZA Connect مجهز شده که به راننده قابلیت اتصال تلفن همراه به اینترنت را می­دهد. همچنین سیستم صوتی BOSE این خودرو به 10 اسپیکر مجهز شده است که شنیدن موسیقی را برای سرنشینان لذت بخش می­ کند.

مزدا برای این خودرو پیشرانه های مختلف دیزلی و بنزینی را در نظر گرفته است. اولین مدل دارای کی پیشرانه­ی 2 لیتریه 4 سیلندر است که توان تولید 155 اسب بخار قدرت را دارد. این نسخه می­ تواند در عرض 8.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. مدل دوم دارای یک پیشرانه­ ی 2.5 لیتیری است که می تواند 184 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین این خودرو می تواند در کمتر 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. مزدا به خواسته­ی مشتری بر روی این خودرو ها یا گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک و یا گیربکس 6 سرعته ی دستی را نسب می کند.

این خودرو با حدود مبلغ 30 هزار دلار قرار است تا مسیر را برای خودرو هایی همچون تویوتا راو4، هیوندای توسان، کیا اسپرت ایج و هوندا CRV سخت کند.

دسته بندی مقالات

خودرو

موتور سیکلت

ماشین ‌آلات سنگین